וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק רוצה שהקצינים יעשו יותר ימי מילואים

יהושע בריינר

7.2.2010 / 15:23

שר הביטחון ביקש מהכנסת להאריך ב-20% את שירות המילואים של קצינים מעל דרגת סרן. זאת בניגוד לחוק המילואים שנכנס לתוקף בחודש שעבר. אנשי מילואים: "הכשירות תיפגע"

בצה"ל מתגאים בשנה האחרונה בחוק המילואים שנחקק, המפחית באופן משמעותי את ימי שירות של המילואימניקים ואף מסדיר את שירות המילואים. בפועל, מבקשים במערכת הביטחון לחרוג מהחוק: שר הביטחון אהוד ברק הגיש באחרונה בקשות לוועדת חוץ וביטחון בבקשה לחרוג מהחוק ולאפשר את הגדלת ימי התעסוקה המבצעית והאימונים של קצינים. כמו כן, ביקש ברק לאפשר לצה"ל להזמין אנשי מילואים לתעסוקה מבצעית מעבר לקבוע בחוק.

לפי הבקשות שהגיש ברק לוועדה, יוכל צה"ל לקרוא לקצינים מעל דרגת סרן ל-108 ימי מילואים בשנה, זאת במקום 84 כפי שקבע החוק, וכן לזמן יחידות לתעסוקה מבצעית יותר מפעם אחת בשלוש שנים. מדובר בחריגות משמעותיות ממה שהוסדר בין צה"ל ומערכת הביטחון לבין ארגוני המילואים.

חוק המילואים שנכנס לתוקפו בינואר השנה, נחקק כדי להסדיר את משך השירות הפעיל של מערך המילואים. בצה"ל התגאו בחוק, שהסדיר אף את נושא הציוד הניתן למשרתים במילואים. למרות זאת, בחוק נכתב כי במקרים חריגים יוכל שר הביטחון לחרוג מסעיפיו, באישור הכנסת. בארגוני המילואים זועמים על הכוונה לרוקן את חוק המילואים מתוכן, כהגדרתם.

"שר הביטחון והרמטכ"ל מנסים לטרפד את יישום החוק", אמרו בארגון המילואים "פורום החפ"שים", אחת מיוזמות חוק המילואים. "החזרה למודל הקודם, על מנת לבצע יותר משימות ביטחון שוטף ופחות אימונים תפגע בכשירות ובמוכנות היחידות ובמוטיבציה של חיילי המילואים. אנו קוראים לוועדת חוץ וביטחון לא לשמש חותמת גומי ולעצור את הכרסום בחוק המילואים".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה כי "לגבי תפקידים ומקצועות מסוימים, נדרש יהיה לקבוע חריגים. עם כניסת החוק לתוקף, אישר שר הביטחון צווים בהם נקבעו התפקידים והמקצועות שיוחרגו מהמגבלות. יודגש כי הצווים נערכו בהתאם לכללים ולמגבלות שנקבעו לחוק. כך, למשל, מספר הימים המירבי בשלוש שנים שניתן לחייב בו חייל מילואים, גם במסגרת הצווים האמורים עומד על 108 ימים, בהתאם לדרישת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully