וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת האינטרנט של צה"ל קרסה: "ראשים יעופו"

11.12.2011 / 9:54

מפקד אגף התקשוב החליט למנות ועדת חקירה, לאחר שבחודש האחרון הושבתה העבודה הצבאית בגלל תקלות בדואר האלקטרוני. קצין המעורה בפרטים: "בחירום הנזק היה כפול"

ראש אגף התקשוב בצה"ל, אלוף עוזי מוסקוביץ', מינה ועדת חקירה שמטרתה לאתר את האחראים ואת הסיבות לכשלים שהובילו לקריסת מערכת האינטרנט הצבאית בחודש האחרון. באחד המקרים התנתקה מערכת האינטרנט הפנימית של צה"ל והביאה להשבתת העבודה לזמן ממושך. במקרה אחר קרסה מערכת הדואר האלקטרוני וכתוצאה מכך נוצרה פגיעה בעבודה השוטפת. קצין כוח אדם שנחשף למקרים סיפר, כי "אנחנו רגילים לניתוקים זמניים ברשת האינטרנט, בדגש על הדואר האלקטרוני, אולם החודש זה שבר את שיא השיאים וממש השבית את העבודה".

הקצין הוסיף כי "הגיע הזמן להציב רף גבוה בנושא, כל ניתוק וכל עיכוב מסרבל את העבודה, זה בלתי נסבל". קצין שמצוי בפרטים הוסיף כי לא מדובר בהתקפת סייבר ולא בפגיעה של גורם חיצוני. בדיקה ראשונית העלתה כי מדובר בטעויות אנוש שהובילו לתקלות ובשל כך החליט אלוף מוסקוביץ' "לזעזע את המערכת".

לדברי הקצין שמעורה בפרטים, "צבא הגנה לישראל שמבוסס על העבודה ברשת בכל התחומים ובראש סדר העדיפויות שלו התחום המבצעי, לא יכול להרשות לעצמו רמה כזאת של תקלות שפוגעת בעבודה בסיסית. המפקדים באגף הגיבו מהר מאוד לתקלה, אך במקרה של חירום זה יכול היה להכפיל את הנזק. אין ספק שיעופו ראשים בעקבות הממצאים שיוגשו בקרוב". גורמים באגף התקשוב מעריכים כי אחת התקלות נגרמה כתוצאה מניסיון לשדרג תוכנה במערכת. הניסיון לא צלח ובעקבות כך נגרמה הפגיעה במערכת הכללית.

אלוף מוסקוביץ' שצמח בחיל השריון ופיקד בעבר על עוצבת הפלדה, אמר עם כניסתו לתפקיד לפני מספר שבועות כי "בהיבט של הצהרת כוונות אני מקווה לקחת את האגף קדימה, לתעל את המאמצים למקומות המבצעיים הנכונים וכן למקד את התהליכים המבצעיים ואת סדרי העדיפויות". מדובר צה"ל נמסר בתגובה, כי "עקב פעילות יזומה שגרתית אשר גרמה לתקלה נקודתית אחת, אכן חלו שיבושים ביישומי הדואר האלקטרוני הצבאי. הנושא טופל ותוקן עוד במהלך היום".

עוד בנושא:
בחודש שעבר: אתרי צה"ל, השב"כ והמוסד קרסו

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully