וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבעה עיתונים חרדים שסירבו לפרסם את מפלגתה בבחירות - ונדחתה

4.2.2018 / 17:08

בית המשפט קבע כי אין פסול בהחלטת העיתונים "יתד נאמן" ו"יום ליום" שסירבו לפרסם מודעה מטעם מפלגתה של רות קוליאן במערכת הבחירות האחרונה. קוליאן, פעילה חברתית שפעלה לשילוב נשים חרדיות בש"ס, הגישה תביעה כדי לחייב העיתונים המזוהים עם הסיעות לפרסם מודעות מטעמה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט דחה את תביעתה. רות קוליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בפתח תקווה דחה בשבוע שעבר תביעה שהגישה רות קוליאן, פעילה חרדית, נגד העיתונים החרדיים "יתד נאמן" ו"יום ליום" בטענה שסירבו לפרסם מודעה מטעם מפלגת "ובזכותן - חרדיות עושות שינוי". קוליאן היא פעילה חברתית-פוליטית שפעלה בשנים האחרונות לשילוב נשים חרדיות ברשימת ש"ס ויהדות התורה לכנסת, עתרה לבג"ץ כמה פעמים בדרישה לחייב את המפלגות החרדיות לעשות כך, אך אלה נדחו.

במהלך הבחירות האחרונות לכנסת, היא הקימה רשימה חדשה, ובין היתר דרשה לפרסם אותה בשני העיתונים החרדיים. "יתד נאמן" הוא עיתון מפלגתי המזוהה עם סיעת "דגל התורה" ו"יום ליום" היה בעבר העיתון של ש"ס. שני העיתונים סירבו לפרסם את המודעה שהעבירה להם קוליאן, ובעקבות כך היא הגישה תביעה שבה דרשה לקבל פיצוי בסך 50 אלף שקלים מכל אחד מהעיתונים. את העיתונים ייצג עו"ד משה מורגנשטרן.

לקריאה נוספת בנושא:
ביטאון ש"ס פרסם מודעה לחרדיות, דרעי התנער: "אין לנו שליטה"
"לא פחות מהיסטוריה": ביטאון ש"ס פרסם מודעה של מפלגת החרדיות
האישה שמהלכת אימים על ש"ס

משרדי יתד נאמן בבני ברק 4 בפברואר 2018. גוגל מפות, מערכת וואלה! NEWS
סירבו להפיץ את מודעת מפלגתה. עיתון יתד נאמן/מערכת וואלה! NEWS, גוגל מפות

התביעה שהוגשה לפני שלוש שנים התנהלה בבית המשפט, אך האחרון דחה אותה בשבוע שעבר. השופטת אשרית רוטקופף קבעה כי בשל העובדה ששני העיתונים מזוהים עם מפלגות חרדיות, וכי מודעת תעמולה מטעם קוליאן בעיתונים הללו עלולה לנגוס בקולותיהן. בנוסף, השופטת קבעה כי לא הוכח בתביעה שהסירוב של העיתונים החרדים לפרסם את המודעה "נבע על רקע הפלייתה מחמת היותה אישה".

בעקבות החלטת בית המשפט, על קוליאן הוטל שכר הוצאות בסך 10,000 שקלים לעיתונים החרדים. היא מסרה בתגובה לוואלה! NEWS כי "על פניו נראה כי מדובר בהחלטה תמוהה שעומדת בניגוד לפסיקה מוקדמת של בית המשפט המחוזי ויו''ר ועדת הבחירות המרכזית בה הכריעו כבר בעבר כי קיימת עילת תביעה אישית". היא הוסיפה כי "פסיקה הקובעת כי עיתון בעל קו מסוים רשאי למנוע פרסום ממפלגה שאינה תואמת את עמדותיו מהווה סטירת לחי לדמוקרטיה ומייצרת, הלכה למעשה, מציאות בה 'בעל המאה - הוא בעל הדעה', פשוטו כמשמעו. המשך צעדיי נשקלים".

ממרכז צדק לנשים, שהשתתף בהגשת התביעה, נמסר כי סירוב העיתונים לפרסם את המפלגה, והטענה שמדובר בסירוב על רקע תרבותי-חברתי, "מהווים תפיסה שאסור לבית המשפט לקבל".

"כמדינה יהודית ודמוקרטית, ישראל חייבת לתת קול גם לנשים חרדיות - ואפילו לנשים חרדיות בפוליטיקה", אמרו במרכז צדק לנשים. "מדובר בתיק שכבר נדחה על ידי בית משפט השלום אך הוחזר אליו על ידי המחוזי, שלא קיבל את נימוקי הדחייה, כך שאנחנו סבורות שיש כאן עילה חזקה. בשלב זה אנו לומדות את פסק הדין ושוקלות להגיש ערעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully