וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ארה"ב: אירופה הסירה האזהרה מפני טיסה לישראל

24.7.2014 / 14:08

סוכנות התעופה של אירופה קראה לכל מדינה לערוך הערכת מצב עצמאית, לאחר שרקטה פגעה בבית ביהוד שליד נמל התעופה. בישראל פועלים להשבת כ-2,500 ישראלים התקועים בטורקיה

משדר מיוחד מאולפן וואלה!

LIVE

הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה (EASA) הודיעה אחר הצהריים (חמישי) כי הסירה את ההמלצה לחברות התעופה האירופיות שלא לטוס לנמל התעופה בן גוריון. הסוכנות פרסמה את האזהרה מפני טיסה לישראל לאחר שרקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בבית ביהוד, הסמוכה לשדה התעופה.

בהודעה רשמית שפרסמה הסוכנות, נמסר כי לאחר היוועצות עם גורמים ברשות התעופה האזרחית הישראלית, הוחלט לאפשר לחברות אירופיות לטוס לנתב"ג. עם זאת, קראה הסוכנות לרשויות התעופה הלאומיות לערוך הערכות מצב "תוך התחשבות בסיכונים הכרוכים" בטיסה לאזור, על רקע הלחימה ברצועת עזה. עוד נמסר מהסוכנות האירופית כי היא תשמור על קשר קרוב עם רשות התעופה הישראלית ותיידע באופן מידי את רשויות התעופה הלאומיות של מדינות אירופה על שינויים במצב.

הבוקר הסירה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית את האיסור על חברות התעופה אמריקניות לנחות בישראל ולהמריא ממנה. על אף החלטת הרשות הפדרלית, חברות התעופה האמריקניות טרם הודיעו על כוונתן לחדש את הטיסות.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
טורקיה: לחקור את הזוועות בעזה; ברזיל משיבה השגריר
תיעוד: חיל האוויר תוקף תשתיות טרור ברצועה
לבני לוואלה!: הסכם הפסקת אש - לא עם חמאס

נמל התעופה של איסטנבול. AP
נמל התעופה באיסטנבול/AP

בינתיים, משרד התחבורה מנהל מגעים עם הרשויות בטורקיה בניסיון להחזיר לישראל יותר מ-2,500 ישראלים שעדיין תקועים במדינה לאחר שחברת התעופה המקומית טורקיש איירליינס ביטלה את טיסותיה לארץ בעקבות המלצת רשות התעופה של אירופה. ככל הנראה יאספו את הישראלים מטוסים של חברות תעופה זרות ויחזירו אותם לישראל, ככל הנראה עוד הלילה. המספר הגדול של ישראלים הנמצאים כעת בטורקיה נובע מהעובדה שנוסעים רבים משתמשים בחברה הטורקית ובנמל התעופה באיסטנבול כתחנת מעבר מתל אביב ליעדים בכל רחבי העולם, בייחוד באירופה.

מוקדם יותר דרש המשרד מהטורקים שיודיעו אם בכוונתם להטיס את התיירים הישראלים הנמצאים שם ישירות לישראל או שיפעילו רכבת אווירית לאתונה ומשם ישראל תפעל להטסתם בחזרה. שר התחבורה ישראל כץ תקף את ממשלת טורקיה והאשים אותה במשבר. "היו לנו סיכומים אתמול עם הטורקים שהם יטיסו את התיירים לעמאן, ביצענו את כל הסידורים, אבל הטורקים לא עמדו בסיכומים", אמר השר.

בצהריים הודיעו הרשויות בטורקיה כי הן מסכימות לכך שחברות זרות יאספו את הנוסעים ויטוסו ישירות לנתב"ג. אחר הצהריים נמסר ממשרד התחבורה כי אושרו מסלולי טיסה של חברות התעופה הטורקיות, וארבעה מטוסים של "טורקיש איירליינס" עתידים להגיע בשעות הקרובות. כעת ישראל נמצאת במגעים עם חברות תעופה מבולגריה ומיוון במטרה שאלה ישלחו מטוסים שישיבו את התיירים הישראלים ישירות לישראל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נמל התעופה עובדה באילת. יולי 2014. ויקיפדיה, אתר רשמי
32 נחיתות והמראות מתקיימות מנמל התעופה עובדה/אתר רשמי, ויקיפדיה

בינתיים, 32 טיסות, המראות ונחיתות, צפויות לעשות שימוש בנמל התעופה עובדה שבנגב. זאת לאחר שאתמול אפשר שר התחבורה להפעיל את נמל התעופה עובדה כנמל חלופי לנתב"ג לחילוץ תיירים שנתקעו מחוץ לישראל. חלק מהטיסות כבר נחתו במקום, ונרשם עומס קל משום שמדובר בנמל תעופה קטן. שר התחבורה מסר כי הוא הנחה את רשות שדות התעופה להקל ככל הניתן על הנוסעים העוברים בנמל התעופה ולהעבירם במהירות בחזרה לנתב"ג.

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully