וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות נפלו סמוך לבאר שבע - אין נפגעים

רמי שני

18.2.2012 / 11:45

הסלמה בדרום: גראד אחד ושתי רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות בני שמעון ושדות נגב ולא גרמו לנזק או נפגעים. אזעקה נשמעה ביישובי האזור בטרם הנפילות

שלוש רקטות התפוצצו הבוקר (שבת) בשטחים פתוחים במועצה אזורית שדות נגב ובני שמעון. בשלב זה לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהנפילות. כוחות הביטחון יצאו לאתר את מקום נפילת הרקטות, אשר אחת מהן זוהתה כגראד, כדי לבחון את סוגיהן ובהתאם לכך להבין אילו אירגונים מעורבים בירי.

סמוך לשעה 11:30 בבוקר נשמעה אזעקה בבאר שבע ואזעקת צבע אדום נשמעה גם ביישובי עוטף עזה, כשזמן קצר לאחר מכן נפלו שלוש הרקטות בשטחים פתוחים מחוץ לתחומי העיר ולפי שעה, כאמור, לא ידוע על נזק שנגרם.

ראשי הישובים באזור עוטף עזה קראו לאחרונה לממשלה לפעול נגד הירי ולהביא להפסקתו המוחלטת. צה"ל הגיב ברוב המקרים שעות לאחר הירי בתקיפת מתקנים המשמשים את ארגוני המחבלים, בהם מחסני תחמושת ומתקני אימונים, אולם הדבר לא הביא להפסקת הירי. הנזק העיקרי של הפצצות והרקטות בימים האחרונים היה בקיבוץ ליד רצועת עזה, שם נגרם נזק ל-10 בתי מגורים, מרסיסי פצצת מרגמה שנפלה בתחומו. עם זאת תושבים מדווחים כל העת על עליה ברמת החרדה, בשל התמשכות הירי וההתראות הנשמעות טרם ההתפוצצויות.

ראש המועצה האזורית בני שמעון, סיגל מורן, שבתחומה התפוצצה אחת הרקטות, אמרה כי יש לה סיבה לתחושת דאגה. "אני לא חושבת שהמצב הזה יכול להמשיך, עם הטפטופים האלה ולכן אני לא יכולה לצפות תסריט טוב", אמרה. "היישובים שבתחום המועצה, לא נמצאים בתחום 15 הקילומטרים שמוגן. לכן המשמעות היא שאם יש הסלמה, זה אומר שהיישובים מושבתים לחלוטין, כי לתושבים יש רק ברירת התגוננות המוגדרת 'הכי טוב שיש'. לחלקם הגדול גם בבית אין מרחבים מוגנים". במועצה האזורית בני שמעון יש 13 ישובים, שכולם במרחב כפרי.

אתמול בערב נפלה רקטת קסאם בשטח המועצה אזורית אשכול. לא דווח על נפגעים או על נזק. זו היתה הרקטה השלישית שנחתה בשטח ישראל אתמול, קדמו לה אחת שנפלה במועצה חוף אשקלון והשניה, גם כן, במועצה אזורית אשכול.

ביום רביעי נורה מטח של ארבע רקטות קסאם לעבר המועצות אזוריות שער הנגב, שדות נגב וחוף אשקלון. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים, לא נגרם נזק ולא היו נפגעים כתוצאה מהפיצוצים. מוקדם יותר נורתה רקטת קסאם נוספת שהתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול ולא גרמה לנזק או לנפגעים.

כשעתיים לאחר מכן, מסוקי קרב של חיל האוויר פתחו באש לעבר שני יעדים, בצפון ובמרכז רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם".

עוד בנושא:

מטח רקטות נורה בדרום, צה"ל ירה על מוקדים חשודים
לפני שבועיים: 8 רקטות נורו לדרום; צה"ל: "טעות לחשוב שלא נגיב"
לפני שלושה שבועות: קסאם התפוצץ בשטחי מועצת שער הנגב, אין נפגעים

  • עוד באותו נושא:
  • רקטות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully