וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה החריפה של הרב מש"ס נגד ח"כ גליק: "יש לו דת עקומה"

17.1.2018 / 13:39

הרב דוד יוסף יצא נגד הביקורת כלפי דרעי, על שביקש מגליק להגיע להצבעה על חוק המרכולים זמן קצר לאחר הלוויית רעייתו. "הדת שלו זה הר הבית. אם זה היה על הר הבית - הוא היה בא בתוך השבעה", אמר

עריכה: יאיר דניאל

"יש לו דת עקומה, אם זה היה על הר הבית – הוא ודאי היה בא בתוך השבעה" – כך אמר היום (רביעי) הרב דוד יוסף, המכהן כחבר במועצת חכמי התורה של ש"ס, על ח"כ יהודה גליק (הליכוד). הרב יוסף התייחס בדבריו לביקורת על יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, שניסה להביא את גליק להצבעה על חוק המרכולים שעות ספורות לאחר הלוויית רעייתו, יפה גליק.

לאחר הסערה שהתעוררה, התחבקו השבוע דרעי וגליק במליאת הכנסת. למרות זאת, יצא יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף, לשעבר מנהיגה הרוחני של ש"ס, נגד חבר הכנסת מהליכוד. "כשמדובר על שבת קודש, מה זה בשביל אחד כזה שבת קודש? הם עשו לעצמם דת חדשה, דת של הר הבית. ומה עם שבת קודש? שום דבר", אמר יוסף, החבר במועצה הנחשבת לסמכות הרוחנית העליונה של המפלגה מאז פטירת אביו.

עוד בנושא
השר דרעי הודה: התייעצתי עם רב כדי לאפשר לגליק להצביע בשבעה
מבוכה לש"ס ודריכות לקראת חוק המרכולים: השבוע המאכזב של דרעי
ח"כ יהודה גליק ספד לרעייתו יפה גליק: "לא היה בך גרם שקר"

ח"כ יהודה גליק באירוע שדולת התנ"ך בכנסת. 31 בינואר 2017. יוני ריקנר
"בוודאי שהיה צריך לבוא להצביע, אין בזה שאלה הלכתית". גליק/יוני ריקנר

בשיעורו השבועי, תהה יוסף "איך כולם מתנפלים וצועקים 'פגעו בו, פגעו בו'? (הם) פוגעים בכבוד שבת פוגעים בקדוש ברוך הוא! ובאים ומדברים שפוגעים בבן אדם הזה? בן אדם כזה שכל מה שיש לו, הדת שלו זה הר הבית, יש לו דת עקומה. בוודאי שהוא היה צריך לבוא ולהצביע, אין בזה שאלה הלכתית".

בהתייחסו לסערה הציבורית והפוליטית שהתעוררה עקב אישור חוק המרכולים, אמר כי "אנחנו לא יכולים לכפות על החילונים לשמור שבת, אבל יש לנו אחריות. אנחנו מבקשים לשמור על הקיים, לשמור על הצביון היהודי. לכל הפחות, רוצים לעצור את הסחף הזה. זה למענם ובשבילם", אמר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ערב לכבוד 11 חודשים לפטירת הרב עובדיה יוסף בבנייני האומה בירושלים. נועם מושקוביץ
תמה על הזעקה סביב הפגיעה בגליק. הרב יוסף/נועם מושקוביץ

דרעי כתב בתחילת החודש בחשבון הטוויטר שלו כי התייעץ עם סמכויות הלכתיות כדי לבחון את האפשרות שגליק יזומן למשכן הכנסת להצבעה במהלך ימי השבעה על רעייתו. "אני כואב את כאב יהודה גליק על מות רעייתו", צייץ דרעי בחשבון הטוויטר שלו. "פניתי אתמול לראש מועצת הר חברון כדי שיבדוק הלכתית עם רב היישוב עותניאל, האם מותר בזמן השבעה, להגיע להצבעה בכנסת שאמורה היתה להיות היום ונועדה לשמור על קדושת השבת. אם פגעתי ברגשותיו של יהודה חברי - אני מתנצל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully