וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן ביקר בווינה ב"שליחות סודית", המשרד לא עודכן

16.9.2014 / 8:18

שר החוץ טס לבירת אוסטריה תחת מעטה סודיות ונפגש בין היתר עם איש העסקים מרטין שלאף. בהודעות לתקשורת לא נכתב דבר על נסיעתו וגם פקידי משרד החוץ לא ידעו על כך

שר החוץ אביגדור ליברמן ועמיתו הגרמני פרנק-וולטר שטיינמאייר במסיבת עיתונאים בברלין. 30 ביוני 2014. AP
ערך שלוש פגישות מדיניות חשובות בווינה. ליברמן/AP

שר החוץ אביגדור ליברמן ביקר בסוף השבוע באוסטריה ונפגש שם עם איש העסקים מרטין שלאף ואף קיים "פגישות מדיניות חשובות". ביקורו של ליברמן נערך תחת מעטה של סודיות, ופקידים בכירים ביותר במשרד החוץ לא עודכנו לגביו, והופתעו לגלות בהמשך ששר החוץ שהה בבירה האוסטרית שלושה ימים, כביכול כחלק משליחות מדינית רגישה במיוחד.

ביקורו של ליברמן בווינה, שפורסם לראשונה בעיתון "הארץ", התקיים במסגרת מסע דילוגים בינלאומי של כשבועיים, שבו החל ליברמן בשבוע שעבר. בהודעה לעיתונות שהופצה טרם המראתו של ליברמן מישראל, נכתב כי השר יבקר בליטא ובארצות הברית – אך לא הוזכר דבר בנוגע לביקור המתוכנן באוסטריה.

לקריאה נוספת:
ליברמן: "כל עימות מחזק פוליטית את חמאס"
ד"ר אביגדור ומיסטר ליברמן - הזיגזוגים של שר החוץ
ליברמן על ההתנקשות במוחמד דף: יש מקום לאופטימיות

שר החוץ אביגדור ליברמן נפגש עם שר החוז של אוסטריה סבסטיאן קורץ. אפריל 2014. יוסי זמיר, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן ושר החוץ של אוסטריה, סבסטיאן קורץ. אפריל/מערכת וואלה! NEWS, יוסי זמיר

לא רק התקשורת נשארה באפילה - שלושה פקידים בכירים במשרד החוץ אמרו בשיחה עם וואלה! חדשות כי הם עודכנו על כך שליברמן ישהה בליטא ובארצות הברית, אך לא נמסר להם כי הוא יבלה בין לבין גם שלושה ימים בבירה האוסטרית. גם עם תום הביקור לא עודכנו בכירי המשרד באירועים שבהם השתתף ליברמן במהלך שהותו בעיר ועם מי הוא נפגש.

בלשכתו של שר החוץ הציגו את העצירה הסודית בווינה כחלק משליחות מדינית סודית ורגישה במיוחד ואמרו כי במהלך שהותו בעיר ערך ליברמן שלוש פגישות מדיניות חשובות. זהותם של האנשים שעמם נפגש ליברמן לא נמסרה. גם ממשלת אוסטריה לא פרסמה כל הודעה בנוגע לביקורו של שר החוץ הישראלי בבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מרטין שלאף. AP
חבר ותיק ולא יותר. מרטין שלאף/AP

בלשכתו של ליברמן ציינו כי הוא נפגש במהלך שהותו בווינה עם איש העסקים מרטין שלאף, אשר מילא תפקיד מרכזי בהליכים המשפטיים שהתקיימו נגד ליברמן בשנים האחרונות ושהסתיימו בזיכויו בשנה שעברה. גורמים בלשכת השר הסבירו כי מדובר בפגישה בין חברים ותיקים ותו לא.

הקשר בין ליברמן לשלאף ארוך שנים, ושר החוץ אף ביקר במסיבת בר-המצווה שערך איל ההון האוסטרי לבנו לפני כמה חודשים. בעבר נעזר ליברמן בקשריו של שלאף במדינות ערב כדי לסייע בשחרורו של רפרם חדד, צלם ישראלי שנעצר בידי שלטונו של מועמר קדאפי בלוב. מלבד ליברמן, שלאף נחשב מקורב לפוליטיקאים נוספים בישראל, בהם יו"ר ש"ס, אריה דרעי.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully