וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפחות זועמות: מחבלת תנאם בכנס ארגון יהודי למען השלום

27.3.2017 / 17:12

ראסמיה יוסף עודה הורשעה בהטמנת מטען חבלה בשוק בירושלים בשנת 1969, שהביא למותם של שני סטודנטים. אחיו של אחד הנרצחים: "היא משתמשת במעמד שלה למטרות פסולות". מארגני הכנס: "מנהיגה פמיניסטית של ערבים-אמריקנים"

ראסמה יוסף עודה. AP
עומדת בפני גירוש מארצות הברית ותנאם בכנס. עודה/AP

זעם גדול בקרב משפחות הרוגי הפיגוע בשוק בירושלים בשנת1969 על הזמנתה של ראסמיה יוסף עודה, שהורשעה בביצוע הפיגוע, לנאום בכנס של ארגון Jewish Voice For Peace בארצות הברית בסוף החודש. הפיגוע בוצע בפברואר 1969 כאשר מטען חבלה שהונח בשוק גרם למותם של אדי יופה וליאון קנר, שבאותה עת היו סטודנטים באוניברסיטה העברית.

עודה נעצרה לאחר הפיגוע, ולאחר 45 ימי מעצר וחקירה, הודתה בביצוע המעשה ונגזרו עליה שני מאסרי עולם. היא שוחררה ב-1979, במסגרת עסקיים שבויים, וגורשה לירדן.

מאוחר יותר היגרה לארצות הברית וגם שם היא הועמדה למשפט לאחר שהתברר כי שיקרה במילוי טפסי האזרחות כשהצהירה כי לא נעצרה ולא הואשמה בדבר. במשפט הוחלט לגרש אותה, אך ניתנה לה חצי שנה להתארגן ולמצוא מדינה אחרת אליה תעבור. עודה ערערה ועניינה יידון בקרוב.

עוד בוואלה! NEWS:
לקראת חופשות הפסח: אזהרות מסע לטורקיה, מצרים, ירדן וסיני
הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של ראש הממשלה לשעבר אולמרט
החיסול בעזה הסתיים ללא "אקדח מעשן" – ותגובת חמאס תחכה לשעת כושר

ניצנה דרשן לייטנר מנכ"לית ארגון "יש דין". שורת הדין, מערכת וואלה! NEWS
"הארגון היהודי חייב להקיא אותה מתוכו, מדובר במחבלת". דרשן לייטנר/מערכת וואלה! NEWS, שורת הדין
"לפחות אמא שלי שנפטרה לפני חמש שנים ולא צריכה לחוות את זה שוב"

לדברי ניצנה דרשן לייטנר מארגון "שורת הדין", המלווה את שתי המשפחות, "מדובר במחבלת שקיפדה חיי אדם, ששוחררה מהכלא בעקבות לחצים ולא ריצתה את מלוא שני מאסרי העולם שהוטלו עליה. היא נכנסה באופן בלתי חוקי לארצות הברית ועכשיו נהנית מתהילת עולם". לדבריה, הוגשה פנייה לארגון Jewish Voice For Peace שהזמין אותה לנאום בבקשה לבטל את הזמנתה אך הארגון סירב לבקשתם.

"ארגון Jewish Voice For Peace חייב להקיא אותה מתוכו, מדובר במחבלת שקרוב לוודאי צו הגירוש שלה מארצות הברית יושלם בקרוב". דרשן לייטנר הוסיפה כי "היא נתפסת כפעילת זכויות אדם אך מדברת גלויות בעד הפלסטינים ונגד הכיבוש. היא נגד זכותם של היהודים לחיות בארץ ישראל. נכון שהיא לא מדברת בעד טרור, אבל זה לא מפחית מהעובדה שהיא טרוריסטית".

לדברי הרולד יופה, אחיו של אדי, אחד הנרצחים בפיגוע, "זה לעג ובושה לכל המשתתפים בכנס ולעג לצדק. זה נוראי, היא רוצחת ומשתמשת בציניות במעמד שלה למטרות שהן פסולות לחלוטין. היא מנצלת את הגוף הזה בצורה נוראית והם משתפים איתה פעולה. זה מצב איום שיהודים יכולים להזמין רוצחת אליהם ולשלול מאתנו לבוא ולדבר שם כמשקל נגד לדבריה של הרוצחת הזו.

"קיוונו שזה מאחורינו אבל כל הזמן זה חוזר בצורות שונות. עכשיו גם דור הילדים של המשפחות שלנו צריכים לחוות את הזוועה הזו. לפחות אמא שלי שנפטרה לפני חמש שנים לא צריכה לחוות את זה שוב".

יופה הוסיף כי עודה היא נאמה לאחרונה באירועי יום האישה בארצות הברית: "גם שם ניצלו זאת לרעה ונתנו לרוצחת כזו לנאום על זכויות וזה פשוט לא יאמן ולעד לצדק הבסיסי ביותר. כל מה שאנחנו רוצים הוא שהצדק יעשה ולא יתנו לה במה אחרי מה שהיא עשתה. אני מקווה שבקרוב משפטה יסתיים ויגרשו אותה חזרה לירדן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מארגני הכנס: "הגדרת עודה כטרוריסטית הוא סיפור של אפרטהייד ישראלי".

"עודה שרדה עשרות שנים של רדיפות ודיכוי של ממשלות ישראל וארצות הברית"

ארגון Jewish Voices For Peace התייחס לעניין ובפרסום הכנס נכתב: "אנו שמחים לשמוע מעודה, מנהיגה פמיניסטית של הקהילה הפלסטינית והערבים-אמריקנים בשיקגו, דווקא משום שהיא שרדה עשרות שנים של רדיפות ודיכוי של ממשלות ישראל וארצות הברית. אנו שמחים גם משום שהיא חיה ונושמת את העבודה המהותית של ארגון קהילתי כעורכת דין ותומכת בהעצמת נשים ערביות".

בהמשך התייחסו בארגון להרשעתה של עודה בביצוע הפיגוע הקשה. "ההאשמות נגד עודה נובעות מהקשר של רדיפות אנטי-פלסטיניות ואנטי-מוסלמיות מתמשכות מצד מדינת ישראל וארצות הברית, מדיניות המתעצמת תחת ממשל טראמפ. בשנת 1969 נעצרה על ידי ישראל יחד עם אביה, שתי אחיותיה ו-500 אחרים והורשעה בהשתתפות בפיצוצים של 'החזית העממית לשחרור פלסטין', שהרגה שני אזרחים. ב-1979 היא העידה בפני ועדת זכויות האדם של האו"ם כי אולצה לחתום על הודאה כוזבת לאחר עינויים והתעללויות מיניות מצד חוקריה הישראלים ו-45 ימי מעצר והכחישה כל מעורבות בהפצצה.

"אנו מתאבלים על אובדן כל החיים, ומגנים כל צורה של אלימות נגד אזרחים", נכתב בהודעת הארגון, "אנו גם מתאבלים על החיים והחופש שאבדו לבית משפט צבאי לא צודק, שפועל לאלימות מינית, עינויים, מאסר והתעללות. אנחנו יכולים לגנות את כל מעשי האלימות נגד אזרחים וגם להבין כי מנלסון מנדלה ועד אסאטה שאקור תווית הטרוריסטים רחוקה מלהיות ניטרלית. סיפור התווית של עודה כ'טרוריסטית' הוא סיפור של אפרטהייד ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully