וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרת מחאה בירוחם: "גם לנו מגיע צדק חברתי"

רמי שני

26.8.2011 / 3:52

מארגני המחאה החברתית, שמנסים להתניע את גל המחאה לאור הפיגועים בדרום ולנוכח הקרע הפנימי, הגיעו לירוחם. כאלף מפגינים הגיעו לעצרת המחאה וקראו: "לוקחים אחריות על הבית"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

שבוע לאחר הפיגוע הרצחני בדרום, מנסים מארגני מחאת יוקר המחיה להרים את הראש ולארגן הפגנות נוספות, והפעם במועצה המקומית ירוחם. לראשונה בתולדותיה, נערכה אמש (חמישי) עצרת מחאה ובה השתתפו כאלף איש - מתל אביב, מבאר שבע ומיישובים שונים בנגב, ונשאו שלטים כגון: "צעירי ירוחם לוקחים אחריות על הבית". ראש המועצה, מיכאל ביטון, קרא לראש הממשלה להקדיש מחשבה גם לירוחם ולפטור את הבעיות שיש לעיר: "הנגב דורש צדק חברתי שמגיע גם לירוחם".

עוד בנושא המחאה החברתית:
פעילי המחאה השתלטו על בניין נטוש בתל אביב
למרות ההסלמה, מארגני המחאה ימשיכו להיאבק
קרע במטה המחאה: הסטודנטים נעדרו ממסיבת העיתונאים

במהלך דברים שנשא, שיתף ביטון את קהל המפגינים ברקע המשפחתי שלו, והדגיש את היחס המשפיל לו זוכים פועלים בישראל. "הורי היו פועלי ניקיון פה בירוחם אבל הם היו פועלים עם כבוד, עם פנסיה ועם יחס של מפעל", סיפר והוסיף, "כיום גדל דור של פועלים בלי פנסיה, בלי כבוד, בלי יציבות ובלי לגמור את החודש".

בין המפגינים נכחה גם אחת ממארגנות המחאה החברתית, דפני ליף, שהתקבלה בתשואות רמות מצד הנוכחים בעצרת. "אזרחי המדינה רוצים בשינוי עמוק, בחלוקה צודקת של משאבים", קראה ליף. בהמשך, פנתה לראש הממשלה בקריאה: "הפסק לזלזל ולהתעלם מהקריאה של מאות אלפי אנשים שיוצאים לרחוב ודורשים צדק חברתי. כנס את הכנסת והממשלה והתחל לעבוד על תקציב חברתי חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully