וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הריאיון לוואלה! NEWS: צפון קוריאה מגנה את דברי ליברמן

משרד החוץ בפיונגיאנג מסר כי אמירות שר הביטחון, שטען כי העימות בין ארה"ב לקוריאה עשוי להשפיע על ישראל, "שפלות ומרושעות". "ישראל צריכה לחשוב פעמיים לפני שהיא משמיצה", נאמר. בריאיון הזהיר ליברמן מציר הרשע של קוריאה, איראן וסוריה. צפו בריאיון המלא

מערכת וואלה!

משרד החוץ של קוריאה הצפונית התייחס היום (שבת) לדבריו של שר הביטחון אביגדור ליברמן בריאיון לוואלה! NEWS, בו טען כי העימות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית עשוי להשפיע ישירות על ישראל. "האמירות הן שפלות, מרושעות ומהוות אתגר מצער עבור קוריאה הצפונית" – מסר דובר משרד החוץ בפיונגיאנג.

בריאיון הוסיף ליברמן כי "המטורף הזה מצפון קוריאה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד וגם של האיראנים. יש פה ציר רשע, מצפון קוריאה דרך איראן לסוריה ולחיזבאללה. האנשים האלו, כל מטרתם היא לנסות ולערער את היציבות בכל העולם. זו חבורה קיצונית ומטורפת". לדבריו, "כל משבר גרעיני בכל מקום בעולם ישפיע על כל העולם. צריך להבין: אין משבר גרעיני מוגבל מבחינת מיקום".

לקריאה נוספת:
למרות איומי ארה"ב: צפון קוריאה ערכה ניסוי בטיל בליסטי
מול נשיא אמריקני לא צפוי: קים יודע שרק האיום הגרעיני יקבע את שלטונו
טראמפ: עימות גדול מאוד עם קוריאה הצפונית - תרחיש אפשרי בהחלט

וואלה טוק אביגדור ליברמן. צילום: ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"המטורף הזה מצפון קוריאה הוא בעל הברית הכי קרוב של אסד". ליברמן/מערכת וואלה!, צילום: ראובן קסטרו

בהודעה שמסר משרד החוץ של קוריאה הצפונית נאמר כי "ישראל היא המדינה היחידה במזרח התיכון שמחזיקה באופן לא חוקי בגרעין תחת פטרונותה של ארצות הברית. עם זאת, ישראל מקימה קול צעקה על ההרתעה הגרעינית של קוריאה הצפונית ומשמיצה אותה, בכל פעם שנקרית בדרכה ההזדמנות. מדובר בתחבולה צינית שמטרתה לחמוק מגינוי עולמי של מי שמפריעה לשלום במזרח התיכון, כובשת שטחים ערביים ושותפה לפשעים נגד האנושות".

"קוריאה הצפונית, שבעמדתה העקרונית מעריכה עצמאות, צדק ושלום, תומכת במאבק של העם הפלסטיני להשגת זכויות לגיטימיות, בהן החזרת השטחים הכבושים וייסוד מדינה עצמאית עם 'אל-קודס' כבירתה ובמאבק של הסורים וערבים אחרים במזרח התיכון המבקשים להגן על ריבונותם, היציבות והשלום באזור". לבסוף, נמסר כי "עדיף שישראל תחשוב פעמיים על ההשלכות שבהיגררות לקמפיין מרושע נגד קוריאה הצפונית לטיוח פשעי הכיבוש והפרעה לתהליך השלום במזרח התיכון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אחרי ניסוי הטיל: נושאת המטוסים האמריקנית החלה בתרגיל ליד קוריאה

בתוך כך, חיל הים של קוריאה הדרומית החל היום בתרגילים משותפים עם ספינות קרב אמריקניות, בהן נושאת המטוסים USS קרל וינסון, שאותה שיגרה ארצות הברית לאזור כחלק ממפגן כוח הרתעתי. זאת, ברקע האיום הגובר שנשקף מתכניות הטילים והגרעין של קוריאה הצפונית, ושעות ספורות אחרי הניסוי בטיל בליסטי שביצעה פיונגיאנג.

התרגיל החל בשבת בשעות הערב (שעון קוריאה הדרומית), כמה שעות אחרי שגורמים בסיאול ובוושינגטון זיהו שיגור טיל בליסטי מסוג KN-17 לטווח בינוני באזור שמצפון לבירה פיונגיאנג. לפי הסוכנות הדרום-קוריאנית, הניסוי ככל הנראה נכשל.

נושאת המטוסים האמריקנית קרל וינסן במימיה של קוריאה הדרומית. 29 באפריל 2017. רויטרס
תרגיל משותף. נושאת המטוסים קרל וינסון/רויטרס

חיל הים הקוריאני מסר כי התרגיל נועד "להרתיע את הפרובוקציות של קוריאה הצפונית ולהפגין את חוזק הברית בין ארצות הברית לבין קוריאה הדרומית". נושאת המטוסים קרל וינסון השתתפה גם בתרגילי האביב השנתיים שערכו ארצות הברית וקוריאה הדרומית בחודש מרץ.

התרגיל המשותף החל מוקדם יותר השבוע כשחילות הים של קוריאה הדרומית וארצות הברית תרגלו באש חיה ממערב לחצי האי הקוריאני. השבוע החלה גם ארצות הברית לפרוס את מערכת ההגנה מפני טילים (THAAD) בקוריאה הדרומית.

ניסוי הטיל שערכה פיונגיאנג הלילה גרר גינויים חריפים מהבית הלבן. "קוריאה הצפונית זלזלה ברצונותיה של סין ושל נשיאה המוערך כששיגרה באופן לא מוצלח את הטיל היום. רע!", צייץ הנשיא דונלד טראמפ בחשבון הטוויטר שלו.

נושאת המטוסים האמריקנית קרל וינסן במימיה של קוריאה הדרומית. 29 באפריל 2017. רויטרס
נושאת המטוסים קרל וינסון ליד חופי קוריאה הדרומית, היום בצהריים/רויטרס

בדיון שנערך באו"ם אמר סגן שגריר קוריאה הצפונית כי הפתרון למשבר עם ארצות הברית טמון בכך שהיא תשנה את "מדיניותה העוינת". לדבריו, ממשלתו לא תשתתף בשיחות "שידונו על נטישתה את התכנית הגרעינית". הבכיר הוסיף כי "הניסיון האמריקני לפרק את תכנית הגרעין הוא חלום פרוע".

מוקדם יותר השבוע אמר גורם רשמי בממשל קוריאה הצפונית לרשת CNN האמריקנית כי ארצו לא תפסיק לעולם לערוך ניסויים גרעיניים, כל עוד ארצות הברית תמשיך ב"מעשיה האגרסיביים". בשיחה עם CNN, הוסיף סוק צ'ול וון, שתוארו הרשמי הוא מנהל המכון לזכויות אדם של קוריאה הצפונית באקדמיה למדעי החברה, כי "הניסויים הגרעיניים הם חלק חשוב מהמאמצים הממושכים שלנו לחזק את הכוח הגרעיני שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully