וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטוסים הראשונים בטייסת הכיבוי נחתו בארץ

31.3.2011 / 13:35

שלושה מטוסי כיבוי מסוג "אייר-טרקטור" נחתו היום בשדה התעופה שדה דב בת"א. מדובר בשלושת המטוסים הראשונים של טייסת הכיבוי על הקמתה הכריז רה"מ אחרי השריפה בכרמל

שלושת המטוסים הראשונים של טייסת הכיבוי של חיל האוויר נחתו היום (חמישי) בבסיס שדה דב בתל אביב לקראת תחילת הפעלתה של טייסת הכיבוי על שמו של הנער אלעד ריבן שנהרג בשריפה בכרמל. שלושת מטוסי הכיבוי מדגם אייר-טרקטור הגיעו מספרד ונחתו בתל אביב. בשבועות הקרובים ינחתו בישראל ארבעה מטוסי כיבוי נוספים מאותו דגם להשלמת הטייסת.

בטרם נחתו, חלפו המטוסים במבנה מעל שדה דב כשהם מובלים על ידי מטוס צה"ל מדגם "צופית" אותו הטיס מפקד הטייסת, סא"ל ר'. המטוסים נחתו והתקבלו בטקס בשדה התעופה כאשר מפקד הטייסת פנה ברשת הקשר לטייסים הספרדים שהטיסו את מטוסי הכיבוי ואמר: "אני, מפקדה הראשון של יחידת הכיבוי האווירית גאה להוביל את שלושת המטוסים הראשונים".

לאחרונה הוחלט בחיל האוויר כי הטייסת תוצב בשדה התעופה במגידו, בצפון הארץ. עם זאת, בסיס האם של הטייסת יהיה שדה דב. בשלב זה המטוסים יתוחזקו על ידי אנשי חברת אלביט וטייסיה יהיו מחברת כימניר, כאשר בשנים הקרובות יועברו המטוסים להפעלה מלאה של חיל האוויר. מפקד הטייסת הוא סגן-אלוף מחיל האוויר, טייס מטוסי הרקולס בהכשרתו ולשעבר מפקד יחידת ההעמסה בחיל.

מטוס האיירטרקטור AT-802 הוא מטוס ריסוס וכיבוי המסוגל לשאת למעלה משלושה קוב של מים או חומר מעכב בעירה בבטנו. כמו כן, ביכולתו לאסוף מים מהים התיכון או ממאגרי מים, תוך כדי טיסה. הטייסת צפויה להפוך כמבצעית כבר בחודשים הקרובים.

באחרונה התייחס ראש הממשלה להקמת הטייסת בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. נתניהו אמר כי "זה ייתן לנו מענה לטווח של עד ארבע שנים. הקצנו לכך מאה מיליון שקלים. חמישה מהמטוסים יהיו מבצעיים החל מתחילת מאי ושני מטוסים נוספים יהיו מבצעיים חודשיים לאחר מכן. לי היה ברור לחלוטין שאנחנו לא יכולים שלא תהיה לנו יכולת מוטסת כזאת, עוד לפני ששמעתי ועדות כלשהן, כי אני אחראי למדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully