וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רבנים אזרחיים קטעו פעילות שהעבירו חיילות לחרדים"

9.2.2012 / 0:06

החיילים מגדוד "הנח"ל החרדי-ים" אולצו להאזין לפעילות לט"ו בשב"ט על ידי מש"קית חינוך. הם פנו לרבניהם האזרחיים, והחיילים שוחררו מפעילות המשך עם חיילות

סמכות המפקדים שוב מוטלת בספק? שורת רבנים אזרחיים הגיעו אמש (רביעי) לבסיס סודי של חיל הים, כדי להביא להפסקתה של פעילות מיוחדת לכבוד ט"ו בשבט, אותה הדריכו מש"קיות חינוך, בשל פנייתם הבהולה של חיילים חרדים מפרויקט "נח"ל חרדי ים". החיילים, שנאלצו להשתתף בשיעור למרות התנגדותם הראשונית, התקשרו בתום השיעור לרבני עמותת הנח"ל החרדי, ומחו בפניהם על הפרת ההסכם לפיו חיילים דתיים לא יחויבו להשתתף בפעילות הווי אותה יעבירו נשים. גורם צבאי המצוי בפרטי האירוע הבהיר כי "בעקבות תלונת החיילים והבהרת המקרה, מפקדים נמנעו מלשתף אותם בפעילות נוספת עם חיילות". מחר צפויים הרבנים להגיע לבסיס כדי להרגיע את הרוחות.

חייל צה"ל  חרדי ביחד עם חרדים בבקעת הירדן לפני מסיבת הכנסת ספר תורה חדש לבסיס. רויטרס
"הפרה של ההסדר עם צה"ל"/רויטרס

יו"ר האגודה למען החייל התורני, אליהו לקס, אמר בתגובה למקרה: "אני מכיר את פרטי האירוע, והצטערתי לשמוע שלמרות שהפקודות בצבא וההסכמים בין הנח"ל החרדי לצה"ל החליטו בחיל הים לזלזל בחיילים החרדים. יש הסכמים ברורים שמציינים כי יש לבצע הפרדה בין חיילים חרדים לחיילות, אחרת הם לא היו הולכים לשרת שם. היום זה שיעור שהעבירה חיילת ומחר יאלצו אותם לשמוע שירת נשים. אסור שזה יקרה. לא נוכל להבליג על אירועים דומים".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי במהלך היום התקיים באחד מבסיסי חיל הים אירוע חינוך בנושא ט"ו בשבט, ובמסגרתו הועברו הרצאות בנושא החג ומקורותיו וכן התקיים טקס נטיעות. "לאורך כל האירוע לא מוכרת פניה של חיילים בבקשה שלא להשתתף באירוע זה", לשון ההודעה.

בעמותת הנח"ל החרדי התגאו לפני חמישה חודשים בעת גיוסם של קבוצת 15 חרדים לחיל הים בפרויקט ראשון מסוגו של שילוב חרדי גם בזרוע הימית. פרויקט הדגל של החרדים ביבשה הוא גדוד הלוחמים "נצח יהודה" בחטיבת כפיר וקבוצת חרדים נוספת שהתגייסה במסגרת העמותה לחיל האוויר לפני כחמישה חודשים.

החרדים והצבא - כותרות אחרונות
גפני קרא לחרדים לא להתגייס: צה”ל כשל בשילובם
אחרי הסערה שעורר: רב חיל האוויר התפטר מתפקידו
ריבלין: ”לא ניתן לחייב חייל להקשיב לקול אשה”

(עדכון ראשון: 22:21)

  • עוד באותו נושא:
  • נח"ל חרדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully