וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בצה"ל: "נספח צבאי בקנדה? בזבוז כסף"

11.10.2011 / 5:26

במערכת הביטחון החליטו למנות לראשונה נספח צבאי בקנדה כדי להדק את הקשרים הביטחוניים. גורמים המתנגדים להחלטה טוענים כי הנספח בוושינגטון, שאחראי גם על קנדה, עושה עבודתו נאמנה

משרד הביטחון וראש אגף התכנון בצה"ל, אלוף אמיר אשל, החליטו למנות לראשונה נספח צבאי בדרגת אל"מ בקנדה. המהלך, לדברי גורמי ביטחון, נועד לקדם את הקשרים של צה"ל ומערכת הביטחון עם מערכת הביטחון בקנדה.

חרף ההחלטה, יש גם מי שמתנגדים למינוי. גורמים צבאיים הסבירו כי ההחלטה למנות נספח צבאי בקנדה גורעת מסמכויותיו של הנספח הצבאי בוושינגטון, אלוף גדי שמני, שעד כה היה אחראי על כל אזור צפון אמריקה, ובין היתר גם על קנדה. לטענתם, בתקופה שמחפשים להתייעל ולחסוך בתקציב הביטחון, "מדובר בבזבוז כספי מדינה".

"האלוף שמני ממלא את המשימה בצורה טובה כפי שזה נעשה עד כה על ידי כלל הנספחים שקדמו לו", הבהיר אחד הגורמים, "למרות התחממות היחסים בין קנדה לישראל בשנה האחרונה, חשוב לבחון זאת שוב". לדברי הגורמים, טרם הוחלט אם הנספח הצבאי שימונה לקנדה יפעל תחת פיקודו של שמני או רק בתיאום עמו.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף במיל' אודי שני, ביטל תשעה תקנים של עובדי המשרד באירופה וארה"ב ובקרוב יבוטלו שישה תקנים נוספים. כלל העובדים יוחזרו לעבוד בישראל במסגרת ההתייעלות אותה ציין דו"ח מקנזי, שבחן את התנהלות אגף כוח האדם במשרד הביטחון. על חשבון הקיצוץ בתקנים, נפתחו שני תקנים במקסיקו וקנדה מטעם האגף לסיוע ייצוא ביטחוני. מטרת התקנים החדשים לסייע לתעשיות הביטחוניות ולמדינת ישראל להגדיל את הייצוא העומד כיום על למעלה משבעה מיליארד דולרים, ולהעמיק את שיתוף הפעולה עם מדינות אלה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי נכון לעת זו אין כוונה להקים נציגות בקנדה ובמקסיקו.

עוד על הקיצוץ בתקציב הביטחון:
הקיצוץ בביטחון: פחות טנקים, תחמושת וגדרות
לקח מלחמת יום הכיפורים: אסור לקצץ
חיל החיסכון: צה”ל החל לקצץ בימי גיבוש וספורט

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully