וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד חטיב, מראשי המאבק בבילעין נעצר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.1.2010 / 16:19

כחלק מגל המעצרים שמבצע צה"ל בניעלין ובילעין נעצר בחשד להסתה חבר הוועדה העממית בבילעין, המכהן כרכז הוועדה המתאמת של המאבק העממי. "המעצר הוא רדיפה פוליטית"

חבר הוועדה העממית בבילעין, מוחמד חטיב, המכהן גם כרכז הוועדה המתאמת של המאבק העממי, נעצר הלילה (חמישי) בביתו בבילעין על ידי כוח צה"ל. חטיב נעצר כחלק מגל המעצרים נגד הפעילים בבילעין וניעלין. בנוסף עוכבו מספר פעילים בינלאומיים שניסו להיכנס לבית על מנת לשהות עם המשפחה בזמן החיפוש.

פעיל השמאל יונתן פולק מסר לוואלה! חדשות כי מעצרו של חטיב הוא רדיפה פוליטית שמטרתה להשתיק את המחאה העממית הפלסטינית נגד הגדר והפקעת האדמות. לדבריו, "בחודשים האחרונים מבצע הצבא פעילות חסרת תקדים נגד פעילי המחאה בניעלין ובילעין: 17 פשיטות, מעל 30 עצורים בבילעין ומעל מאה בניעלין". חטיב עצור כרגע במחנה עופר.

לדברי הוועד העממי נגד הגדר וההתנחלות בבילעין, בין העצורים בגל המעצרים האחרון נמצאים גם שלושה חברי הוועדה העממית בכפר נעלין, חבר הוועדה הלאומית הפלסטינית נגד הגדר וחמישה מחברי הוועדה העממית בכפר בילעין – כולם נעצרו בחשד לעבירת הסתה. הפעילים הבולטים ג'מאל ג'ומעה (מזרח ירושלים) ומוחמד עות'מאן (ג'יוס) מארגון Stop the Wall, שעוסק בעיקר בקידום קמפיינים ציבוריים נגד הגדר ולמען חרם והטלת סנקציות על ישראל, שוחררו ממעצר לאחרונה לאחר שהוחזקו תקופות של חודש וארבעה חודשים ללא שהוגשו נגדם אישומים ובהסתמך על חומר סודי.

מצה"ל נמסר בתגובה: "מוחמד ח'טיב נעצר בחודש אוגוסט 2009 ובסיום החקירה הוגש נגדו כתב אישום, המייחס לו עבירות של הסתה, הפרעה לחייל, ביצוע שירות עבור התאחדות בלתי מותרת וידויי אבנים. בעקבות כתב האישום, הורה בית המשפט הצבאי ביהודה על שחרור הנאשם בתנאים מגבילים, לפיהם עליו להתייצב מידי יום שישי בין השעות 12:00-17:00 בתחנת משטרה. לאחר שנתברר כי הנאשם לא עמד בתנאי השחרור, נעצר הנאשם פעם נוספת והוא צפוי להיות מובא היום לדיון בבית המשפט הצבאי ביהודה לעיון חוזר בשאלת מעצרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully