וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות ללחץ בפיונגיאנג: התגובה התקדימית של צפון קוריאה לליברמן

30.4.2017 / 8:00

אנשי משרד החוץ בהווה ובעבר אומרים כי מעולם לא נתקלו בהתייחסות ישירה של קוריאה הצפונית לבכירים ישראלים - כמו זו שנעשתה לשר הביטחון, שהתבטא נגדה בריאיון לוואלה! NEWS. לא נותר אלא לתהות אם העימות ההולך ומחריף עם ארה"ב נותן את אותותיו

מערכת וואלה!

להתקפה הישירה של קוריאה הצפונית נגד ישראל, בעקבות דבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון לוואלה! NEWS, לא קיים תקדים. לא מוכרת שום התבטאות ישירה קודמת של קוריאה הצפונית נגד מדינת ישראל או נגד אישים ישראלים - כך אמר אמש (שבת) דובר משרד החוץ עמנואל נחשון. דובר משרד החוץ לשעבר יגאל פלמור חיזק את דבריו ואמר כי מעולם לא הייתה התייחסות ישירה כזו מצד קוריאה הצפונית לאישים ישראליים או לדברים שנאמרו עליהם בישראל.

ליברמן אמר בריאיון כי העימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית עשוי להשפיע ישירות על ישראל. "המטורף הזה מצפון קוריאה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד וגם של האיראנים. יש פה ציר רשע, מצפון קוריאה דרך איראן לסוריה ולחיזבאללה. האנשים האלו, כל מטרתם היא לנסות ולערער את היציבות בכל העולם. זו חבורה קיצונית ומטורפת", טען. לדבריו, "כל משבר גרעיני בכל מקום בעולם ישפיע על כל העולם. צריך להבין: אין משבר גרעיני מוגבל מבחינת מיקום".

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בתרגיל צבאי, 13 באפריל 2017. רויטרס
התבטאות חסרת תקדים. קים ג'ונג און/רויטרס

בתגובה לדברים גינה משרד החוץ של קוריאה הצפונית בהודעה חריגה את דברי שר הביטחון. "האמירות הן שפלות, מרושעות ומהוות אתגר מצער עבור קוריאה הצפונית", מסר דובר משרד החוץ בפיונגיאנג.

בהודעה נאמר עוד כי "ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה באופן לא חוקי בגרעין. עם זאת, ישראל מקימה קול צעקה על ההרתעה הגרעינית של קוריאה הצפונית ומשמיצה אותה. מדובר בתחבולה צינית שמטרתה לחמוק מגינוי עולמי של מי שמפריעה לשלום במזרח התיכון, כובשת שטחים ערביים ושותפה לפשעים נגד האנושות". לבסוף, נמסר כי "עדיף שישראל תחשוב פעמיים על ההשלכות שבהיגררות לקמפיין מרושע נגד קוריאה הצפונית".

תרגיל צבאי לציון 85 שנים להיווסדו של הצבא,  צפון קוריאה, 27 באפריל 2017. רויטרס
לחץ המתבטא בתגובות חריפות. תרגיל צבאי בקוריאה הצפונית/רויטרס

קוריאה הצפונית, כמובן, גינתה את ישראל בעבר – אחרי תקיפת הכור הגרעיני בסוריה, שיוחסה לישראל. הכור נבנה בסיוע פיונגיאנג, ולפי הפרסומים הזרים, נהרגו בתקיפה מדעני גרעין מקוריאה הצפונית. כמו כן, פרסם המשטר הצפון-קוריאני גינויים למבצע "עופרת יצוקה", אבל זו הפעם הראשונה שבה מגיב משטרו של קים ג'ונג און להתבטאות ישראלית נגדו.

תגובה דומה פרסמה קוריאה הצפונית בימים האחרונים נגד אוסטרליה על גינויים שנאמרו שם נגד התנהלות משטר קים. וכמובן, תגובות סוערות יוצאות מפיונגיאנג חדשות לבקרים נגד ההתבטאויות של ארצות הברית נגדה. התגובה נגד ישראל, מדינה שאינה מהווה איום צבאי על קוריאה הצפונית בשום דרך, היא אולי עדות ללחץ שחשה המדינה בזמן המשבר הנוכחי. משבר המתבטא בתגובות חריפות בעולם לשורת הניסויים בטילים לטווחים ארוכים יותר ויותר והתבטאויות בכירים אמריקנים נגד המשטר, כולל איומים מפורשים באפשרות למלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully