וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומה בדיון על איסור הטיסה עם ארגוני חרם: "נגד ח"כים ערבים"

17.1.2018 / 11:44

ועדת הכנסת התכנסה לדון בהצעת ח"כ קיש, לפיה ח"כים לא יורשו לטוס על חשבון גופים הקוראים לחרם על ישראל. חברי הרשימה המשותפת ניסו לפוצץ את הדיון בהצעה, שממנה מסתייג עם יועמ"ש הכנסת: "ניסיון להצר את צעדינו"

עריכה: יוסי אלטר

ועדת הכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (הליכוד) התכנסה היום (רביעי) כדי לדון בהצעה שבמסגרתה יוטל איסור על חברי כנסת לטוס על חשבון גופים התומכים בחרם על ישראל, זאת בכפוף לרשימת הארגונים שגיבש לאחרונה המשרד לעניינים אסטרטגיים כדי לאסור על כניסת פעיליהם לישראל. ההצבעה על היוזמה שנחשפה בוואלה! NEWS נדחתה למועד אחר.

במהלך הדיון ניסו חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת לפוצץ אותו. "אני בעד החרם על ההתנחלויות", צעק ח"כ יוסף ג'בארין שביקש למנוע את ההצבעה. חברו לסיעה אחמד טיבי הוסיף כי "יש ניסיון מתמשך להצר את צעדיהם של חברי הכנסת הערביים. זו הצעה נגדנו". מנגד, יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, הגן על ההצעה: "אנחנו צריכים לפעול נגד השחרת מדינת ישראל והטרור המדיני שעושים לה".

עוד בוואלה! NEWS
ח"כ סמוטריץ' על מינוי מפקדת הטייסת: "אבוי אם נשים יהפכו לגברים"
חבריו של ליאל שנהרג בתאונה כואבים: "נער נדיר עם חיוך כובש"
נתניהו: לפי הערכה מוצקה, שגרירות ארה"ב תעבור לי-ם בתוך שנה

יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
הצעות דומות שהציע בוועדה זכו להסתייגות אף הן. ח"כ קיש/ניב אהרונסון

היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון, שהביע הסתייגות מהצעות דומות שהעלה קיש בוועדה שבראשותו, אמר בדיון כי "החרם הוא חלק מחופש הביטוי. יש חרם דתי, כלכלי ופוליטי. הוא לא דבר בלתי לגיטימי. הוא קיצוני בהחלט". לדבריו, "התפיסה ההיסטורית הקלאסית של חוק החסינות היא שבנושאים כאלה צריך לתת יותר חופש פעולה, אבל מותר לכם לשנות מגמה".

ינון ציין כי ההצעה הזו מטילה על ח"כים "מגבלות שאינן מוטלות על אזרחים רגילים", וקרא להשאיר שיקול דעת לוועדה במקרים חריגים. "יכול להיות מצב שבו ח"כ יוזמן במימון ארגון שרוצה לקדם חרם על ישראל ויבוא לכנס כדי לשכנע מהכיוון האחר, ולא מכיוונו של אותו הארגון".

ההצעה של קיש אינה דורשת את אישור המליאה, ואם היא תאושר בוועדה בדיון הבא, ועדת האתיקה תהיה חייבת לפעול בכפוף אליה, אך תהיה לה סמכות להחליט אם לאשר את הנסיעות. לפי היוזמה, כללי האתיקה של חברי הכנסת ישונו כך שוועדת האתיקה תידרש לבחון תחילה את אישור הטיסה, ואם הארגונים שהזמינו את חברי הכנסת מופיעים ברשימת הארגונים התומכים בחרם על ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אחמד טיבי המליאת הכנסת, אפריל 2013. טלי מאייר
"ניסיון להצר את צעדי חברי הכנסת הערבים". ח"כ טיבי/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully