וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשובת המחץ של נתניהו לארץ נהדרת ולחקירות היא אחת: טראמפ

4.2.2018 / 12:10

ברגע של טראמפיזם מחושב היטב, השתלח נתניהו בתכנית הסאטירה והשלים את הפאזל שמערער את מהימנות התקשורת - וכעת גם התרבות. "אין כלום כי לא יהיה כלום", "שופכים את דמה של רעייתי" וכמובן "קמפיין להחלפת השלטון" - כל אלה מטשטשים היטב את "שוחד", "מרמה" ו"הפרת אמונים"

צילום: מתוך הפייסבוק של רה"מ בנימין נתניהו, עריכה: תום זואילי

במקביל לסדר יום עמוס בנושאים ברומו של עולם, ראש הממשלה בנימין נתניהו מתגלה לאחרונה גם כמבקר עיתונות, מבקר טלוויזיה, ואפילו סאטיריקן בשעת הצורך. "והערב במהדורה: כך נבחה קאיה כלבת ראש הממשלה על חתול השכנים", בישר סרטון שנתניהו שיתף בשבוע שעבר בתגובה לפרסום "חברת החדשות" בנושא עדויות חדשות בפרשת המתנות. את "פרס הפייק ניוז היומי" הקדיש בפוסט מיוחד לדיווח ב"ידיעות אחרונות" על התפתחויות בפרשת הצוללות. הוא אף העלה מן האוב כתבה של העיתונאי בן כספית מ-2005 כדי להגחיך את "הפרשן המוצלח" שמוציא בימים אלה ביוגרפיה חדשה על אודותיו, וצילם סדרת סרטונים מתמסכנים שבהם האשים את התקשורת בקמפיין השמצות נגד בני משפחתו.

לקראת סוף השבוע נתניהו עלה מדרגה וגילה מטרה חדשה: "ארץ נהדרת". "אין גבול לציניות ואין גבול לאובדן הערכים", הוא קבע ושיתף סרטון של מרים אינדיג, ניצולת שואה בת 90, ממררת בבכי לשר התקשורת איוב קרא על התוכנית האחרונה, שלטענתה פגעה בניצולי השואה.

התרגלנו כבר לנתניהו כשהוא משתלח בעיתונאים ופרשנים, אבל הפעם הוא יצא נגד תוכנית הסאטירה והבידור הפופולרית בישראל. אם למישהו זה מזכיר את אמריקה, אז בצדק: המתקפה החריפה של נתניהו על "ארץ נהדרת" כנראה שואבת השראה מהחבר הטוב טראמפ באמריקה והתוכנית ה(לא) חביבה עליו "סאטרדי נייט לייב", שגרמה לו לצאת בלא מעט התקפים של ציוצי זעם בטוויטר בשנתיים האחרונות.

עוד בוואלה! NEWS:
גרמניה על סערת החוק הפולני: רק אנחנו אחראים לרצח ההמונים בשואה
ואז הפולניה פתחה לי את הדלת: סיפורה של ניצולת שואה אסירת תודה
צה"ל כיתר בתים בשכונת הרוצח מהפיגוע בחוות גלעד; חשודים נעצרו

פייסבוק.תגובת ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין הקלטות שרה נתניהו רעייתו.29.01.18. צילום: פייסבוק, עריכה: תום זואילי, מערכת וואלה! NEWS
מסרים קבועים. נתניהו מגיב להקלטות שפורסמו בוואלה! NEWS/מערכת וואלה! NEWS, צילום: פייסבוק, עריכה: תום זואילי

כמו דמותו של טראמפ ב"סאטרדיי נייט לייב" שאותה מגלם השחקן אלק בולדווין, גם נתניהו של מריאנו אדלמן הוא מאבני היסוד של "ארץ נהדרת". אולם, מה שהוביל לפוסט הזועם לא היה אחד החיקויים שלו עצמו: התוכנית המדוברת של "ארץ נהדרת" כללה, בנוסף למערכונים שנויים במחלוקת על גירוש הפליטים ויום השואה, גם חיקוי של הקלטות הלא מחמיאות של שרה נתניהו שנחשפו בוואלה! NEWS, ובמקרה או שלא במקרה, גם שברו שיאי רייטינג עונתיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לאחד את הבייס, לטשטש את עננת החקירות

בשונה מטראמפ, שמצייץ בעצמו חלק לא מבוטל מהציוצים שלו בטוויטר, עולם התוכן הווירטואלי של נתניהו לא נתון באצבעותיו שלו, אלא בידי צוות יועצי ניו מדיה מסור - יונתן אוריך וטופז לוק; ראש הממשלה אמנם מאשר את כל הפוסטים לפני שהם עולים לאוויר, אבל לעומת התקפי הציוצים הספונטניים שיוצאים מעת לעת מהחדר הסגלגל, כאן המסרים מהונדסים היטב, במטרה לייצר תוכן אלטרנטיבי שמערער על אמיתות תקשורת - ועכשיו גם על תרבות - המיינסטרים.

כשמועד פרסום המלצות המשטרה בתיקים הפליליים קרב, כשרעייתו ממתינה להכרעת היועץ המשפטי לגבי הגשת כתב אישום בפרשת המעונות, כשפרשת הצוללות הולכת ומתקרבת אליו וכשהתקשורת מלאה בהקלטות מביכות של בני משפחתו, הטראמפיזם של נתניהו יתפוס חלק בלתי נפרד מקו ההגנה שלו בשבועות ובחודשים הקרובים. "אין כלום כי לא יהיה כלום", "שופכים את דמה של רעייתי", "קמפיינים של הכפשות ורכילות שנועדו להחליף את השלטון", "הם לא יתישו אותי", "זה לא יעזור להם", "אתם כבר יודעים למה". המסרים הללו, שנתניהו משנן מזה חודשים, נועדו לאחד את הבייס ולטשטש את המילים "שוחד", "מרמה" ו"הפרת אמונים", שכנראה ייזרקו לחלל האוויר עוד הרבה לפני הבחירות הבאות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ במהלך נאום מצב האומה, ינואר 2018. רויטרס
מצייץ בעצמו, לא סר למרותם של יועצי ניו מדיה. טראמפ/רויטרס

במאמץ לאחד את בסיס הבוחרים לקראת ימי סערה אפשריים, נתניהו גם פותח את ליבו לימין: השבוע הוא חנך כביש בשומרון וביקר באזור לראשונה מאז הבחירות האחרונות. היום, בישיבת הממשלה, תתקבל החלטה היסטורית לגבי הכשרת המאחז חוות גלעד.

לחדשות ה"ביבי-ניוז" המופצות למיליוני עוקבים ברשתות החברתיות יש ביטוי נרחב גם בחלק השני של קו ההגנה שנתניהו מבסס לקראת פרסום המלצות המשטרה. בסרטון שהעלה ביום שישי לסיכום "חודש עמוס בעשייה מדינית", ראש הממשלה גילה לעוקביו "הפתעה מרגשת" - כרזה ממוסגרת של ההכרה האמריקנית בירושלים כבירת ישראל. נתניהו קיבל מטראמפ מתנה שתאפשר לו להציג הישגים מדיניים של ממש לקראת הבחירות הבאות, וכן חברות וידידות אמיצה מאי פעם בין היושב בלשכת ראש הממשלה לזה שיושב בבית הלבן.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושרת התרבות, מירי רגב בישיבת הממשלה השבועית, 28 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"חגיגות ביבי". נתניהו ורגב מציגים את הלוגו ליום העצמאות ה-70/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

החיבוק החם של טראמפ בנושא האיראני והפלסטיני, יחד עם המתיחות הביטחונית ההולכת וגואה בגבול הצפון והחשש הגובר מהידרדרות ברצועת עזה, מסדרים לנתניהו סדר יום מדיני-שמבליט את הניסיון האסטרטגי שלו על פני זה של מתחריו. אם פרשת הצוללות תטיל צל של ספק מעל ראשו של ראש הממשלה, הוא יוכל להציג את רשימת הפגישות שלו עם טראמפ, פוטין, מרקל ומודי ולהישיר מבט לציבור כדי להבטיח שהוא זה שדואג הכי טוב לביטחון ישראל.

על הכוונת: יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין

לוח הנסיעות הצפוף של נתניהו מתוכנן להימשך גם בחודשיים הקרובים, ויקרב אותנו כבר לחג הפסח ולאירועי יום העצמאות ה-70, ה"חגיגה הישראלית האמיתית" שמבטיחה שרת התרבות והספורט מירי רגב, שלה חלק מכובד בתוכניות ההישרדות הפוליטית בבלפור. רגב, שקיבלה מתוקף תפקידה את הזכות לנצח על חגיגות העשור, רוצה להרים את ההצגה הכי טובה בעיר, ומופע החנופה שנתנה לנתניהו בפתח ישיבת הממשלה לפני כשבועיים ("יצאת מלך והבאת גאווה בביקור בהודו"), הוא אולי סוג של קדימון. מבחינת רגב, ומבחינת בלפור, 70 שעות של שידורים חיים של מפגני מנהיגות, אחדות וממלכתיות שיסיחו את הדעת מכל ההמלצות, החקירות והשימועים. התכנונים לחגיגות נמשכים כבר שנה וחצי על אש קטנה, כשבשם השמחה הלאומית רגב גם שולפת סכינים פוליטיות.

כנס ליכוד, אווניו, קריית שדה התעופה, 31 בדצמבר 2017. ראובן קסטרו
הוקלט כשהוא מבקר את נתניהו. אדלשטיין/ראובן קסטרו

שר האוצר משה כחלון היה הראשון שהפריע למסע החלומות כשסירב להעניק את התקציב שרגב ביקשה למה שמקורביו של כחלון כינו "חגיגות הליכוד", והיא נאלצה להסתפק ב-100 במקום ב-200 מיליון שקלים. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שהטיל וטו על הרעיון שנתניהו ינאם בטקס הדלקת המשואות, סומן כמטרה הבאה - והוא כרגע זה שעומד בחזית. המשולש הפוליטי הזה התלהט השבוע מחדש אחרי שפורסמו ב"כאן" הקלטות של אדלשטיין עם ביקורת כלפי ראש הממשלה. כשרגב נחושה לפרגן לנתניהו ולתת מקום מיוחד ל"חגיגות ביבי", כנראה שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה.

ביום העצמאות ב-2013 נתן נתניהו הופעה חד פעמית והגיע לאולפני "ארץ נהדרת". השנה הוא ינסה לשבור להם את שיאי הרייטינג, בשידור חי בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully