וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד שייטת 13 הבא: "הלוחם הנועז של היחידה"

שלוש שנים לאחר שנפסלה מועמדותו להוביל את הקומנדו הימי בשל איבוד מסמכים מסווגים, קיבל אל"מ ר' את הבשורה על מינויו למפקד היחידה. בשנת 2005 הסתער ר' על מחבל חיזבאללה והרג אותו

אלוף-משנה ר', אחד המפקדים הנועזים שצמחו בשייטת 13 בעשור האחרון, יכהן כמפקד הבא של היחידה, זאת לאחר שלפני מספר שנים נמנעה ממנו ההתמודדות לתפקיד הנכסף. בסיבוב הקודם ר' נפסל מההתמודדות, לאחר שנגנב ממנו מחשב נייד צבאי, שהכיל קבצים מסווגים.

המסלול של אלוף-משנה ר' היה ידוע מראש. הוא מוגדר כ"סופר לוחם", אך גם צבר לעצמו תארים נוספים בשל המראה החיצוני שלו. ר' התקדם בסולם הדרגות בתוך הקומנדו הימי ובצעירותו כבר הכתירו אותו לאחד שיתמודד על תפקיד מפקד השייטת. בשנת 2005 מונה ר' למפקד גדוד 13 בחטיבת גולני. באותה השנה ניסה חיזבאללה לחטוף חיילים באזור הכפר רג'ר ובמהלך הקרב נהרגו שלושה מחבלים. ר' הסתער לעבר המחבלים והרג אחד מהם.

בתום תפקידו בחטיבת גולני, יצא ר' ללימודים, אך במקביל מילא תפקידים מבצעיים. במסגרת תפקידיו אלה החזיק ר' במחשב נייד, שהכיל קבצים מסווגים ביותר. בשנת 2008 נפרץ רכבו והמחשב הצבאי שלו נגנב. הרמטכ"ל דאז, רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי, שהכריז באותם הימים על מלחמה חורמה נגד גניבת מידע מסווג ממפקדים בצה"ל, החליט להעניש בחומרה את ר' והורה לשלול ממנו את האפשרות להתמודד על תפקיד מפקד שייטת 13.

ר' קיבל את החלטת הרמטכ"ל בהלם, אך התנחם בכך שלא הועמד לדין. אשכנזי אישר אז במקביל לר' להתמודד על התפקיד מחדש בתום שלוש שנים. בזמן שחלף מאז, ר' מונה למפקד חטיבה מרחבית בפיקוד צפון, שבו הוא מכהן עד לימים אלה לשביעות רצון הבכירים בצה"ל. הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ בחר ב-ר' לתפקיד מפקד שייטת 13 בהמלצת מפקד חיל הים הנוכחי אלוף אלי (צ'ייני) מרום ומפקד החיל המיועד, תת-אלוף רם רוטברג. המינוי של ר' טעון את אישורו של שר הביטחון אהוד ברק.

מוקדם יותר: הרמטכ"ל אישר שורה של מינויים בצה"ל

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

עדכון ראשון: 22:39

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully