וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בצה"ל: מערך 'צבא התוקפים' של ההאקרים

9.11.2011 / 7:00

נוסף על מערך הלוחמים ותומכי הלחימה, החליט צה"ל לייסד את מערך התוקפים, שיכלול בעלי תפקידים המשפיעים על שדה הקרב מבלי לסכן את חייהם. בכיר באמ"ן: "כבר לא יקראו להם חננות"

בתום עבודת מטה, בראשה עמד ראש מחלקת כוח האדם של אמ"ן, הוחלט לייסד את "צבא התוקפים" של צה"ל. 15 בעלי מקצועות חשאיים שנבחרו בקפידה יכללו ברשימת "התוקפים", ביניהם האקרים, מפעילי מערכות סודיות ביותר ובעלי תפקידים שלא ניתן לפרט את תוכנם למעט העובדה שמדובר בחיילים וחיילות המשפיעים על שדה הקרב.

לדברי קצין בכיר באמ"ן, "תוקף על פי ההגדרה משפיע על שדה הקרב. עושה מעשה לחימה אך אין סכנה לחייו". התוקפים יפעלו לא רק באמ"ן ביבשה או באוויר, אלא גם בצוללות ובכלי שיט אחרים ובאגף התקשוב. חיילים שייבחרו לתפקיד זה לאחר מיונים קפדניים, יחתמו על שנת שירות נוספת בתמורה להכשרה הממושכת. כמו כן, תוענק להם תעודת "תוקף" שתכלול הטבות ותבסס את מעמדם בין תומכי לחימה ללוחמים.

בשבוע שעבר חשף ראש אגף המודיעין, האלוף אביב כוכבי, בכנס פנימי בצה"ל את השינויים שיחולו במבנה הארגוני של אמ"ן. לדברי כוכבי, אמ"ן ימקד את עבודתו ברשת האינטרנט מבלי לזנוח מערכים מסורתיים, כאשר הדגש המרכזי יוסב לעולם הסייבר. לטענתו, 40% מחיל המודיעין עוסק בסייבר, ולא כולם האקרים. בכיר באמ"ן הסביר את השינוי ואמר כי "אמ"ן מבין שהעולם זז ושדה הקרב השתנה. אנחנו חייבים לוחמים, טנקים ומטוסים וכבודם במקומם מונח, אך מה ישנה את פני כל המלחמות אלו יהיו אנשים שעולמם הוא הסייבר".

"כיום אנחנו לא מחפשים רק דוברי ערבית", הסביר בכיר באמ"ן, "כיום אנחנו צריכים יותר חיילים שחיים את עולם הרשת". לדברי הבכיר, הדלת תהיה פתוחה גם בפני צעירים הבקיאים ברזי עולם האינטרנט והרשתות החברתיות הסובלים מבעיות קשב וריכוז, "לא מחפשים מהנדסים מהטכניון בהכרח. גם כאלה שצורכים ריטלין, אנחנו בוחנים כל מקרה לגופו". הוא הוסיף כי "התוקפים הם חיילים שעושים מעשי לחימה באופן משמעותי אבל נמצאים באזור מוגן. מעתה לא יקראו להם חננות או יושבי משרדים אלא התוקפים".

עוד בנושא:
כל אתרי הממשלה, צה"ל, המוסד והשב"כ קרסו
בממשלה טוענים: לא מתקפת האקרים, רק תקלת שרתים
קבוצת ההאקרים "אנונימוס": נפיל את אתר הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully