וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחיר הפלסטיני עולה: אלף אסירים עבור הארכת המו"מ

אבו מאזן הציג לאמריקנים גם דרישה להקפיא הבנייה ולהעביר חלק משטחי C לריבונות פלסטינית, כדי להמשיך את השיחות עד סוף 2014. "השעון מתקתק וזה ידרוש פשרות משני הצדדים"

מערכת וואלה!

מתמקחים על הארכת המו"מ המדיני: מקורות פלסטינים דיווחו היום (ראשון) כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הציג לצוות ארה"ב למשא ומתן רשימה של דרישות מישראל - בתמורה להסכמתו להארכת השיחות בחצי שנה נוספת או עד סוף 2014. אבו מאזן דרש שישראל תשחרר אלף אסירים, בעוד ישראל הסכימה לשחרור 400 בדרישה כי היא תקבע את זהותם, בניגוד לעמדת יו"ר הרשות. מלבד סוגיית שחרור האסירים דורש אבו מאזן להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, וכן להעביר חלק משטחי C לריבונות פלסטינית.

ההצעה הישראלית לשחרור 400 אסירים הייתה למעשה ניסיון להיענות לחלק מדרישותיו של אבו מאזן. בשעות האחרונות מתקיימים דיונים אינטנסיביים בהנהגה הפלסטינית באשר להצעות הישראליות.

עוד על תהליך השלום:
נתניהו על שחרור האסירים: "או שזה ייסגר, או שזה יתפוצץ"
בנט: שחרור 400 אסירים פלסטינים "לא יקום ולא יהיה"
ישראל מוכנה לשחרר 400 אסירים תמורת הארכת המו"מ

ברק אובמה ואבו מאזן בפגישתם בבית הלבן. מרץ 2014. רויטרס
אבו מאזן עם הנשיא אובמה בביקור בבית הלבן, לפני כשבועיים/רויטרס

בניסיון לגשר על המתח בין ישראל לבין הרשות, גורמים בארה"ב מקיימים מאמץ אינטנסיבי כדי למנוע את קריסת המשא ומתן. האמריקנים הפגינו אופטימיות זהירה, והעריכו ששני הצדדים מעוניינים להמשיך בשיחות, למרות ההצהרות הקשוחות שהם משמיעים בפומבי. "אפשר להגיע להסכמות, אבל השעון מתקתק וזה ידרוש פשרות משני הצדדים", אמר לוואלה! חדשות גורם שמעורה בפרטי השיחות.

בתוך כך, יו"ר צוות המו"מ של הרשות, סאיב עריקאת, אמר היום כי הוא ממשיך במגעים רגישים עם ישראל וארה"ב, שעליהם להתקיים הרחק מעיניהם של אמצעי התקשורת. בנוסף, הדגיש עריקאת כי אבו מאזן משקיע את כל המאמצים הנדרשים כדי להוציא לפועל את הפעימה הרביעית של האסירים, וכן שב והדגיש את סירוב הצד הפלסטיני לקשור בין שחרור האסירים הללו להארכת השיחות.


לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

עוד במהדורה:

הגברים בחייה של שולה זקן: השופט דוד רוזן יודיע הערב אם הוא נענע לבקשת הפרקליטות ופותח מחדש את התיק בעניינם של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ומנהלת לשכתו לשעבר, שולה זקן. האם שולה זקן היא אישה חזקה, מנהלת כל יכולה או בובת מריונטה? מאולמרט דרך דכנר ועד אלוהים, מה אפשר ללמוד ממערכות היחסים עם הגברים בחייה.

הטורקים חוששים: ארדואן יחסום גם את פייסבוק. הבחירות לרשויות המקומיות בטורקיה הן מבחן כוח משמעותי לראש הממשלה ארדואן ולמפלגתו - וגם מבחן לחופש הביטוי במדינה. מתנגדיו של ארדואן חוששים: אם ישיג רוב משמעותי הוא יקבל את המנדט להמשיך בקו השמרני והתקיף שלו. אחרי שכבר חסם את טוויטר ואת יו-טיוב, הם חוששים שעל הכוונת גם הרשת החברתית פייסבוק.

איך שורדים מסיבת טבע? זה כבר שבוע שני ברציפות שיש פצועים במסיבות טרנס בצפון. הרקע לפגיעות הוא ככל הנראה שימוש בסמים ואלכוהול. מה חשוב לדעת כדי לחזור ממסיבת טבע בריא ושלם?

התחזית: הערב בהיר וקר, מחר עלייה קלה בטמפרטורות ויהיה נאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully