וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: חמאס ממקם טילים בתוך הערים בשל הצפיפות

שרת החוץ האמריקנית לשעבר, ומי שנחשבת מועמדת מובילה במרוץ לנשיאות ב-2016, סיפקה הסבר מפתיע לשימוש של חמאס באוכלוסייה אזרחית. "צריך הפסקת אש מוקדם ככל האפשר"

צילום: רשת Fusion האמריקנית, עריכה: יאיר דניאל

שרת החוץ האמריקנית לשעבר הילרי קלינטון התייחסה הלילה (רביעי) לעימות בין ישראל לפלסטינים במסגרת מבצע "צוק איתן". בריאיון לרשת הטלוויזיה Fusion אמרה מי שנחשבת לאחת המועמדות המובילות במרוץ לנשיאות ב-2016 כי "חלק מהסיבה שחמאס ממקם את הטילים שלו, את הרקטות שלו באזורים מיושבים, הוא שהרצועה היא מקום קטן וצפוף מאוד". קלינטון הוסיפה: "אמנם ישראל שלחה אזהרות וניסתה לגרום לאוכלוסייה האזרחית לעזוב את המקומות הללו, אבל בכל סוג של עימות יהיו נפגעים אזרחיים, ואנחנו צריכים שתהיה הפסקת אש מוקדם ככל האפשר".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
הצילה 15 טנקים: כיפת הברזל של השריון בעזה
מוכרחים להגיע להפסקת אש עם ארצות הברית. פרשנות
צה"ל תקף ברצועה: "20 הרוגים בבית ספר בג'בליה"

הילרי קלינטון: "חמאס ניסה להתגרות בישראל". צילום מסך
קלינטון בריאיון, הלילה/צילום מסך

עם זאת, קלינטון הבהירה שחמאס הוא שיזם את העימות. "זה מצב טראגי מאוד. אני חושבת שחמאס ניסה להתגרות בישראל. חמאס, שהיה עם הגיב לקיר, התחיל לירות רקטות לעבר ישראל והפר את הפסקת האש. ישראל אמרה שזה לא מקובל, חמאס המשיך לירות, ואז ישראל גם גילתה את המנהרות האלה. אז ברור שיש לה זכות להגן על עצמה". קלינטון עוד הבהירה כי בשל מספר הקורבנות העולה בעזה, יש צורך דחוף בהשגת הפסקת אש. "אני וכל מי שרואה את תמונות הזוועה האלה בטלוויזיה מקווים שההרג ייפסק, שתהיה הפסקת אש, ושנמנע את שיברון הלב הנורא שאנחנו רואים".

קלינטון גם נשאלה בדבר החלטת ה-FAA, רשות התעופה הפדרלית האמריקנית, לאסור את הטיסות לישראל – החלטה שהוסרה כעבור 48 שעות. "אני יודעת שהיו חששות של ה-FAA, אני יודע שהאזהרה הזאת הוסרה. אני בכל מקרה לא הייתי מפחדת".

אף שטרם הכריזה רשמית על מועמדותה, קלינטון נחשבת לפי שעה למועמדת המובילה לנשיאות בקרב חברי המפלגה הדמוקרטית, שאליה היא משתייכת. בסקרי דעת הקהל היא מובילה בהפרש ניכר על כל יתר המועמדים האפשריים בפריימריז במפלגה, בהם גם סגן הנשיא הנוכחי ג'ו ביידן. התמיכה בנשיא הדמוקרטי אובמה נמצאת בשפל בימים אלה, ולמרות זאת קלינטון מובילה גם בסקרים ארציים, גם על פני מועמדים רפובליקניים, בהם ג'ב בוש, אחיו של הנשיא לשעבר ג'ורג' וו., כריס כריסטי ורון פול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בנימין נתניהו וג'ון קרי הערב בקריה בתל אביב, יולי 2014. דרור עינב
היחסים מתוחים. נתניהו וקרי/דרור עינב

היחסים בין ישראל לארצות הברית סביב מבצע "צוק איתן" והיעדר הפסקת האש מתוחים ממילא, אחרי שורה של הדלפות, עלבונות וגרסאות סותרות בנושא. אתמול הצהיר שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי נתניהו תמך בעקביות בהפסקת אש. "ראש הממשלה ביקש מאתנו סיוע בהגעה להפסקת אש בלחימה ברצועת עזה", אמר השר. עם זאת, גורמים בירושלים הכחישו אמש את דבריו. מלשכתו של נתניהו נמסר לוואלה! חדשות: "הבקשה עלתה קודם כול מכיוונו של קרי". בלשכה הוסיפו כי נתניהו השיב לקרי בכך שישראל מחויבת קודם כל להשלים את משימת הטיפול במנהרות.

שלשום מסרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, כי בוושינגטון "מאוכזבים" מהדלפת פרטים מתוך הצעתו של קרי להפסקת אש. לדבריה, לא היה מדובר בהצעה אמריקנית רשמית, כי אם ב"טיוטת רעיונות". "זו פשוט לא הדרך בה בעלי ברית ושותפים מתייחסים זה לזה", הצהירה סאקי בתדרוך לכתבים, "אני מקווה שנתמקד בהפסקת אש, לא בהפצה מידע שגוי".

הפגנה פרו פלסטינית במקסיקו נגד המבצע בעזה. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית במקסיקו/רויטרס
כיתה בבית הספר לבנות של אונר"א שהופגז על ידי צהל 30 ביולי 2014. רויטרס
בית הספר של אונר"א שנפגע בעזה/רויטרס
תפילה בין הריסות ברצועת עזה 29 ביולי 2014. AP
תפילה בין ההריסות בעזה/AP
עשן מיתמר מעל עזה במהלך תקיפות צה"ל ברצועה 29 ביולי 2014. AP
תקיפות צה"ל ברצועה/AP
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מבקר את משפחת החייל סמל שון מונדשטיין ז"ל. יולי 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא ריבלין בביקור אבלים/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן
חיילים בפוטרול ליד הגבול עם עזה 29 ביולי 2014. רויטרס
חיילים מסיירים בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully