וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: "לפרק את ארגוני הטרור בעזה מנשקם"

23.7.2014 / 0:06

שרי החוץ של האיחוד שנועדו בבריסל גינו בחריפות את "ירי הרקטות הבלתי מובחן של חמאס, שנועד לפגוע באזרחי ישראל". בנוסף, הם הביעו דאגה ו"זעזוע" מהמצב ההומניטרי בשג'אעיה

צילום: אבי כהן, שי מכלוף, דובר צה"ל רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

"כל ארגוני הטרור ברצועת עזה צריכים להתפרק מנשקם" - כך נכתב אמש (שלישי) בהודעה משותפת שפירסמו שרי החוץ של מדינות האיחוד האירופי. השרים גינו את ירי הרקטות לעבר ישראל ואת הקריאות לאזרחים בעזה לשמש כמגינים אנושיים. כמו כן, גינו השרים את ההרג של חפים מפשע בעזה. עם זאת, על אף שהם מכירים בזכותה של ישראל להגן על עצמה, הדגישו השרים: "על המבצע הצבאי הישראלי להיות פרופורציונלי".

מבצע "צוק איתן" - כותרות נוספות:
הפצצה כבדה
בשג'אעיה: 100 מטרות, פצצות במשקל טון
חברות תעופה זרות מפסיקות לטוס לארץ בשל המצב הביטחוני
מרגש: ארוסת לוחם בעזה עלתה לארץ

"האיחוד האירופי מודאג מאוד מההסלמה הנמשכת ברצועת עזה, וקורא להפסקה מידית של הפעולות העוינות, תוך חזרה להבנות נובמבר 2012 (תום מבצע "עמוד ענן")", נכתב בהודעה שפורסמה אתמול בתום פגישה שקיימו שרי החוץ בבריסל. "האיחוד מברך את המאמצים האזוריים (להשיג הפסקת אש), במיוחד את זה של מצרים, ומביע את מוכנותו לסייע בהבאת המערכה לקצה".

"שרי החוץ מגנים בחריפות את הירי הבלתי מובחן של רקטות לעבר ישראל במטרה לפגוע באזרחים בידי החמושים של חמאס בעזה. אלו פעולות נפשעות וחסרות הצדקה. האיחוד קורא לחמאס להפסיק את הירי, ולהתנער מהאלימות. כל הקבוצות החמושות בעזה חייבות להתפרק מנשקן", נכתב. האיחוד אף גינה את הקריאה שיצאה במהלך ימי הלחימה לאזרחי עזה להיות מגן אנושי.

בנוסף, הביע האיחוד צער על הרג אזרחים ברצועה, בהם נשים וילדים רבים, ואמר כי הפעולה הישראלית צריכה להיות פרופורציונלית ותחת החוק הבינלאומי. "האיחוד מזועזע מאובדן החיים בשג'אעיה, ומוטרד מאוד מההידרדרות ההומניטרית במקום", נמסר.

"העולם החופשי מאוחד מול הטרור החמאסי"

במשרד החוץ בירושלים הביעו "שביעות רצון" מדבריהם של שרי החוץ, ואמרו כי ההצהרה המשותפת מחזקת למעשה את ההתייחסות לחמאס כארגון טרור. "משרד החוץ מברך על קריאת האיחוד לפירוק ארגוני הטרור מנשקם ולפירוז הרצועה. אמירות אלה של האיחוד האירופי עולות בקנה אחד עם התפיסה שמנחה את ישראל במאבקה בטרור, והן פותחות פתח לשיתןף פעולה, ליישום העקרונות המשותפים ולהחזרת השקט והביטחון", נמסר.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, ששוחח עם שורה של שרים עמיתים מרחבי אירופה לפני הישיבה, אמר כי ההודעה מבהירה כי "העולם החופשי מאוחד מול הטרור החמאסי וכי לישראל יש את הזכות מלאה להגן על עצמה". היום ייפגש ליברמן עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שמבקר באזור.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 20:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully