וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים הציגו לאו"ם שמות מחבלים כ"קורבנות האלימות של ישראל"

26.11.2015 / 8:43

הרשות טענה בפני מועצת הביטחון כי ישראל פוגעת בילדים פלסטינים. אולם ברשימת הנרצחים הופיעו שמות נערים שחוסלו לאחר שביצעו פיגועים. בנוסף, הנציג הפלסטיני דרש שלא להשוות בין הטרור בפריז לבין "המחאה הפלסטינית". דנון: "הם מקדשים את המוות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שניר דבוש

(כתב אישום נגד המחבל בן ה-14 שביצע את הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים)

הרשות הפלסטינית פנתה (שלשום) באופן רשמי למועצת הביטחון של האו"ם וטענה במכתב רשמי כי ישראל פוגעת בילדים ובקטינים פלסטינים בכוונה. כדי להוכיח את הטענה הזו, צירף הנציג הפלסטיני, ד"ר ריאד מנצור, רשימה של בני נוער פלסטינים שנהרגו בידי כוחות הביטחון הישראליים בשבועות האחרונים. אולם רבים מהשמות המוזכרים בה הם של מפגעים שניסו, ואף הצליחו, להוציא לפועל פיגועי דקירה ודריסה לפני שנורו על ידי כוחות צה"ל או המשטרה. בין היתר, הוזכרו ברשימת הקורבנות הפלסטינית המחבלים שביצעו את פיגועי הדקירה והדריסה האחרונים בכביש 443, בגוש עציון ובירושלים.

"זוהי חובתנו להבליט את הפגיעות המדאיגה של ילדים פלסטינים, שממשיכים להיפגע מהדיכוי, מהאלימות ומהמדיניות הבלתי-חוקית של ישראל", נכתב בפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון. "רק אתמול, 23 בנובמבר, שלושה ילדים פלסטינים נהרגו בדם קר בחלקים שונים של הגדה המערבית". עוד כתב הנציג הפלסטיני כי "יש להתעקש על כך שישראל תיכלל ברשימת המדינות המפרות באופן חמור זכויות של ילדים".

שגריר ישראל באו"ם דני דנון. אי-פי, AP
"אין הבדל בין הטרור הפלסטיני לטרור בצרפת". דנון/AP, אי-פי

הרשימה שאליה התייחס מנצור מוגדרת במעגלים הדיפלומטיים כ"רשימה שחורה" של מדינות הפוגעות בצורה מכוונת ומודעת בילדים, כמדיניות מובהקת. הפלסטינים ומדינות ערב ניסו לפני כמה חודשים להוסיף את ישראל לרשימה זו, אולם המהלך נבלם בעקבות מאמץ דיפלומטי של ישראל וארצות הברית, שפעלו בנושא ישירות מול מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. כעת, נראה שהפלסטינים מעוניינים לנצל את אירועי הימים האחרונים, בדגש על מעורבותם של קטינים רבים בביצוע פיגועים, כדי לחדש את הדיון בנושא.

נוסף על כך, הרשות ביקשה בפנייתה שלא להשוות בין הפיגועים בפריז לגל הטרור בישראל ובגדה המערבית. במכתב צוין כי בשעה שבפריז התרחשו "מתקפות טרור מזעזעות", הרי שהפלסטינים מוציאים לפועל "מחאה בדרכי שלום", ולכן אין כל בסיס להשוואה בין האירועים השונים. המכתב הפלסטיני נוסח בעקבות נאומו האחרון של שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שאמר כי "דם ישראל לא שווה פחות מדם צרפתי".

פיגוע דקירה בכביש 443, 23 בנובמבר 2015. הלל מאיר, תצפית TPS
בין המפגעים ברשימה - המחבל מהפיגוע בכביש 443. זירת הפיגוע ביום שני/תצפית TPS, הלל מאיר

בנושא זה, הנציג הפלסטיני כתב כי "כל ניסיון של הכוח הכובש לנצל את מתקפות הטרור המזעזעות והראויות לגינוי שהתרחשו בפריז, כדי להשוות אותן למה שקורה בפלסטין הכבושה, חייב לזכות בגינוי מיידי. ישראל צריכה לקבל תזכורת שהיא כוח כובש כבר קרוב לחצי מאה, ושהמאבק של העם הפלסטיני הוא להתנגד בדרכי שלום" (המשפט מנוסח כך במקור – א"ת).

השגריר דנון אמר בתגובה לפנייה הפלסטינית למועצת הביטחון כי "יותר מעשרים הרוגים, עשרות רבות של פצועים וכמאה פיגועי טרור - הם הפנים של ההתנגדות הפלסטינית. אין הבדל בין הטרור בצרפת לטרור הפלסטיני בישראל. שניהם מקדשים את המוות על פני החיים, ומצדיקים פגיעה בחפים מפשע על ידי הסתה שקרית". דנון הוסיף כי "על הקהילה הבינלאומית לגנות את הטרור באשר הוא ולשים סוף לתרבות ההסתה והשקרים של הפלסטינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully