וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכי המו"מ: אולמרט הציע קליטת פליטים פלסטינים

מסמך שפורסם ברשת אל גז'ירה חושף הצעה נוספת מאוגוסט 2008. בין היתר, הציע אולמרט קליטת פליטים פלסטינים וסיפוח שטח בשיעור של 6.8% מהגדה, בתמורה ל-5.5% שייעברו לשליטה פלסטינית

מסמך נוסף שנחשף ברשת אל גז'ירה מגלה פרטים על המשא ומתן שנערך בין הרשות הפלסטינית לראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. במסמך שפורסם הלילה (שני) ברשת הערבית מוצגת הצעה של אהוד אולמרט, אשר סוכמה על ידי סעיב עריקאת, ועוסקת בפליטים פלסטינים ובחילופי שטחים.

על פי המתווה שהוצג לפלסטינים ב-31 לאוגוסט 2008, אולמרט הציע קליטה של כ-1,000 פליטים פלסטינים בכל שנה במשך תקופה של חמש שנים על בסיס "הומאניטרי". כמו כן נכתב כי במסגרת ההצעה "ישראל תכיר בסבל הפלסטיני, אך לא תיקח עליו אחריות". במקביל, נכתב כי תדרש גם הכרה בסבל הצד הישראלי. עוד נכתב כי ישראל תסכים להמשיך בתוכנית איחוד משפחות ולשלם לפלסטינים פיצויים על סבלם. בהצעה לא מפורט אומדן הפיצוי המדויק. בהצעה הודגש כי ישראל לא תיקח אחריות להיותם של הפליטים פליטים, והפיצוי לא יהיה החזרת רכוש.

"ישנם אי דיוקים רבים"

עיניינים טריטוריאלים הוזכרו גם הם: רה"מ לשעבר הציע כי ישראל תספח 6.8% משטחי הגדה המערבית, ביניהם ההתנחלויות גוש עציון, אפרת, מעלה אדומים, גבעת זאב ואריאל, וכמו כן את כל ההתנחלויות במזרח ירושלים, כולל הר חומה. בתמורה לכך, יועבר לשטח הרשות הפלסטינית 5.5% משטחה של ישראל במסגרת חילופי שטחים.

עוד הופיע במסמך כי המעבר הבטוח בין רצועת עזה ליהודה ושומרון יהיה תחת ריבונות ישראלית, עם שליטה פלסטינית, אולם לא יכלל בחילופי השטחים. כביש מיוחד יוקם בין רמאללה לבית לחם שיעקוף את מזרח ירושלים. שטחה של מזרח ירושלים יחולק על בסיס הצעת קלינטון.

מלשכתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נמסר בתגובה להדלפת המסמכים כי "קראנו את הפרסומים, ויש בהם אי דיוקים רבים. מפאת רגישות העניין לא נגיב כעת מעבר לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully