וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שהצדיק אלימות במעצרים ימונה למח"ט

יהושע בריינר

27.10.2010 / 7:04

אל"מ איתי וירוב, שהצדיק אלימות נגד עצורים פלסטינים במקרים מסוימים, ימונה למפקד חטיבת הצנחנים במילואים. מינויו אושר למרות שהפרקליטות הצבאית טרם החליטה אם להעמידו לדין

מפקד חטיבת כפיר לשעבר אל"מ איתי וירוב הממתין להחלטת הפרקליטות הצבאית באשר לעתידו הצבאי, ימונה במפתיע למפקד חטיבת הצנחנים במילואים, כך הוחלט בימים האחרונים. קידומו של וירוב, המשמש כמפקד קורס מפקדי גדודים, עוכב בהחלטת הרמטכ"ל בעקבות עדותו במשפטו של קצין בחטיבת כפיר שהורשע בהכאת פלסטיני. במהלך עדותו במשפט אישר וירוב כי לעיתים יש לנקוט באלימות במהלך מעצרים.

דבריו של וירוב עוררו סערה, ועל אף שכבר פיקד בעבר על חטיבת הצנחנים במילואים (חטיבת חוד החנית) וכן על חטיבת כפיר, לא אושר קידומו. כעת, בשל סבב מינויים בדרג המח"טים, נוצר מצב בו מפקד החטיבה הנוכחי ימונה לתפקיד אחר ולכן החליט מפקד זרוע היבשה האלוף סמי תורג'מן להחזיר את וירוב לתפקיד. בדובר צה"ל אישרו את הדברים ואמרו כי "נוכח פער לא צפוי בתפקיד מח"ט 55 המליץ מפקד זרוע היבשה למנות באופן זמני את אלם וירוב לתפקיד. ההמלצה אושרה על ידי הרמטכ"ל".

וירוב עורר סערה בעקבות עדותו במשפטו של סגן אדם מלול שהורשע בינתיים בהכאת פלסטיני במהלך מעצר בכפר קדום שבשומרון. בעדותו אמר וירוב כי "הפעלת אלימות ואגרסיביות שתמנע הסלמת מצב וצורך להשתמש באלימות יותר גדולה, היא לא רק מותרת, היא לעתים חובה. מכה, דחיפה, גם כשהאנשים אינם מעורבים בסיטואציה מבצעית במידה שיכולה לקדם את ביצוע המשימה היא בהחלט דבר אפשרי".

בעקבות הדברים ננזף וירוב על ידי אלוף פיקוד מרכז דאז גדי שמני ובעקבות עתירה לבג"ץ נפתחה נגדו חקירת מצ"ח. על אף שהנטייה בפרקליטות היא שלא להעמידו לדין, ממתין וירוב להחלטת הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully