וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: פטור משירת נשים בצה"ל - רק באירועי הווי

2.1.2012 / 20:17

לאחר שמינה ועדה שתבחן את סוגיית שירה הנשים בצה"ל, אימץ הרמטכ"ל את מסקנותיה: חיילים יידרשו להשתתף בטקסים רשמיים, גם אם יופיעו בהם זמרות. "ההחלטה תואמת את פקודת השילוב הראוי"

סוף לפרשה שהסעירה את הצבא: ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, הציגה היום (שני) את מסקנות הוועדה שבדקה את נושא שירת הנשים בצה"ל, לפיהן כלל החיילים בצה"ל יידרשו להשתתף בטקסים רשמיים, גם אם יופיעו בהם זמרות. הדברים נאמרו במסגרת פורום המטה הכללי. הרמטכ"ל, בני גנץ, בחן את הנושא והחליט לאמץ את המלצות הוועדה.

"ההחלטה לא לאפשר לחיילים לצאת מאירועים בהם מתקיימת שירת נשים כמו טקסים, אירועים וערבי מורשת קרב, תואמת את פקודת השילוב הראוי כפי שהיה עד כה. בזמן הפנאי, שבו הנוכחות אינה חובה, יהיה הדבר נתון לשיקול המפקד", הסביר קצין באכ"א.

הנושא עלה לסדר היום אחרי שצוערי בה"ד 1, חובשי כיפה, חוללו סערה כשהחליטו לנטוש הופעה של חיילת במסגרת ערב מורשת קרב, דבר שעלה להם בהדחה מהקורס. בשל הביקורת הציבורית הרבה, הורה הרמטכ"ל למנות ועדה, בראשות ברביבאי, שתבחן את הסוגיה ואת פקודת השילוב הראוי.

זמרים לא יופיעו בצה"ל בתשלום

בתוך כך, סגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר נווה, קיבל היום החלטה כי במהלך שנת 2012 לא יהיו הופעות בתשלום בכלל היחידות של זמרים מחוץ לצה"ל. "אנחנו נכנסים לתקופת צנע, בה אנחנו נדרשים לקצץ בתקציב ולכן ההחלטה הזו מתבקשת. אם הזמרים יופיעו ללא תשלום, או במסגרת מילואים, ההופעה תהיה מקובלת על פי החלטת סגן הרמטכ"ל", הסביר נווה.

אתמול נערך כינוס חירום לרבנים הצבאיים, ביוזמת הרב הצבאי הראשי, תא"ל רפי פרץ, בו דנו בסוגיית הדרת הנשים בצה"ל. תא"ל פרץ טען כי אירועים כמו שקרו בבית שמש - אסור שיתרחשו בצה"ל. בתום הכינוס, שוחחו רבנים צבאיים ומתחו ביקורת על הרב הצבאי הראשי על עצם העלאת הנושא בכינוס חירום.

לדברי אחד הרבנים, "לא הייתה מעולם הנחיה או נורמה שכזו בצה"ל. אם היו מדובר היה במקרים חריגים ביותר שטופלו בהתאם. ולכן עצם העלאת הנושא הזה גורמת נזק לצה"ל בכלל, ולרבנים הצבאיים בפרט".

עוד בנושא:
רבני צה"ל בדיון על הדרת נשים: "לאחד השורות"
ראש אכ"א: "נשים צריכות לשיר מעל כל במה בצה"ל"
5 צוערים מבה"ד 1 התנצלו על שנטשו הופעת זמרת

לפנייה לכתב bohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully