וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיילים דתיים דורשים: אספקת מים מינרלים לפסח

מוטי לוי

14.4.2011 / 0:07

כ-30 חיילים דתיים המשרתים במוצב בצפון פנו לשר הביטחון בבקשה שידאג לספק להם מים כשרים לפסח, כיוון שאינם נוהגים לשתות מי ברז במהלך החג

קבוצה של כ-30 חיילים דתיים וחרדים, המשרתים במוצב של צה"ל בצפון המדינה, פנו בשבועות האחרונים בדרישה לשר הביטחון אהוד ברק לספק להם מים מינרלים במהלך ימי חג הפסח, שיחל בשבוע הבא. הרקע לפנייה הוא מנהגם של החיילים שלא לשתות מי ברז במהלך ימי החג, מחשש להימצאות של חמץ במים.

אחד מהחיילים סיפר אתמול (רביעי) לוואלה! חדשות כי הפנייה לשר הביטחון מגיעה לאחר שמפקדיו סירבו לבקשתם. "פנינו לבקש מים מינרלים למשך החג, זה לא מצא חן בעיניהם כל כך. חשבו שאנחנו משוגעים" סיפר החייל.

עופר כהן, יו"ר השדולה לערכים יהודיים, שהעביר את הפנייה מטעמם של החיילים ללשכת שר הביטחון, הסביר כי "יש מקום להתייחס בצורה מכובדת לדרישת החיילים, בפרט בנושא הכשרות, לא פחות מדרישות המועלות על ידי חיילים מטעמי מוסר ומצפון". לדבריו, אין מדובר בדרישה מוגזמת, "מים מינרלים זה לא מוצר חריג שלא משתמשים בו, משתמשים בהם אך רק לא באופן שוטף. הרעיון כאן הוא העיתוי. מדובר בקומץ חיילים שבבית נוהגים להחמיר בפסח ולא לשתות ממי הכנרת. לכן אפשר להבין את הדרישה שלהם במסגרת זו" הסביר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לטענות החיילים כי "ברבנות הצבאית לא התקבלו פניות בנושא. חיילים הנדרשים למענה מיוחד יכולים לפנות למפקדיהם או לרב היחידה". בתוך כך, גורם ברבנות הצבאית סיפר לוואלה! חדשות כי מנהגם של החיילים מוכר ברבנות כחלק ממנהגים רבים הקיימים בזרמים השונים ביהדות. הגורם הוסיף כי "למיטב ידיעתנו המענה לכך הוא הנחת בד על ברז המים ולא שתיית מים מינרלים. עם זאת, כל פנייה חריגה תטופל בהתאם".

(עדכון ראשון 22:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully