וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחת הערב הנדירה של לבני ובכירי העולם הערבי

28.9.2014 / 0:00

לוואלה! חדשות נודע שהממונה על המו"מ עם הפלסטינים הוזמנה לאירוע סגור בניו יורק שבו נכחו גם מנהיגים ממדינות שאינן בקשר עם ישראל. בין הנוכחים: הנסיך שהחמיא ללבני בעבר

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
שוב חובשת את הכובע המדיני? השרה ציפי לבני במפגש עם קרי ועריקאת/AP

שרת המשפטים והממונה על המשא ומתן עם הפלסטינים, ציפי לבני, ביקרה לפני כשבועיים בניו יורק, ונכחה שם בארוחת ערב סגורה בהשתתפות שרי חוץ ופוליטיקאים בכירים ממדינות ערב, כולל מדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל – כך נודע אתמול (שבת) לוואלה! חדשות. הדיון בארוחה התמקד בסוגיות אזוריות שונות, החל מהמאבק בטרור ועד למגעים בין ישראל לפלסטינים.

עוד בוואלה! חדשות:
אבו מאזן בעצרת האו"ם: "נאום החלומות" של נתניהו / פרשנות
הון-שלטון-וושינגטון: העשירים שרוצים את הבית הלבן
צפו ברגעי הפחד: אישה נאבקת בגנב המכונית שלה

לבני הגיעה לניו יורק ביום שני שעבר, לביקור שנמשך כ-24 שעות בלבד. הסיבה המרכזית להגעתה הייתה הזמנה שקיבלה לאירוע רשמי שערכו נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון ורעייתו הצפויה להתמודד לנשיאות הילרי קלינטון. עם זאת, החלק המעניין בביקורה של לבני התרחש דווקא לאחר האירוע של הקלינטונים, כאשר היא הוזמנה לארוחת ערב מצומצמת וסגורה לתקשורת, שאליה הוזמנו גם מנהיגים ודיפלומטים ערבים ששהו בניו יורק לרגל העצרת הכללית של האו"ם.

הישראלית היחידה שהוזמנה לאירוע

לארוחה המצומצמת, שבה נכחו פחות מ-20 איש, הגיעו בין היתר מזכ"ל הליגה הערבית, נביל אל-ערבי, שר החוץ של לבנון, ג'בראן בסיל, שר החוץ של מצרים סאמח שוכרי, שר החוץ של ירדן, נאסר ג'ודה, שר החוץ של כוויית, שיח חאלד א-סבאח ושר החוץ של איחוד האמירויות הערביות, עבדאללה בן זייד. משתתף נוסף בארוחה היה נסיך הכתר הסעודי, תורכי אל-פייסל, שלא היסס בעבר להפגין את אהדתו ללבני גם בפומבי, כאשר החמיא לה על עמדותיה במהלך כנס ביטחוני בגרמניה.

לצד המשתתפים הערבים הבכירים, נכחו באירוע גם דיפלומטים מערביים בכירים, בהם שר החוץ של קנדה ג'ון בירד ושליח האו"ם לשעבר למזרח התיכון, טריה לארסן. השרה לבני הייתה הישראלית היחידה שהוזמנה לאירוע, שנערך הרחק מעיני התקשורת.

כינוס הליגה הערבית בנושא הטלת סנקציות על סוריה, 24 בנובמבר 2011. מימין: שר החוץ של קטאר, חמד בן ג'אסם, ומזכ"ל הליגה, נביל אל-ערבי. רויטרס
מהבכירים שנכחו באירוע. נביל אל-ערבי/רויטרס

בלשכתה של לבני סירבו להגיב לפניית וואלה! חדשות בנושא. גם משתתפים אחרים באירוע סירבו להגיב לשאלות. למחרת האירוע, לבני שבה לארץ כדי לשהות בישראל בערב ראש השנה.

למעט מצרים, כל הדיפלומטים הערבים הבכירים שנכחו בארוחה מייצגים מדינות ששותפות לקואליציה הבינלאומית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). בימים האחרונים השתתפו טייסים ירדנים, סעודים וכווייתים בהפצצות נגד יעדי ארגון הטרור בסוריה ובעיראק. מטעם איחוד האמירויות השתתפו במשימה לא רק טייסים, אלא גם טייסת קרב, שזכתה לאיומים על חייה. לבנון נלחמת נגד כוחות דאעש בגבולה המזרחי, כאשר צבא לבנון משתף פעולה בלחימה עם המשטר הסורי ועם ארגון חיזבאללה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 27.9.14, 18:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully