וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני נפגשה עם קרי: "ממשיכים לחפש רעיונות ודרכי פעולה"

לוואלה! חדשות נודע ששעות ספורות לאחר נאומו התקיף של ראש הממשלה באו"ם נועדה הממונה על המו"מ עם שר החוץ של ארה"ב. גורם אמריקני: "דנו באפשרויות החדשות שנוצרו באזור"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

שרת המשפטים, ציפי לבני, ממשיכה לנסות לקדם מהלך מדיני. למרות נאומיהם של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ושל ראש הממשלה בנימין נתניהו באו"ם בימים האחרונים, אשר מוכיחים שהסיכויים למהלך מדיני חדש קלושים, השרה ממונה על המשא ומתן ממשיכה לפעול לקידום האג'נדה המרכזית של מפלגתה. לוואלה! חדשות נודע כי אתמול (שני) היא אף נפגשה בוושינגטון עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כדי לדון עמו בנושא.

עוד על יחסי ישראל והפלסטינים:
נתניהו באו"ם: "אבו מאזן שותף לפשעי המלחמה של חמאס"
ליברמן על אבו מאזן: "איבד את הקשר למציאות"
גלאון: "בשביל מסע התבכיינות לא צריך לנסוע לאו"ם"

הפגישה בין השניים, שהייתה סגורה לחלוטין לתקשורת, התקיימה בשעות הצהריים (שעון וושינגטון) במשרדו של קרי, שעות ספורות בלבד לאחר נאומו התקיף של ראש הממשלה נתניהו בעצרת האו"ם. גורם אמריקני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי קרי ולבני דנו באפשרויות החדשות שנוצרו באזור בעקבות ההתקרבות בין ישראל למדינות ערב, ובדרכים למנף אותן לכדי מהלך מדיני, למרות הפסימיות הציבורית בשני הצדדים.

שרת המשפטים ציפי לבני עם שר החוץ האמריקאי ג'ון קרי. רומא, מאי 2013. רויטרס
נחושה לקדם את התהליך המדיני. ציפי לבני וג'ון קרי/רויטרס

"אנחנו ממשיכים לחפש רעיונות ודרכי פעולה, ברוח אמירתו של הנשיא אובמה שהסטטוס-קוו לא יכול להימשך", הסביר הגורם האמריקני. עם זאת, הגורם הוסיף כי ישראל וארה"ב מתואמות היטב בכל הנוגע למהלכים הפלסטיניים נגד ישראל במוסדות הבינלאומיים, וכי ישנה סבירות גבוהה שארה"ב תטיל וטו על ההצעה הפלסטינית לכפות על ישראל תאריך יעד לנסיגה מהשטחים. הסוגיה תעלה לדיון גם בפגישתם של ראש הממשלה נתניהו והנשיא אובמה, שתתקיים מחר בבית הלבן.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם. GettyImages
נאומו מוכיח שאין כמעט סיכוי לחידוש המו"מ. ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, אתמול/GettyImages

בסוף השבוע פורסם בוואלה! חדשות כי לבני הייתה בארה"ב גם בשבוע שעבר, והשתתפה במהלך ביקורה בארוחת ערב בלתי-רשמית עם שרים ובכירים ממדינות ערב, בהן מדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל. הפרסום עורר סערה בעולם הערבי, ולפחות אחד המשתתפים בארוחת הערב, שר החוץ של כוויית, מיהר לפרסם הכחשה (באמצעות "פקיד בכיר במשרדו") ולהדגיש שארצו אינה מקיימת קשרים כלשהם עם ישראל.

לבני ושרים נוספים בממשלה, בראשם השר וראש השב"כ לשעבר יעקב פרי, סבורים כי האינטרסים הביטחוניים המשותפים שנוצרו בין ישראל למדינות ערב, יוצרים הזדמנות היסטורית למהלך מדיני מסוג חדש מול העולם הערבי. גם ראש הממשלה נתניהו התייחס לאפשרות כזו בנאומו אתמול, אולם הוא הדגיש שהדבר יצריך "ריענון בחשיבה" מצד מדינות ערב, ולא בהכרח יהיה קשור לנושא הפלסטיני.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully