וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצינים קרביים זועמים: "לקצץ בשומן שבעורף"

20.11.2011 / 16:40

אלפי קצינים ונגדים צפויים לקבל מכתבי פיטורים, במסגרת תכנית ייעול שקבע אגף כוח האדם בתיאום עם חברת ייעוץ חיצונית. קצינים קרביים: "למה לא לקצץ קודם באכ"א?"

ראש אגף כוח אדם, אלוף אורנה ברביבאי, הודיעה בסוף השבוע כי צה"ל יקצץ חמישה אחוזים מכלל משרתי הקבע שלו, במסגרת התייעלות, שעליה החליט. במסגרת הקיצוצים, יפוטרו בשלוש השנים הקרובות אלפי קצינים ונגדים המועסקים בחוזי "קבע ראשוני" ו"חוזי קבע מובהק". ההחלטה על הקיצוץ מעוררת גלי ביקורת בקרב קצינים לוחמים, שאמרו כי "ההחלטה מסוכנת".

גורמים באכ"א מודים כי בתקופת הרמטכ"ל לשעבר, משה יעלון, פוטרו אלפי משרתי קבע מהיחידות הלוחמות ומהיחידות העורפיות, אך כי בתקופת הרמטכ"ל גבי אשכנזי, הוחזרו אלפי תקנים, אם כי בעיקר למפקדות, ולא ליחידות השדה. "ייאמר לזכותו של אשכנזי, שהוא מנע כל פיטורים של משרתי קבע, במריבה אמיתית שניהל מול שר האוצר", אמר אחד הקצינים הלוחמים, בשיחות סגורות כשהתבקש להתייחס לקיצוץ העתידי.

"אסור לגעת ביחידות הלוחמות"

לדברי אותו קצין, "אם אכ"א רוצים לקצץ, שיקצצו קודם באכ"א וביחידות העורפיות. הכוונה לקצץ בזרוע היבשה חסרת אחריות. אסור לגעת ביחידות הלוחמות - זה בניגוד גמור לאיומים על מדינת ישראל. ראוי שיניחו את הדגש על אכ"א ועל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. ה'שומנים' הם שם, לא ביחידות הלוחמות".

על פי התוכנית של אכ"א, שהחל "לחלק" את מכסת המפוטרים בין כלל החילות והזרועות, תתבצע התוכנית בצורה מדורגת לאורך שלוש השנים הקרובות, על פי כללים מוסכמים, לפיהם לא ניתן יהיה לפטר שני בני זוג המשרתים בקבע במקביל.

הרמטכ"ל, בני גנץ, התייחס היום בביקור בבקו"ם לחשש בקרב משרתי הקבע מההודעה על פיטורים: "כפי שעשינו בעבר ונעשה בעתיד הצעדים יהיו שקולים, שקופים ומאוד מאוד הוגנים. נכון שיש משרתים ששואלים את עצמם מה איתי ומה עם החבר שלי, אבל הכול יעשה בצורה הוגנת".

קצין בכיר באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה אמר כי "נושא הקיצוצים מעסיק את מרבית המפקדים. יש פניות מצד הפקודים, שאין עליהן תשובה כרגע. מה שראוי הוא שיפסיקו הדיבורים באכ"א על דרגות אישיות ועל יצירת מסגרות חדשות, כי זו לא התייעלות. אם כבר ראוי שידברו על קיצוץ רוחבי בתנאי הבכירים. לא יזיק לשמש דוגמה אישית לכלל משרתי הקבע".

קצינה בדרג ביניים מחיל האוויר, שעשויה להיות מפוטרת במסגרת גל הקיצוצים הקרוב: "התחושה איומה. הפכנו להיות שק החבטות של המדינה. קיבלנו בהלם את ההודעה מכלי התקשורת. לאף אחד אין מושג מי יפוטר ומתי. כל החברים שלי שנמצאים בשלבי ביניים, החליטו לעצור את התוכניות הכלכליות בבית עד להודעה חדשה. מוזר שרק בצה"ל מקצצים ובשאר משרדי הממשלה אנחנו ממשיכים לשמוע על העלאות בשכר והטבות חדשות. אנחנו מצפים מהמפקדים לאמירה ברורה יותר. אף אחד לא רוצה לחיות בערפל".

מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר במהלך התייעלות מובהק, שאינו מתבטא רק בקיצוץ משאבי, אלא גם בהסתת כוח אדם וייעולו. כל הצעדים ייעשו בצורה שקופה ושקולה, במטרה לצמצם את הפגיעה במשרתי הקבע".

עוד באותו הנושא
נתוני אכ"א: אילו ערים מובילות בגיוס לצה"ל?
צה"ל: כל אזרח שני לא מתגייס או מסיים שירות
צה"ל: שיעור הגיוס במחוז ת"א - הנמוך בישראל

לפנייה לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully