וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הועלתה הכוננות ליד אילת בשל "התרעה מיידית"

24.9.2011 / 0:02

רמת הכוננות לאורך גבול-מצרים הועלתה עקב מידע מודיעיני על כוונה לבצע לפיגוע, שעיקר מטרתו היא חטיפה לצורכי מיקוח. על פי ההערכה, זהו ניסיון מצד חמאס לפגוע במהלך הרשות באו"ם

רמת הכוננות לאורך הגבול עם מצרים הועלתה אמש (שישי), עקב מידע מודיעיני על כוונות חמאס ושאר ארגוני הטרור לבצע פיגוע נוסף בגבול זה בטווח הזמן המיידי. גורמי צבא מסרו עוד כי ייתכן וזהו ניסיון לפגוע במהלך הרשות הפלסטינית באו"ם.

גורם במערכת הביטחון ציין כי חלק מהכוח שביצע את הפיגוע המשולב בגבול ישראל מצרים כלל כוחות מחבלים נוספים שנמלטו מיד לאחר ביצוע הפיגוע לשטח סיני, ומאז נערך לביצוע סדרת פיגועים נוספים.

עוד על התחממות הגבול הדרומי:
מתח בדרום: ”יותר לחוץ כאן מאשר בגבול הלבנוני"
פחות מחודש לאחר הפיגוע: ירי לעבר כוח צה"ל בדרום
פיגוע משולב בדרום: כך זה קרה, שלב אחר שלב
וילנאי: "חולייה בת 10 מחבלים מתכננת לתקוף מסיני"

אוטובוס באזור אילת נפגע מירי של מחבלים בפיגוע משולב בדרום, אוגוסט 2011. רויטרס
האוטובוס שנורה על ידי מחבלים בפיגוע המשולב בחודש אוגוסט/רויטרס

ההערכה במערכת הביטחון היא כי הכוח מתכונן לביצוע פיגוע איכותי נגד כוחות צה"ל ואזרחי מדינת ישראל, כשעיקר מטרתו הוא חטיפה לצורכי מיקוח ושחרור אסירים שכלואים בבתי הכלא בישראל. בהתאם לכך, הנחה הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, להגביר את רמת הדריכות לאורך הגבול ולעבות את הכוחות לקראת אפשרות שבטווח הזמן המיידי יבוצע פיגוע.

לאחר הפיגוע המשולב, שאירע ב-21 לאוגוסט, גורמי צבא בפיקוד הדרום הודו כי האווירה בגבול השתנתה באופן קיצוני, ומעתה מתבצעים סיורים תדירים לאורך הגבול. התקרית היחידה שאירעה באיזור הגבול מאז הפיגוע התרחשה שלושה שבועות אחריו, כאשר אש נורתה לעבר כוח צה"ל שנע על הגבול באזור נטפים, סמוך למקום בו אירע הפיגוע. הכוח לא השיב באש לעבר מבצעי הירי, שלפי ההערכה נמלטו לתוך השטח המצרי. באירוע לא היו נפגעים ולאחר מכן התבצעו בשטח סריקות על מנת לאתר את היורים.

(עדכון ראשון: 21:52)

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully