וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה פעילי ימין נעצרו בחשד לפריצה לחטמ"ר אפרים

יהושע בריינר

29.12.2011 / 10:41

שוטרים פשטו לפנות בוקר על בתיהם של חמישה מתנחלים ועל ביתו של חשוד נוסף בירושלים. חילופי האשמות בימין ובמשטרה: החשודים אספו מודיעין – או "רק" סייעו בפריצה לבסיס?

נמשכת המתיחות ביהודה ושומרון: שוטרים פשטו הלילה (חמישי) על כמה התנחלויות ומאחזים ביהודה ושומרון, ועצרו פעילי ימין בולטים ומוכרים. לטענת החוקרים, העצורים היו מעורבים בפריצה לבסיס החטיבה המרחבית אפרים לפני כשבועיים וחצי וסייעו באיסוף מודיעין לקראתה. חשוד אחד נעצר בירושלים, וחמישה נוספים ביצהר, באיתמר, בחרשה, ובמאחז גבעה 18 ליד קריית ארבע.

אחד מהעצורים הוא פעיל ימין שהורחק בצו מנהלי מיהודה ושומרון. עצורים נוספים הם פעיל ימין שנחקר בחשד להצתת מסגד ועובד בעמותת "חננו", המסייעת משפטית לעצורי הימין. לטענת גורמים הבקיאים בפרטי החקירה, החשודים נעצרו בעקבות מסמכים, שנתפסו ככל הנראה במעצרם של שלושת המורחקים המנהליים מיצהר, הקושרים את העצורים להתארגנויות ולמעורבות בפריצה לבסיס.

"עצורי שווא כדי לרצות את המפכ"ל"

בימין טוענים כי העבירה שבגינה נעצרו הפעילים הינה העברת מידע על תזוזת כוחות "בלבד", ולא עבירה הקושרת אותם להתפרצות לבסיס החטיבה. בין היתר, נשמעות טענות בימין גם על התנהגות הכוחות במהלך המעצרים לפנות בוקר. אחת הטענות היא כי הכוחות נקטו כוח רב מדי ומנעו את תיעוד המעצרים.

"המשטרה יורדת לבור תחתיות", אומר פעיל הימין איתמר בן גביר, "אין להם ולו קצה חוט בפרשת האבן על מפקד החטיבה, אז הם מתחילים להמציא עבירות שונות ומשונות". לדברי בן גביר, "בקצב הזה, גם בנות אולפנה שידווחו שראו כוח יס"מ בצומת תפוח, יהפכו באופן מיידי לחשודות מרכזיות. השאלה היחידה שצריכה להישאל היא כמה עוד עצורי שווא תחקור המשטרה, כדי שהמפכ"ל יהיה מרוצה".

על פי החשד, רוב הפורצים לבסיס הינם תלמידים בישיבת מרכז הרב בירושלים, שנאספו באוטובוס שאורגן להם על ידי פעיל ימין מקרני שומרון, הלומד בישיבה. מול הישיבה מתגוררים מורחקי יצהר, שהמשטרה פשטה על ביתם ועצרה שלושה מהם. בדירתם נתפסו מסמכים, המעידים - לדברי המשטרה - על מעורבותם העמוקה בארגון האוטובוסים לבסיס.

חקירת הפריצה לבסיס
בצה"ל מנסים למצוא את מקור המימון ושוכרי האוטובוס
נהלי הפתיחה באש חודדו אחרי הסתערות המתנחלים

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully