וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד: יידוי אבנים, העצור: פלסטיני בן 6

ניר יהב

4.1.2012 / 13:00

במהלך הלילה פרצו עימותים בין ילדים לבין כוחות מסתערבים ומשטרה שפעלו בכפר עיסאוויה, במהלכם יידו כמה מהילדים אבנים. סבו של הילד שנעצר: "הוא הלך למכולת - ונחטף"

כוחות הביטחון עצרו הלילה (רביעי) את מוחמד דרבאס, ילד בן 6 תושב הכפר עיסאוויה שבצפון-מזרח ירושלים, במהלך עימותים שפרצו הלילה בין ילדי הכפר לכוחות הישראלים, שוטרים ומסתערבים, שפעלו בו ובאזור הכפר. מקורות בכפר דיווחו כי הכוחות הישראלים ניסו לעצור ילדים המתגוררים בכפר ואף השליכו רימוני גז לעבר בתי התושבים. על פי הדיווחים, יתר הילדים הצליחו להימלט מבלי שנעצרו.

סבו של הילד, דאוד דרבאס, סיפר כי נכדו וילדים נוספים השליכו אבנים לעבר הכוח הישראלי ובשלב מסוים "חטפו" כוחות הביטחון את הילד, הכניסו אותו לרכב ולקחו אותו לתחנת המשטרה ברחוב סלאח א-דין. "הכוחות הישראלים פשטו על עיסאוויה והילדים בתגובה השליכו לעברם אבנים", סיפר. "כשנכדי הלך ברחוב בדרכו למכולת עצרה לידו מכונית צבאית ישראלית, חטפה אותו והסיעה אותו לתחנת המשטרה".

לדברי הסב, רק לאחר ארבע שעות שבהן נכדו נחקר, התאפשר לו לאסוף אותו מתחנת המשטרה. "נערוך לו את כל הבדיקות הרפואיות. ישראל תישא באחריות אם נגרם לו נזק כלשהו", הוסיף. הילד מוחמד עצמו אמר לאחר ששוחרר כי "משטרת ישראל מנסה להפחיד אותי, אבל אני לא פוחד מהם. הם צריכים להסתלק מהאדמות שלנו".

ממשטרת ירושלים נמסר בתגובה כי במהלך סיור של כוחות משטרה ומג"ב בכפר עיסאוויה, החלו צעירים ליידות אבנים לעבר לוחמי מג"ב והשוטרים. השוטרים ירדו מהרכב, רדפו אחרי המיידים ועצרו את הקטין כשאבנים בידו. הוא נלקח לתחנה, לשם גם זומנו הוריו. לאחר תשאול הוא שוחרר ופרטיו הועברו לגורמי הרווחה להמשך טיפול. במשטרה מדגישים כי לא נעשה כל שימוש באמצעים במהלך האירוע.

עו"ד ניסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח מסרה בתגובה כי "משטרת ירושלים מתעלמת שוב ושוב מההגנות שמספק החוק לילדים ומתעקשת להמשיך ולקחת בכוח ילדים קטנים לתחנות המשטרה, אף שברור שאפשר לזמן את הילד יחד עם הוריו ולעשות זאת בדרכים אחרות שאינן כה טראומטיות לילדים רכים בשנים. אנו רואים בחומרה רבה את ההתנהלות הזו בעיסאווה וגם בשכונות אחרות בירושלים המזרחית. חמור מאד שצמרת המשטרה שמודעת לעובדות בשטח אינה עושה את הצעדים הנדרשים למיגור התופעה ולהקפדה על חוק הנוער גם בירושלים המזרחית".

לקריאה נוספת
לפני שנה: קריאה - להיזהר בחקירת קטינים מיידי אבנים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully