וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרמרה לא תוביל יותר משטים לעזה, אבל עוד תחזור בגדול כמלון

שש שנים אחרי התקרית הכואבת על סיפונה, שהציתה את המשבר המדיני החריף, ה"מאווי מרמרה" עוגנת בנמל באיסטנבול ללא תזוזה כמצבת זיכרון. הבעיות במנועים לא יאפשרו לה יותר לשוט, ויזמים מתעניינים כבר בהפיכתה לאטרקציה תיירותית. דיווח מיוחד מטורקיה

צילום: באמצעות אפליקציית 'וואוי' ורויטרס, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: סיגל סיריוס ולירן מוסלי ברן, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

מאז שהוחזרה לטורקיה בדצמבר 2010, כחצי שנה אחרי תקרית המשט, עוגנת ספינת "המאווי מרמרה" בנמל מטענים באיסטנבול. כעת מתברר כי בימים אלה מעוניינים אנשי עסקים להקים על סיפונה מסעדה או מלון. "מצבה הקונסטרוקטיבי של הספינה מעולה, אך יש לה בעיות במנועים", מספר קפטן ליאונידס, ימאי יווני שעובד באזור. אך הספינה, שהפכה לסמל המחלוקת בין טורקיה לישראל, לא שטה לשום מקום, אלא עומדת בנמל כמצבת זיכרון לאירועים.

לפני שש שנים הייתה הספינה לזירת קרב בליל 31 במאי. הקרבות בין לוחמי השייטת לפעילי הארגון הטורקי IHH גרמו בסופו של לילה למותם של תשעה אזרחים טורקים ולמשבר דיפלומטי חריף בין שתי המדינות. משבר זה הגיע לסיומו אתמול עם אישור הסכם פיוס בין אנקרה לירושלים, שכולל מתן פיצויים לקרן שתממן את משפחות ההרוגים.

הפיוס בין ישראל לטורקיה - כתבות אחרונות:
איסטנבול מוכת הטרור אוספת את השברים: "חייבים לחיות את חיינו"
ארדואן תוקף את מארגני משט המרמרה: "לא ביקשתם ממני רשות"
נתניהו: "נבחן הדחת זועבי"; ליברמן: "צה"ל ילחם במחבלות בכנסת"

מאווי מרמרה עוגנת בנמל באיסטנבול, טורקיה. יוני 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
"בעיות במנועים". המרמרה, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

כיום הספינה ניצבת בנמל באיסטנבול, צופה מרחוק על המהומה הבינלאומית. על צדה קבוע שלט גדול של אמנסטי אינטרנשיונל ו-IHH, המספר על הילדים שנקלעו למלחמת האזרחים בסוריה.

לפני כמה שנים, לפרק זמן קצר, אפשרו הטורקים למבקרים לעלות לסיפון המרמרה. רבים ניצלו את ההזדמנות ואף חתמו על ספר אורחים שהוצב על הסיפון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ספינת המאווי מרמרה מתקבלת בנמל איסטנבול אחרי המשט, 26 בדצמבר 2010. רויטרס
ימי הזוהר של המרמרה. מתקבלת בנמל באיסטנבול ב-2010/רויטרס

כעת רשויות הנמל אינן מאפשרות להגיע לספינה ואפילו ניסיון לגשת אליה דרך הרציף לא צלח. הדרך היחידה שניתן לחזות בה היא באמצעות מעבר בתעלה שחוצה את איסטנבול, בין חלקה האסייתי לאירופי. השלט הגדול שנישא עליה מיועד בעיקר לעוברים בתעלה, ורק בעזרת הקפטן היווני אפשר היה להתקרב אליה.

בקרוב צפויה הספינה להיות מוצעת למכירה. ליאונידס מעריך כי מחירה יעמוד על כ-700 אלף אירו. לדבריו, בשל הבעיות במנועי הספינה, ועליה המלון או המסעדה, לא תוכל לשוט שוב. הוא סבור כי היא תיגרר מנמל המטענים ותעמוד באופן קבוע במקום אחר.

מאווי מרמרה עוגנת בנמל באיסטנבול, טורקיה. יוני 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, מערכת וואלה! NEWS
מה יעלה בגורל המרמרה?/מערכת וואלה! NEWS, משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully