וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תג מחיר? מצבות הושחתו בכפר קדום שבשומרון

יהושע בריינר

22.10.2010 / 14:47

אלמונים ריססו כתובות גרפיטי ומגיני דוד על מצבות ובתים בכפר קדום שנמצא סמוך להתנחלות קדומים. בכיר בצה"ל: "אנשים שעושים זאת הם מחבלים שמנסים בכוח להתסיס את כל האזור"

מצבות קברים וכן בתים בכפר קדום הסמוך להתנחלות קדומים שבשומרון, השוחתו הלילה (שישי) ורוססו בכתובות גרפיטי. על פי החשד, מאחורי המעשה עומדים פעילי ימין מהאזור. פלסטינים מהכפר הגישו הבוקר תלונה למנהל האזרחי בנושא. מצה"ל נמסר בתגובה כי מדובר באירוע חמור. אנשי המנהל האזרחי פועלים כעת להרגעת הרוחות במקום.

הבוקר גילו תושבי הכפר את הכתובות. בין היתר רוססו המילים: "תג מחיר", "כהנא" וכן מגיני דוד, על מצבות בית העלמין בכפר. על אחד הבתים אף רוססה כתובת עליה נכתבו המילים "שבות עמי", המתייחסות למאחז תחת אותו השם שנמצא באזור ופונה עשרות פעמים בשנתיים האחרונות.

אנשי הכפר החלו במחיקת הכתובות, במקביל לפעילות משטרת ישראל וצה"ל שהגיעו למקום על מנת להרגיע את הרוחות. קצין בכיר בצה"ל גינה בחריפות את המעשים, ואמר כי "אנשים שעושים זאת הם מחבלים לכל דבר, והם מנסים בכוח להתסיס את כל האזור. צה"ל ינקוט בכל הפעולות הנדרשות על מנת לשים את ידיו על פורעי החוק האלה".

פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בתגובה למעשים, כי "התופעה שאנשים מרססים 'כהנא צדק' היא תופעה עממית במיוחד לקראת יום השנה לרצח הרב כהנא. אין לנו קשר למי שריסס בקדום ולדעתי זה פסול לחלל בית קברות, אך תרשו לי לא להתרגש. בימים בהם ערבים מחללים יום יום את בית העלמין בהר הזיתים לא שמעתי קול גינוי וצעקה מצד אלה שכעת צווחים".

מקרה זה לא היה הראשון השבוע. מחסן של בית ספר הוצת לפני יומיים בכפר סאוויה סמוך להתנחלות שילה בשומרון. על המחסן רוססה כתובת גרפיטי בה נכתב: "ד"ש מהגבעות". אנשי המקום הגישו תלונה למנהל האזרחי. כוחות משטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת נסיבות האירוע. קיים חשד כי מדובר בפעולת "תג מחיר" של מתנחלים בתגובה להרס ארבעה מבנים בלתי חוקיים בהתנחלות בת-עין בעציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully