וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לישראל: צוללת הדולפין הרביעית של חיל הים

22.2.2012 / 0:01

הצוללת שיוצרה בגרמניה, תחת מעקב צמוד של אנשי משרד הביטחון, תחל בקרוב בהפלגות ניסוי בטרם תגיע לישראל. זוהי הצוללת הארוכה ביותר שיוצרה במדינה מאז מלחמת העולם השנייה

בשורות טובות לחיל הים: החברה הגרמנית HDW סיימה את עבודותיה על צוללת הדולפין הרביעית של חיל הים, שתצא בקרוב להפלגות ניסוי מהמספנה בעיר קיל המקומית ובחודשים הקרובים תעשה דרכה לעבר ישראל.

הצוללת שיוצרה על ידי החברה הגרמנית HDW, המאובטחת ברמה גבוהה מאוד על ידי המשטרה המקומית, סיימה את שלב העבודות הראשון וגורם ביטחוני אישר את הפרטים, אך טען כי על הפרויקט הוטל מעטה חשאיות בשל הרגישות לנושא בישראל. בכלי התקשורת מגדירים את הצוללת כשנויה במחלוקת, בשל ביקורת שמתח הממשל בגרמניה על הבנייה הישראלית בשטחים, וחשש שהתעורר לאחרונה כי גרמניה תקפיא את בניית הצוללת במחאה ותעכב את מסירתה. עם זאת מתגאים הגרמנים בכך כי מדובר בצוללת באורך 68 מטרים המוגדרת כארוכה ביותר שנבנתה בגרמניה, מאז מלחמת העולם השנייה.

גורם ביטחוני בישראל אישר כי מרבית העבודה על הצוללת הסתיימה במספנות, תחת מעקב צמוד של אנשי משרד הביטחון, נציגי חיל הים ונציגי תעשיות ביטחוניות מישראל ששוהים דרך קבע בגרמניה. בהתאם לשלב הסיום, בקרוב מאוד יחל שלב הניסויים של הצוללת שמרביתו יתבצע בלב ים, כדי לבחון את המערכות הבסיסיות עוד בטרם ירכיבו על הצוללת מערכות מתוצרת ישראל, לפי המפרט שתוכנן מראש.

מדובר בצוללת מסוג דולפין בעלת מנוע דיזל ומערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם המסוגלת - על פי פרסומים זרים - לשאת טילים בעלי ראשי נפץ גרעיניים. עד כה קיבלה ישראל שלוש צוללת מדגם דולפין ועד שנת 2013 אמור לקבל חיל הים הישראלי לפחות שתי צוללות נוספות שמסובסדות על ידי ממשלת גרמניה.

עוד בנושא
הקרב על התקציב: "משרד האוצר משתלח בקציני צה"ל"
על הכוונת: דריכות בישראל בשל המשט האירני לסוריה
רכש כבד: בצה"ל חוששים מהצטיידות בטנק החדיש

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully