וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניהל קרב קשה בלבנון - ומונה למפקד חטיבת גולני

אל"מ יניב עשור, שאיבד במהלך הקרב בבינת ג'בל את סגנו רס"ן רועי קליין, מונה על ידי הרמטכ"ל גנץ למפקד חטיבת גולני. מפקד בסיס תל נוף תא"ל עמיקם נורקין, יהיה ראש להק אוויר

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הודיע היום (שני) על שורה של מינויים חדשים בצה"ל. אלוף-משנה יניב עשור, שניהל את אחד הקרבות הקשים ביותר במהלך מלחמת לבנון השנייה, מונה לתפקיד מפקד חטיבת גולני, במקומו של אלוף-משנה אופק בוכריס. במהלך הקרב בבינת ג'בל, איבד אלוף-משנה עשור את סגנו, רב-סרן רועי קליין, שהשליך עצמו על רימון, כדי להציל את לוחמיו.

בנוסף, מפקד בסיס תל נוף תת-אלוף עמיקם נורקין, נבחר על ידי הרמטכ"ל ובהמלצת מפקד חיל האוויר, אלוף עידו נחושתן, לתפקיד ראש להק אוויר. בחיל האוויר סבורים כי תת-אלוף נורקין שנחשב לקצין מאוד מוערך ובעל הישגים מבצעיים, עשה צעד גדול לקראת האפשרות שיחליף בשלב מסוים בעתיד את אלוף נחושתן בתפקיד מפקד החיל. תת-אלוף נורקין מחליף בתפקידו החדש את ראש להק אוויר היוצא, תת-אלוף חגי טופולנסקי.

גם בחיל הים בוצע מינוי שמוגדר כראשון בהמלצתו של מפקד החיל הבא, תת-אלוף רם רוטברג. מדובר במינויו של תת-אלוף ירון לוי לתפקיד ראש מטה חיל הים במקומו של תת-אלוף רני בן יהודה, שעשוי לפרוש מצה"ל, לאחר שלא נבחר לתפקיד מפקד חיל הים. למפקד חטיבת הנח"ל נבחר אלוף-משנה יהודה פוקס, שפיקד בעבר על בה"ד 1. אלוף-משנה פוקס שמחליף בתפקיד את אלוף-משנה אמיר אבולעפיה, יועד לתפקיד עוזרו של אלוף יואב גלנט לתפקיד הרמטכ"ל, אולם המינוי בוטל לאחר ההחלטה שלא למנות את גלנט כמחליפו של רב-אלוף במיל' גבי אשכנזי.

עוד נקבע כי לתפקיד מפקד חטיבת 401 בחיל השריון ימונה אלוף-משנה סער צור, במקומו של אלוף-משנה עינב שליו. לתפקיד מפקד בסיס הקליטה והמיון ימונה אלוף-משנה גיל בן שאול, במקומו של אלוף-משנה גדי אגמון ולתפקיד מפקד בית הספר לטיסה ימונה סגן-אלוף שאול במקומו של סגן-אלוף תומר.

עוד בנושא:

מינוי מפתיע למפקד חיל הים: תא"ל רם רוטברג
יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים הבאה - אל"מ רחל טבת
אישה בדרגת אלוף בצה"ל: "יום גדול לחברה האזרחית"

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully