וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ על המצב בסוריה: נערכים לקלוט פליטים בישראל

פנחס וולף

10.1.2012 / 13:30

בוועדת החוץ והביטחון, הזהיר הרמטכ"ל כי הנשיא אסד "לא יילחם כמו קדאפי עד תעלות הביוב", והתריע מנהירת פליטים מסוריה לרמת הגולן. הוא הבהיר: הקיצוץ בתקציב לא יפגע באימוני הצבא

הרמטכ"ל, בני גנץ, מזהיר מפני הדרדרות המצב בסוריה, ומתריע כי מלחמת האזרחים המתחוללת בה עלולה להשפיע על ישראל בצורה בלתי צפויה.

גנץ, שדיבר היום (שלישי) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, התריע כי נשיא סוריה, בשאר אסד, הוא "לא הטיפוס שיילחם עד הכדור האחרון בתעלות הביוב כמו קדאפי". הוא הזהיר כי אם המשטר הסורי יתמוטט, יש סכנה שאנשי העדה העלוואית ינסו להימלט לישראל. "אנו ערוכים לקליטת פליטים עלוואים ברמת הגולן למקרה שזה יקרה", אמר גנץ. כמו כן, הוא אמר כי בצה"ל חוששים מזליגת אמצעי לחימה מסוריה ללבנון, והבהיר כי צה"ל עוקב אחרי ההתפתחויות באזור, כמו גם אחר הנעשה בחצי האי סיני, שטח שהפך ל"אזור ספר, שמתפתחים בו קיני טרור".

"אסד לא יוכל להמשיך להחזיק בשלטון, ונפילתו צפויה לגרום לסדיקת הציר הרדיקלי", אמר גנץ. "בטווח הקצר, אמנם, האירועים יקשו על אסד ועל ההנהגה בסוריה לפעול נגדנו, אך מנגד יש לקחת בחשבון שמערכי האש בסוריה קיימים ומתוחזקים. בין היתר, זה כולל חימוש רוסי מתקדם - טיל היאחונט, או טילי SA-17, מערכת שמאתגרת את העליונות האווירית של חיל האוויר. אני לא בטוח שבהמשך האירועים רמת הגולן תישאר שקטה", אמר גנץ. "יתכן שאולי, בסיטואציות מסוימות וכגלגל הצלה, אסד יוכל לפעול מולנו. העריקות מצבא סוריה ממשיכות, אך בשלב זה מדובר בדרגים נמוכים".

גורם צבאי הבהיר כי "הרמטכ"ל נשאל על ידי אחד מחברי הוועדה על האפשרות שאזרחים עלאווים מסוריה יברחו מהמדינה לכיוון ישראל והרמטכ"ל השיב כי נערכים לתרחיש מהסוג הזה, אך בדבריו לא התכוון כי צה"ל נערך לקלוט פליטים בשטח ישראל".

"שנת 2012 תהיה שנת מעבר בכל הנוגע לשינוי אזורי", אמר גנץ. "חלק מהסדר האזורי יתייצב, וחלקו יעמוד בפני שינוי". עם זאת, הרמטכ"ל הזהיר כי "הסיכונים גוברים יותר מההזדמנויות". הוא שב והתריע מפני הקיצוץ בתקציב הביטחון, והבהיר כי לא ירשה לפגוע באימוני הכוחות ובכשירות הצבא: "צה"ל יתאמן וישמור על כשירות בכל עימות אפשרי. מבחינתי זהו קו אדום".

מינוי אלון לפקמ"ז - לא נועד להעביר מסר

בהתייחסו למתקפות המקוונות על המחשבים בישראל, אמר הרמטכ"ל כי "חווינו מתקפות סייבר", והבהיר כי צה"ל נלחם בפצחנים (האקרים) ובפרצנים (קראקרים) בטכנולוגיה ובאמצעות "אנשים איכותיים". לדבריו, צה"ל "משקיע בתחום, ונמצא במצב מתקדם, הן ביחס למדינה והן ביחס לעולם".

כמו כן, גנץ הביע תקווה כי "אירועי 'תג מחיר' ילכו וייפסקו, אירועים חמורים שמבחינה כמותית נמצאים בשוליים, שכן מרבית האוכלוסייה ביהודה ושומרון מכבדת את החוק". בהתייחסו להחלטה למנות את ניצן אלון לתפקיד מפקד פיקוד מרכז, שבקרב המתנחלים נחשבת להחלטה שנועדה לאיים עליהם, הבהיר גנץ כי מדובר ב"החלטה שלא נועדה להעביר מסר" לאיש: "הוא קצין מבריק".

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully