וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לטייסות: "נשים ישבו בתא הטייס ובכל מקום"

רמי שני

29.12.2011 / 15:33

עשרות בוגרים של הקורס היוקרתי, בהם חמש נשים, התייצבו על מגרש המסדרים, בתום שלוש שנים של קורס מפרך. ראש הממשלה יצא שוב נגד הדרת נשים והרמטכ"ל בירך אף הוא את הטייסות

יח"צ - חד פעמי

(צילום: שי מכלוף, עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחסלהדרת נשים במהלך טקס סיום קורס טייס שנערך היום (חמישי) בבסיס חיל האוויר בחצרים והבהיר כי "מדינה שבה נשים יושבות בתא הטייס, נשים ישבו בכל מקום". נתניהו חזר ואמר כי אין מקום להדרת נשים בישראל, ובהתייחס לבוגרות קורס הטייס ציין כי "מי שעומדת במבחן היכולות, מקומה אתנו".

"אני אומר זאת כאב לשלוש בנות, יש לנו חמש סיבות גדולות לגאווה: נועה, תגל, רוני, שקד ונוגה, אתן התשובה הציונית הטובה ביותר שמאדירה ומעצימה את החברה שלנו", אמר שר הביטחון אהוד ברק בנאומו. "על כולנו, דתיים וחילונים, לא רק לנהוג כלפיהן בכבוד, אלא להכיר בכך ששוויונן הוא זכות מובנת מאליה. על כולנו למחוק את הכתם של הדרת נשים".

הרמטכ"ל בני גנץ, שנאם אף הוא בטקס בחר להתייחס לאיומים הניצבים בפני ישראל ואמר כי "אנו ניצבים בהתמודדות מול ארגוני טרור לבין אירן המתקדמת לנשק גרעיני. כמו בעבר, גם עתה איננו יכולים להרשות לעצמנו להתבסס על הגנה בלבד, עלינו לפתח אמצעים התקפיים". על חמשת החניכות שסיימו את הקורס אמר גנץ כי "מפקדי צה"ל ולוחמיו שמחים לראות אתכן מחזקות ומפתחות מסורת ארוכה של נשים שעברו את הקורס הזה. אתן הוכחה לתרומה הגדולה האפשרית של נשים בצה"ל".

אחד מכל חמישה בוגרים - בוגר תנועת נוער

שבוע אחרי שקיבלו את דרגות הקצונה שלהם, בוגרי ובוגרות קורס הטיס של חיל האוויר מקבלים את כנפי הטיסה הנוצצות בטקס המסורתי, הנערך פעמיים בשנה בבסיס חצרים בדרום הארץ. על פי הנתונים שפרסם צה"ל, כמחצית מבוגרי הקורס הגיעו ממרכז הארץ וכ-22.5% מהם הגיעו מהדרום, עליה משמעותית מהקורס הקודם בו 5% מהם הגיעו מהדרום. רבים מהבוגרים הם בוגרי תנועות הנוער, כאשר בולטת במיוחד תנועת "הצופים", אשר אחד מכל חמישה בוגרים בקורס הנוכחי היה חבר בשורותיה. השנה סיימו את הקורס מספר הבוגרות הגדול ביותר מאז נפתח הקורס לנשים: שתי טייסות ונווטת-קרב אחת שיצטרפו לשמונה בוגרות הקורס הקודמות. בנוסף, 37% מהמסיימים בקורס הנוכחי הנם אחים בכורים.

לאחד מבוגרי הקורס, סגן ש', מעולם לא הייתה התלבטות היכן להעביר את שירותו הצבאי. הוא נולד להורים שהרומן ביניהם החל בחיל האוויר, בו משרת עד היום אביו כקצין טכני. ש', ששובץ כנווט קרב בטייסת F16I של החיל, סיפר כי תמיד נמשך לעולם הטיסה.

"נמשכתי למטוסים, לעוצמה, לחוזק של החיל. רציתי להיות חלק מזה", סיפר השבוע בגאווה. "רציתי לטוס, ולא הייתה לי כל כך התלבטות לאן אני רוצה ללכת. בעצם, היה די ברור שלשם אני מכוון. אביו של ש', אבי, קצין תקשורת ומערכות מידע בבסיס החיל בצפון הארץ, סיפר כי בנו "רצה להיות לוחם ביחידה הכי לוחמת שאפשר". לדברי האב, ש' היה ביום סיירות "כדי לראות ולהתרשם", וחשב גם על שייטת 13, אבל בסופו של דבר החליט ללכת לקורס טיס.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ראש הממשלה בנימין נתניהו מעניק כנפי טיסה לחניך המצטיין בקורס טיס, במסדר כנפיים בחצרים, דצמבר 2011. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
השנה יסיימו את הטקס חמש נשים/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

למרות שידע שהוא רוצה להיות איש צוות-אוויר, הדבר לא הפריע ל-ש' ללמוד תחומים אחרים. "בתיכון למדתי עיצוב גרפי, ביולוגיה וגיאוגרפיה, וזה לא מתקשר לטיס. בכלל לא הייתי תלמיד ריאלי. אחר כך למדתי כלכלה", סיפר. למשמע הדברים, אביו מחייך: "אם הייתם יודעים מה התחביב של ש', הייתם מבינים יותר: בכל רגע שהוא יכול, הוא לוקח גלשן, אחד משניים או שלושה שהוא מחזיק, ויוצא לגלוש". גם בקורס, אומר אביו, בנו עשה זאת, "ונראה שימשיך כשיהיה לו זמן גם בשירות".

"אמו הולכת איתו באש ובמים"

"אמו ואני שירתנו והכרנו באגף בקרת ירי ברמת דוד", מספר אביו על "הדייט" שהיה לפני 29 שנים. "אמו בהחלט מעודדת אותו, היא הולכת איתו באש ובמים. עכשיו גם אחת משתי אחיותיו הצעירות, שמתקרבת לגיל גיוס, מתעניינת בקורס, שואלת מה היא צריכה לעשות כדי להגיע אליו".

משפחתו של סגן ש', בן 21, מתגוררת במושב במערב עמק יזרעאל, אך הוא עצמו שובץ לטייסת בדרום הנגב. קצת רחוק מהים, אבל כמו שאביו אמר – סמכו עליו, הוא עוד ימצא את הגלים ואת הזמן לגלשן. למסדר הכנפיים, הכינו בני המשפחה חולצות, עליהן נכתב "עוף ש', חתוך את השמים". ומה הם מאחלים לו? "שיחזור הביתה בשלום", אומר האב.

עוד בנושא:
גאוות יחידה: טייסת המסוק הראשונה בצה”ל
עלי והצליחי: קצינת חימוש ראשונה בחיל האוויר
משפחת חיל האוויר: הבן השלישי מסיים קורס טיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully