וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל רוצחת": במטה הארגון שהוציא את המשט מתנגדים להסכם

ההכרזה על הפיוס בין המדינות פסחה על IHH, שארגן את המשט לרצועת עזה. במשרדיו באיסטנבול ניכרת העוינות לישראל ופעיליו דורשים את "הסרת המצור" מעזה כדי לחדש את היחסים. דיווח מיוחד מאיסטנבול של שליח וואלה! NEWS

צילום: AP, עריכה: מתן חדד

"אני שונא את ישראל בכל מקרה"- הבהיר אתמול (שני) אחד מהעובדים במטה ארגון IHH, שהוציא לפועל לפני כשש שנים את המשט הטורקי לעבר רצועת עזה, שכלל את ספינת ה"מאווי מרמרה". כשהתבקש להסביר, הוא ענה בפשטות "כי ישראל רוצחת". על הסכם הפיוס בין שתי המדינות הוא סירב לפרט, ורק חזר שוב על אותה מנטרה: "ישראל רוצחת". כשהבין שמולו עומד עיתונאי ישראלי, עיניו יקדו שנאה גדולה אף יותר.

פעיליו של IHH, שגרם לפיצוץ ביחסים בין ישראל לטורקיה במאי 2010, היו אלה שתקפו את לוחמי השייטת בעת שניסו להשתלט על הספינה וחלקם אף נהרגו בתקרית. הוא הוגדר בישראל ארגון טרור עקב האירוע ובשל יחסיו הקרובים עם חמאס.

עוד בנושא:
ארדואן: "כל הדרישות שהצגנו מאז הפשיטה על המרמרה נענו"
חמאס עם הגב לקיר: ההשלכות של הסכם הפיוס עם טורקיה
ח"כ זועבי: "ההסכם יביא להקלה בעזה, אך מיליונים יישארו במצור"

מבט מבפנים: שליח וואלה! לאיסטנבול בתוך מטה ארגון ה-IHH. מערכת וואלה! NEWS
הכניסה הייתה קלה. מטה ארגון IHH/מערכת וואלה! NEWS

הכניסה למטה הארגון הייתה קלה, ושעות ספורות לאחר ההכרזה על הסכם הפיוס לא הייתה בו תכונה מיוחדת. נראה שההודעה על חידוש היחסים בין המדינות פסחה עליו. עובדים עם תגי שם של הייטקיסטים עלו וירדו במדרגות. לרבים מהגברים זקן מטופח ושפם מגולח, הנשים בבורקות המכסות את כל גופן מלבד חריץ הצצה צר. בחלונות הבניין אדניות פרחים גדולות, חריגות בנוף שמקיף את אותו בשכונת פאטי באיסטנבול.

מוסטפה, מנהל הניו מדיה, הציג את פעילות הארגון שקיים יותר מ-20 שנה. על קירות משרדו תלויים סמלים אסלאמיים. הוא הבהיר שפעילי הארגון מתנגדים להסכם פיוס - עד שלא יוסר לחלוטין המצור על עזה. בינתיים הפעילים שומרים על קשר הדוק עם משפחות ההרוגים, שהתבשרו היום על סכומי הפיצוי הגבוהים שיקבלו מישראל. "זמן רמדאן" מכריזים שלטים גדולים בכל רחבי הבניין, קוראים לפעילויות חסד ולהענקת עזרה לנזקקים. הפעילות הפוליטית והעיסוק בטרור לא נגלים לעין. במחלקת הניו מדיה, כלי הנשק הם לפטופים וסמארטפונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
כוחות השייטת משתלטים על ה"מרמרה". דובר צה"ל
ההשתלטות על משט המרמרה/דובר צה"ל

בעת השיחות עם אנשי הארגון מחוץ לבניין, אחד מפעיליו הרעיש בכוונה בעזרת אופנועו, סימן שנוכחות של ישראלים במקום אינה רצויה. הוא ישב על כלי הרכב בהילוך ניוטרל, ומשך בידית הגז עד קצה סיבולת המנוע כדי להפריע לשיחה. לאחר שהרמיזות נענו בהתעלמות במשך דקות ארוכות, הגיעה בקשה תקיפה ומפורשת לעזוב את המקום. בבניין שממול חנות ספרים, ולידה משרדי ארגון שנקרא בשמה של הספינה מאווי מרמרה, ומכנה את עצמו "אגודה לחופש ולשיתוף פעולה". על קיר הזכוכית של המשרד מודפסות תמונות מפעילויות סיוע שונות לנזקקים ולצדן הכיתוב בטורקית "תמיד, בכל מקום".

ארגון IHH שארגן את משט המרמרה לעזה, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
מול IHH - משרדי ארגון מאווי מרמרה/משה שטיינמץ , באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully