וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת, ספרד ואיטליה לאזרחיהן: החרימו ההתנחלויות

27.6.2014 / 11:24

שלוש המדינות הצטרפו לבריטניה ופרסמו הודעות אזהרה לאנשי עסקים מפני קיום קשרים עם חברות ובתי עסק מעבר לקו הירוק. בכך, גדל הסיכוי להחלטה גורפת מסוג זה מצד האיחוד

ההתנחלות טלמון,נוהל שכן,  אוגוסט 2012. בן קלמר
קרוב היום להחלטה גורפת של אירופה על אזהרת עסקים בהתנחלויות. התנחלות טלמון שליד רמאללה/בן קלמר

אירופה ממשיכה לקדם החלטות נגד ההתנחלויות: השבוע פרסמו שלוש מדינות חשובות ביבשת - צרפת, ספרד ואיטליה - אזהרות לאנשי עסקים מפני קיום קשרים עם חברות ובתי עסק ביישובים שמעבר לקו הירוק. בכך הצטרפו השלוש לבריטניה, שכבר פרסמה אזהרה דומה בחודש דצמבר 2013.

בהודעות האזהרה שפרסמו שלוש המדינות - שהנוסח שלהן דומה מאוד לנוסח האזהרה הבריטית מן השנה שעברה - נכתב כי לעסקים עם ההתנחלויות עשויות להיות השלכות בעייתיות מבחינה כלכלית בשל האפשרות שהן יפונו בעתיד, וכן בשל ההיבט המשפטי מכיוון שההתנחלויות הינן בלתי חוקיות לפי המשפט הבינלאומי.

פרסום אזהרות עסקים מסוג זה על ידי ארבע מהמדינות החשובות ביבשת מגדיל את הסיכוי ששרי החוץ של כל מדינות האיחוד האירופי יקבלו החלטה גורפת להורות על פרסום אזהרות מסוג זה על ידי כל משרדי החוץ ביבשת. כפי שדווח בוואלה! חדשות בתחילת החודש, נוסח החלטה בעניין כבר נמצא "על המדף" בהמתנה, וצפוי לעלות לדיון באחד המפגשים הקרובים של מועצת שרי החוץ של אירופה.

השבוע דנו שרי החוץ של היבשת בהחרפת הסנקציות שלהם על רוסיה בשל פעילותה באוקראינה. בסיום הדיון כתב שר החוץ השבדי, קרל בילדט, כי ההחלטה להטיל סנקציות כלכליות נוספות על רוסיה בשל "הכיבוש הבלתי חוקי" שלה במזרח אוקראינה, הינה רמז להחלטות דומות נגד מדינות שמנהלות משטרי כיבוש.

עוד בוואלה! חדשות:
מטען חבלה התפוצץ ליד גדר המערכת בעזה; אין נפגעים
אחרי 3 שנים: מסתמן כי ארה"ב תתערב במשבר בסוריה
הרפורמה בבריאות: מחירי הביטוח באמת ירדו?

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully