וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח תחקור מות המפגין הפלסטיני שנפגע מרימון גז

יהושע בריינר

11.12.2011 / 0:13

מוסטפא תמימי נפגע מרימון גז בהפגנה בנבי סאלח ומת בשבת מפצעיו. ארגון "יש דין": "שימוש פסול ברימוני גז". גורמים צבאיים: תמימי נעצר בעבר ונשא עליו קלע דוד ששימש ליידוי אבנים

המשטרה הצבאית החוקרת פתחה אמש (שבת) בחקירה בעקבות מותו של מוסטפא תמימי, שנהרג ביום שישי במהלך הפגנה בכפר נבי סאלח. בצה"ל ממשיכים לבצע תחקיר מבצעי של האירוע. לדברי גורמים צבאיים, תמימי לקח חלק פעיל בהפגנה האלימה שהתרחשה בכפר, ונעצר בעבר מספר פעמים בשל התפרעויות ויידוי אבנים במהלך ההפגנות. כמו כן, גורמים צבאיים ציינו כי בכיסו של תמימי נמצא קלע דוד, שככל הנראה שימש אותו כדי ליידות אבנים על כוחות הצבא במהלך ההפגנה.

תמימי בן ה-28 נפצע אנושות ביום שישי כתוצאה מפגיעת רימון גז מתחת לעינו הימנית, שגרמה נזק למוחו. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, ומת בשבת מפצעיו. במהלך ההפגנה פונו שלושה מפגינים נוספים לבית החולים ברמאללה, ביניהם ילד בן 11, ומפגין אחד נעצר. מפגינים פלסטינים ופעילי שמאל טוענים כי חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בשטחים יורים רימוני גז בכינון ישיר לעבר מפגינים, בניגוד להוראות הפתיחה באש של הצבא. בנוסף, הם טוענים כי צה"ל עשה בנבי סאלח שימוש ברימוני גז לטווח מוגדל, שנאסרו לשימוש על ידי הפרקליט הצבאי הראשי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוסטפא תמימי במהלך ההפגנה בנבי סאלח, לפני שנפגע/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגון "יש דין" הודיעו כי הם "מזועזעים" ממותו של תמימי. "הזהרנו בעבר מהשימוש הפסול בירי רימוני גז", אומרים בארגון, "העובדה כי החקירה של מפגין בבילעין בנסיבות דומות לפני שנה וחצי טרם הסתיימה היא מחדל שמעביר מסר של זלזול בחיי אדם".

מדובר צה"ל נמסר ביום שישי בתגובה לפציעתו של תמימי כי מדובר בהפגנה שמנתה כ-100 בני אדם ומתחקיר ראשוני של צה"ל עלה כי הפלסטיני יידה אבנים לעבר כוחות של צה"ל בשטח. עוד נמסר כי במסגרת פיזור ההפגנה האלימה לא נורו קליעי גומי, אלא נעשה שימוש ברימוני גז מדמיע. כפי הנראה, אחד מרימוני הגז פגע בפניו של המפגין, שהתמוטט במקום. חיילים שנכחו במקום ניגשו להגיש לו סיוע רפואי, ועזרו בפינויו. בעקבות האירועים הוחלט על ביצוע תחקיר כדי לברר את נסיבות המקרה.

עוד בנושא

מת מפצעיו המפגין שנפצע אתמול בנבי סאלח
פלסטינים: מפגין נפצע קשה מרימון גז בנבי סאלח

(עדכון ראשון: 23:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully