וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: ניסוי במערכת ליירוט טילים "שרביט קסמים"

1.12.2011 / 16:32

לפי ההערכות, תוך חצי שנה ייערך ניסוי במערכת "שרביט קסמים" להגנה מפני רקטות ארוכות-טווח, טילי שיוט - ואף מטוסים. עם זאת, רכישתה על ידי צה"ל תלוי במסע שכנועים - ובהרבה כסף

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

ברקע הביקורת שנשמעת על תפקודה של "כיפת ברזל", וכמה ימים בלבד אחרי ירי הקטיושות מלבנון אל יישובי הצפון, בתעשיות הביטחוניות מאיצים את פיתוח הדור הבא של מערכות היירוט.

יוסי דרוקר, ראש מנהלת הגנה אווירית בחברת רפאל, שאחראי על פיתוח המערכות שרביט קסמים וכיפת ברזל, מגלה בשיחה עם וואלה! חדשות כי נעשתה פריצת דרך משמעותית בפיתוחה של המערכת החדשה, שנועדה להגן על ישראל מפני רקטות המשוגרות מטווח בינוני. בחברה צופים שתוך חצי שנה יערך ניסוי יירוט ראשון מסוגו במערכת שרביט קסמים, שיבחן את יכולתה להתמודד עם טילי שיוטי וליירט מטוסים.

תמונות מתרגיל הגנה אקטיבית אשר בוצע ב- 25.3 בחיל אוויר. דובר צה"ל
המערכת נועדה להתמודד עם איומים בשלל חזיתות/דובר צה"ל

לדברי דרוקר, המערכת מוגדרת כפורצת דרך ברמה הבינלאומית, בזכות המהנדסים ששכללו אותה, ואין חברה נוספת בעולם שמפתחת ראשי-ביות ומערכות הנעה כפי שפותחו עבורה. השאלה העיקרית היא מתי תהפוך המערכת למבצעית, ותיפרס בחיל האוויר לצד סוללות ההגנה כיפת ברזל. דרוקר תולה את המאמץ העיקרי "ביכולתו של חיל האוויר לקלוט את המערכת, גם בתחום הפיננסי וגם בתחום כוח האדם". שלשום התריע גורם ביטחוני בכיר כי בשל הקיצוצים בתקציב הצבא, משרד הביטחון מעכב כספים, ויש חשש ש"לא יישאר שקל עבור רכישת המערכת".

ברפאל מתגאים: זו המערכת הראשונה מסוגה בעולם

במערכת שרביט קסמים צפוי להשתלב בעתיד המכ"ם הרב-זרועי, שפותח עבור זרוע היבשה של צה"ל. בימים האחרונים נעשו בנגב ניסויים מתקדמים במכ"ם, כדי שיכול לאתר מטרות בשמיים. בכך, הוא אמור להפוך את המערכת שהוא מוצמד אליה לראשונה מסוגה בעולם, שתוכל ליירט טילי שיוט מכל הסוגים.

המכ"ם הרב-זרועי (ר"ז) תוצרת חברת אלתא מערכות של התעשיה האווירית. זו מערכת ניידת, שנועדה לגלות מספר רב של איומים ומטרות במהירות, ולעקוב אחריהם בצורה מדויקת ולהעביר נתונים חיוניים לגביהם. המכ"ם יודע לאכן שיגורי טילים ורקטות, לבצע בקרת אש ולסייע בהגנה אווירית כוללת.

גורם בכיר: אין תקציב לרכישת "שרביט קסמים"
הסלמה בגבול: קטיושות נורו לעבר יישובי הצפון
"כיפת האשליות": על יעילות המערכות / דעה

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully