וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באו"ם: "אבו מאזן שותף לפשעי המלחמה של חמאס"

נתניהו נאם בעצרת הכללית ואמר כי "מטרת האיסלאם הקיצוני להשתלט על העולם". עוד טען: "חמאס ודאעש - ענפים של אותו עץ רעיל". בנושא האיראני: "החיוכים ייעלמו כשתהיה להם פצצה"

רויטרס, עריכה: קשת סידי

"דאעש זה חמאס, וחמאס זה דאעש": ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם הערב (שני) בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק ואת מרבית דבריו הקדיש לאיום שמהווה האיסלאם הקיצוני, לגרעין האיראני ולמו"מ המדיני לשלום.

במהלך נאומו, הניף נתניהו תמונה בה נראים שני ילדים פלסטינים בשכונת מגורים בעזה, כשבקרבת מקום משגרים מחבלי חמאס רקטות על ישראל, ופנה לאבו מאזן: "אלה פשעי המלחמה האמיתיים שצריך לחקור. הם מבוצעים על ידי שותפיך בממשלת האחדות".

"באתי להדוף את השקרים נגד ישראל ונגד החיילים שמגנים עליה", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, בהתייחסו לנאומו החריף של יו"ר הרשות אבו מאזן - שטען כי ישראל ביצעה רצח עם בעזה במהלך מבצע "צוק איתן". "באיזה עולם 'רצח עם' כולל הזהרת אזרחי האויב, או לוודא שהם מקבלים טונות של סיוע הומניטרי בכל יום? זה אותו עולם מוסרי בו אדם שכתב שקרים על השואה ומתעקש על פלסטין נקייה מיהודים, יכול לעמוד על בימה זו ולהאשים את ישראל בטיהור אתני", תקף את יו"ר הרשות.

לדבריו, "אזרחי ישראל מתפללים לשלום, אבל תקוות העולם לשלום נמצאת בסכנה כי בכל מקום אנחנו רואים איסלאם קיצוני פועל". ראש הממשלה הסביר כי לאיסלאם הקיצוני תפיסה גלובלית, ואמר כי "המטרה הסופית שלו היא להשתלט על העולם".

עוד בנושא
ליברמן על אבו מאזן: ”איבד את הקשר למציאות”
נתניהו מוטרד: ארה”ב תצליח להוריד את אבו מאזן מהעץ?
אובמה בעצרת האו”ם: ”הלחץ הצבאי נגד דאעש ימשיך”

"האיום הזה אולי נשמע מוגזם, מאחר והוא מתחיל בקטן, כמו סרטן שתוקף חלק מסוים של הגוף. אבל בלי טיפול, הסרטן מתפשט לאזורים נרחבים יותר. על מנת להגן על הביטחון והשלום בעולם, עלינו להסיר את הסרטן הזה, לפני שמאוחר מדי".

הוא פנה לנוכחים, שבהם נציג ארה"ב, שגרירה בישראל דן שפירו ומקורבו, איש העסקים שלדון אדלסון, וטען שכשהאיסלאם הקיצוני מצליח במקום מסוים, הוא מצליח גם בשאר המקומות בהם הוא נמצא. "לכן, המלחמה שלנו נגד חמאס היא המלחמה שלכם. מה מדינותיכם היו עושות אם אלפי רקטות היו נורות לעבר אזרחיכם? לא הייתם נותנים לטרוריסטים לירות רקטות לעבר עריכם או לחפור מנהרות".

בהמשך ישיר לכך התייחס נתניהו לפעולת צה"ל ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן" ואמר כי ישראל הגנה על עצמה. "ישראל עשתה הכל על מנת לצמצם את הפגיעה באזרחים, כשחמאס עשה הכל כדי למקסם את הפגיעה באזרחים – פלסטינים וישראלים. אף צבא בהיסטוריה לא עשה כל כך הרבה על מנת למנוע פגיעה באזרחים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם. רויטרס
נתניהו והתמונה מ"צוק איתן"/רויטרס

חרף המילים הקשות והאתגרים הרבים טען נתניהו כי במציאות הנוכחית שיתוף פעולה בין ישראל לעולם הערבי יכול להביא לשלום ישראלי-פלסטיני. "עלינו להסתכל לא רק לירושלים ולרמאללה, אלא גם לקהיר, לעמאן, לריאד, לאבו-דאבי. אני מוכן לפשרה היסטורית. לא כי עם ישראל כובש בארץ ישראל – הוא לא, אלא כי אני רוצה עתיד טוב יותר לעם שלי".

צפו בנתניהו באו"ם בשנה שעברה

"בכל הסכם שלום, שידרוש פשרה טריטוריאלית, אתעקש שישראל תהיה מסוגלת להגן על עצמה בעצמה נגד כל איום. למרות כל מה שקרה, רבים לא לוקחים ברצינות את טענות הביטחון של ישראל. אבל אני כן, ותמיד אעשה זאת. כראש ממשלת ישראל, יש עליי האחריות להבטיח את עתידו של העם היהודי ושל המדינה היהודית. לא אסטה מאחריות זו. עם גישה רעננה משכנינו, נוכל להגיע לשלום למרות האתגרים שבפנינו", המשיך.

"הסרת הסנקציות תקל הדרך האיראנית לפצצה"

נתניהו התייחס לקואליציה הבינלאומית שהוקמה לתקיפת יעדי דאעש בעיראק ובסוריה והביע מורת רוח על הגישה העולמית נגד ישראל כשלחמה בחמאס. "בשבוע שעבר, חלק מהמדינות שעכשיו מסכימות להילחם בדאעש, תקפו את ישראל על הלחימה בחמאס. הן אולי לא מבינות שחמאס ודאעש הם ענפים של אותו עץ רעיל, הם חולקים תפיסה פנאטית שברצונם ליישם הרבה מעבר לטריטוריה שבה הם שולטים". לדבריו, "המטרה המיידית של חמאס היא להשמיד את ישראל, אך הוא חולק את השאיפות הללו עם 'עמיתיו' האיסלמיסטיים" בדאעש, בבוקו חראם, בחיזבאללה, באל-קאעדה ברחבי העולם ובארגונים נוספים.

ראש הממשלה הזהיר כי המקום ממנו יכול להתממש האיום האיסלאמיסטי בקרוב הוא איראן. "במשך 35 שנים פעלה איראן כך במטרה לייצא את המהפכה שלה לעולם כולו", אמר. "משמרות המהפכה עושות בדיוק את זה". על נאומו הפייסני של נשיא איראן חסן רוחאני אמר: "במקום להזיל דמעות תנין על הקיצוניות", עליו "לשאול את מפקדי משמרות המהפכה האיראניים על פעולותיהם ברחבי העולם. זהו אחד המפגנים הגדולים של צביעות בהיסטוריה". עוד אמר: "אל תתנו למתקפת החיוכים האיראנית להשפיע עליכם, מטרתה היחידה היא להוביל להסרת הסנקציות ולהקל על איראן את הדרך לפצצה". נתניהו הבהיר כי "החיוכים ייעלמו" ברגע שאיראן תפתח פצצה אטומית.

לדבריו, יש לנטרל את היכולות האטומיות של איראן ולפעול במקביל להסרת האיום מ"המדינה האיסלאמית". "להשמיד את דאעש ולהשאיר את איראן כמדינת סף גרעינית, זה לנצח בקרב - אך להפסיד במלחמה. לפעול נגד איסלאמיסטים בטנדרים זה לא אותו דבר כמו לפעול נגד איסלאמיסטים עם נשק להשמדה המונית".

נתניהו אמנם זכה למחיאות כפיים כמה פעמים במהלך נאומו, אולם יצוין שאולם העצרת הכללית היה באותה עת ריק יחסית, ככל הנראה בעיקר בגלל המועד המאוחר של נאומו, ביום השישי של העצרת. כמה נציגים אף נראו עוזבים את האולם במהלך הנאום.

במוצאי שבת נפגש נתניהו במלונו בניו יורק עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כדי לדון בהצעת ההחלטה שהפלסטינים מקווים להעלות להצבעה במועצת הביטחון נגד ישראל. במהלך ביקורו של נתניהו, שיימשך בסך הכל חמישה ימים, ייפגש נתניהו גם הנשיא האמריקני ברק אובמה בוושינגטון ביום רביעי, וכן ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון.

(עדכון ראשון: 19:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully