וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התחרט? 3 שבועות חלפו - אך מינוי ראש מערך ההסברה תקוע

29.11.2015 / 11:11

בטרם יצא ראש הממשלה בתחילת החודש לארה"ב, הבטיח שעם שובו יטפל בסוגיית מינויו של ד"ר רן ברץ, שכינה את התנהגות אובמה אנטישמית, לתפקיד המסביר הלאומי. אלא שגם הבוקר לא התקיימה בממשלה הצבעה בנושא. בלשכתו מסרבים להתייחס. דיווח מאולפן וואלה!NEWS

מערכת וואלה!

לאן נעלם המינוי של רן ברץ? עם צאתו בתחילת החודש לביקור מדיני בארצות הברית התחייב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי אין בכוונתו לבטל את מינויו של הד"ר לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי. זאת למרות הביקורת שנמתחה על התבטאויותיו החריפות של ברץ נגד נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ומקבילו בישראל, ראובן ריבלין. "אטפל בנושא עם שובי מארצות הברית", הבטיח אז ראש הממשלה.

אלא שמאז חלפו שלושה שבועות, וחרף דברי נתניהו, נראה כי המינוי של ברץ לא מתקדם לשום מקום. היום (ראשון) מתקיימת ישיבת הממשלה השבועית, השלישית במספר מאז חזרתו של נתניהו מוושינגטון, וכמו בשתי ישיבות הקודמות - גם הפעם מינויו של ברץ אינו נכלל בסדר היום של הישיבה. הממשלה דנה בשינוי שמו של משרד הכלכלה ל"משרד הכלכלה והתעשייה", כמו גם בסקירת איומי הסייבר הנשקפים לישראל, אבל לא מתקיימת הצבעה על המינוי של ראש מערך ההסברה - תפקיד שאינו מאויש מאז הקיץ.

סערת ברץ - כתבות נוספות:
ראש מערך ההסברה של נתניהו על התנהגות אובמה: "אנטישמיות מודרנית"
נתניהו מתנער מדברי ברץ: "אינם ראויים ואינם משקפים את עמדותיי"
ביידן על דברי ברץ: "אין סובלנות להתבטאויות משפילות נגד הנשיא"

דיווח אמיר תיבון + שיחת טלפון עם יועז הנדל, על מינו רן ברץ. מערכת וואלה!
התבטאויות חריפות. ברץ/מערכת וואלה!

בתחילת החודש, זמן קצר לאחר ההודעה על מינויו של ברץ, נחשף כי בפוסט שפרסם בפייסבוק לאחר נאום נתניהו בקונגרס בנושא הסכם הגרעין האיראני, הוא האשים את הנשיא אובמה בהתנהגות אנטישמית. "כך נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות", כתב. "היא (האנטישמיות המודרנית) באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האיסלאמית; כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום".

ברץ פרסם השנה גם מאמר חריף נגד שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כאשר השווה את יכולותיו המנטליות לאלה של ילד בן 12 ואמר כי הוא בעל יכולות קומיות. "לזכותו של קרי יאמר כי אין בנמצא ולו מיס אמריקה אחת שהייתה יכולה לבטא זאת טוב יותר", כתב ב"מידה", אתר ימני של "שמרנים קלאסיים" שאותו ייסד ברץ, בתגובה לנאומו של קרי על שותפויות פוליטיות שיש לרקום לקידום תהליכים עולמיים ובו ציין את החשיבות בקיימות גלובלית. "זה הזמן, אם כן, לאחל למזכיר המדינה בהצלחה, וללכת לספור שנתיים בלוח השנה, בתקווה שאז מישהו יתעורר שם במחלקת המדינה ויתחיל לראות את העולם דרך עיני אדם שמניין שנותיו המנטליות עולה על תריסר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור במרכז למידה חמד"ע תל אביב. נובמבר 2015. מוטי מילרוד, הארץ
בלשכה לא משיבים לשאלות בנושא. נתניהו/הארץ, מוטי מילרוד

כמה משרי הממשלה, בהם שני שרים מהליכוד, כבר הביעו באופן פומבי את התנגדותם למינוי ברץ לתפקיד. גם הממשל האמריקני לא שמר על עמימות בנושא, כאשר ערב לפני המראתו של נתניהו לוושינגטון אמר סגן הנשיא, ג'ו ביידן, כי התבטאויות כמו אלה של ברץ הן "דבר בלתי מקובל לחלוטין".

נתניהו, אגב, אמר בתדרוך לתקשורת הישראלית לאחר פגישתו עם הנשיא אובמה כי הנושא כלל לא עלה בשיחה ביניהם. נתניהו לא התחייב באופן ברור שיוציא לפועל את המינוי, אך גם לא חזר בו מכוונתו למנות את ברץ - ולמעשה, החליט להותיר את הנושא תלוי ללא הכרעה.

כאשר הוא נשאל, במהלך שהותו בוושינגטון, אם בכוונתו לקדם את המינוי או לא, נתניהו השיב רק באמירה ש"אני אטפל בזה עם חזרתי ארצה". עם זאת, בלשכתו לא השיבו אמש לשאלות בנושא, כגון כיצד נראה ה"טיפול" בסוגיה עד כה או מדוע לא התקיימה עדיין הצבעת ממשלה על המינוי, למרות שחלף קרוב לחודש מאז ההודעה הרשמית שפרסמה הלשכה בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully