וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפתח: "לחדש את פיגועי ההתאבדות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.10.2009 / 9:54

נציג הארגון בלבנון, סולטאן אבו אל-עינין, אמר בנאום ברמאללה כי "על עמנו ופלגי ההתנגדות שלנו לחדש את פיגועי הטרור בתוככי ישראל, שכן הם מהווים תגובה להמשך מדיניות ההתנחלות"

קולות בתוך פתח קוראים לחידוש פיגועי ההתאבדות. בכיר פתח ונציג הארגון בלבנון, סולטאן אבו אל-עינין, שנבחר לפני כחודשיים לחבר בוועד המרכזי של הארגון, קרא לחדש את פיגועי ההתאבדות בתוך ישראל. בנאום שנשא ביום חמישי ברמאללה אמר אבו אל-עינין: "על עמנו ופלגי ההתנגדות שלנו לחדש את פיגועי הטרור בתוככי ישראל, שכן הם מהווים תגובה להמשך מדיניות ההתנחלות והייהוד".

אבו אל-עינין אמר בנאומו עוד שהפיגועים הם תשובה לכישלון המשא ומתן לשלום ותשובה להתעקשות הישראלית לפגוע בזכויותיו של העם הפלסטיני ובזכותו להגדרה עצמית". אל-עינין הוסיף ואמר כי אילו הפיגועים בתוך ישראל לא היו נפסקים, היה אפשר להסלים את המתקפה נגד ההתנחלויות. "אנחנו מאמינים בשלום צודק, אולם מבהירים שלא נוותר על עקרונותינו הלאומיים ולא נסכים למשא ומתן בלתי מוגבל".

אבו אל-עינין, הידוע בעמדותיו הנוקשות, נבחר בחודש אוגוסט כחבר בוועד המרכזי של פתח – היחיד מתוך הוועד המתגורר מחוץ לשטחים. יחד איתו נבחרו גם מרוואן ברגותי, אבו מאהר רנים, נאסר אל-קדווה, מוחמד דחלאן, סאיב עריקאת ואישים נוספים.

לפני כשבוע התראיין בכיר פתח מרואן ברגותי, המרצה עונש מאסר עולם בגין מעורבות ברצח ישראלים, לכלי תקשורת פלסטינים והבהיר כי העם הפלסטיני לא יוותר לעולם על זכויותיו: "ישראל אינה רוצה שלום ואינה מוכנה להביא לסיום הכיבוש. אינתיפאדה לא תבוא כתוצאה מהחלטה של בכיר זה או אחר או ארגון זה או אחר. האינתיפאדה תיוולד בלידה טבעית. יש ליזום התנגדות בדרכי שלום ומאבק עממי המוני בהתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully