וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נאום נתניהו לא יפגע בשיחות הגרעין עם איראן

28.2.2015 / 0:19

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הפחית מעט מחשיבות הביקור הקרוב של ראש הממשלה. זאת, אחרי שברביעי גיבה הממשל את טענותיה של היועצת לביטחון לאומי, שאמרה כי הוא "הרסני" ליחסי שתי המדינות

צילום מסך

נתניהו: איראן מנסה להשמיד אותנו - כמו בימי פרס

דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט התייחס אמש (שישי) לביקורו הקרוב של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית וטען כי וושינגטון לא רואה בביקור כדבר שעלול להזיק לשיחות הגרעין עם איראן. דבריו דוחקים מעט לשוליים את חשיבות הנאום, לאחר שרק ביום רביעי פרסם הממשל הודעה תקיפה יותר, שהביעה תמיכה בדבריה של היועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, שטענה כי נאומו של נתניהו "הרסני ליחסי ארצות הברית-ישראל".

ארנסט הוסיף כי הוא מקווה ששש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, צרפת, בריטניה וגרמניה - יצליחו להישאר מאוחדות במשא ומתן עם טהראן. נתניהו ינאם בפני הקונגרס ביום שלישי הקרוב והוא צפוי להביע את התנגדותו להסכם המתגבש עם איראן סביב תכנית הגרעין שלה.

ראש הממשלה נתניהו בישיבת ממשלה, פברואר 2015. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה לנאומו הקרוב בריאיון לרדיו "קול ברמה" החרדי לפני צאתו לנאום בקונגרס ביום ראשון ולסערה שנוצרה סביבו.

"זה נאום חשוב כי אני יוצא לשם כדי לנסות לעצור את ההסכם שמתגבש (עם איראן, י"א)", טען ראש הממשלה. "הוא מאוד מסוכן למדינת ישראל. אנחנו ערב פורים ואנחנו זוכרים את הניסיונות אז, של פרס, להשמיד את מדינת ישראל, והיום באותה פרס, יש משטר שחורת על דגלו את השמדתה של מדינת היהודים", המשיך נתניהו, שהוסיף: "האמצעי שבאמצעותו הם רוצים לממש את הכוונה הזאת - זה הרבה פצצות גרעין. ההסכם הזה יאפשר להם בהמשך לייצר הרבה פצצות גרעין".

בנימין נתניהו וברק אובמה בלשכה הסגלגלה בבית הלבן, 1 אוקטובר 2014. Win McNamee, GettyImages
גישה מרוככת? נתניהו ואובמה במהלך פגישתם האחרונה באוקטובר אשתקד/GettyImages, Win McNamee

הנאום בקונגרס, שיתקיים ביום שלישי, נקבע ללא התייעצות עם ממשל אובמה, ואורגן על ידי יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר הרפובליקני. בעקבות זאת, כאמור, נוצרה מתיחות בין נתניהו לוושינגטון. על כך אמר ראש הממשלה: "אני מכבד את נשיא ארצות הברית ומעריך את היחסים האסטרטגיים עם ארצות הברית, אבל כשיש עניין שיכול לסכן את עתידנו - חובתי כראש ממשלת ישראל להתייצב במקרה הצורך גם מול עמדה אמריקנית".

לדבריו, "כשיש דבר שהוא קשור לעצם הקיום שלנו, מה מצפים מראש הממשלה לעשות? להרכין ראש ולהגיד נקבל דבר שהוא מסוכן על מנת לקיים מערכת יחסים? מערכת היחסים חזקה כדי להתגבר על הבעיות הללו, אבל מדינת ישראל אינה יכולה להרשות לעצמה שלאיראן יהיו הרבה פצצות אטום".

(עדכון ראשון: 21:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully