וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוזס לנתניהו: 'אם נסכים על חוק 'ישראל היום', אעשה הכול שתישאר רה"מ'"

בחדשות 2 ובעיתון "הארץ" פורסמו פרטים מפגישתם של ראש הממשלה ושל מו"ל "ידיעות אחרונות" לפני הבחירות האחרונות. על פי הדיווחים, מוזס התחייב למנות עיתונאים שאותם יבחר נתניהו, שמצדו הבטיח לקדם חוק שיאסור חלוקה חינם של "ישראל היום". העסקה לא התממשה לבסוף

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

(בווידאו: דן מרגלית בריאיון לאולפן וואלה! NEWS על החשיפות האחרונות)

נוני מוזס, מו"ל "ידיעות אחרונות", אמר לכאורה בפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בשנת 2014 כי "אם אני ואתה נסכים על חוק, אני אעשה כל מה שאני יכול כדי שתהיה פה כמה זמן שתרצה. אני מסתכל לך בעיניים ואומר לך את זה בצורה הברורה ביותר" – כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות 2 ובעיתון "הארץ". מהפרטים החדשים בנוגע לפרשה 2000, שבמרכזה הקשר בין נתניהו למוזס, עולה כי המו"ל הציע סיקור חיובי לראש הממשלה, תמורת חקיקה שתחייב את החינמון "ישראל היום", בבעלותו של מקורבו של נתניהו שלדון אדלסון, להימכר בתשלום.

יתרה מכך, ב"הארץ" דווח כי מוזס הציע לראש הממשלה למנות עיתונאים מטעמו לכלי התקשורת של קבוצת "ידיעות אחרונות". על פי הדיווחים, נתניהו – שהיה לכאורה זה שיזם את שורת המפגשים בין השניים במהלך שנת 2014 – הגיב באופן חיובי להצעה, והתחייב לקדם את השלמת העסקה לאחר סיומה של מערכת הבחירות האחרונה, בתחילת שנת 2015. עם זאת, ההסכם בין השניים לא יצא לפועל לבסוף.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצוג ליועמ"ש: "הרחק את נתניהו ממשרד התקשורת - או שנגיש בג"ץ"
סיגרים יקרים והקלטה בעייתית: מה אנו יודעים על חקירות נתניהו
"נוני מנסה להפיל שלטון": תולדות היחסים העכורים בין נתניהו למוזס

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 8 בינואר 2017. רויטרס
חיכה לאחר הבחירות. נתניהו בישיבת הממשלה/רויטרס

אמש פורסם בחדשות 2 כי בידי המשטרה נמצאות לפחות שתי הקלטות של שתי פגישות שונות שקיימו נתניהו ומוזס בלשכת ראש הממשלה בירושלים. אורכן של שתי ההקלטות שבידי המשטרה הוא כשעה כל אחת. אחת הפגישות התקיימה לפני פיזור הכנסת ב-1 בדצמבר 2014 ואילו השנייה התקיימה מיד אחרי פיזור הכנסת. מוזס נחקר בנושא ביום רביעי שעבר במשך כמה שעות וכך גם למחרת, ביום חמישי שעבר.

עד כה הקפיד נתניהו להרחיק את עצמו מקשר ל"ישראל היום" מאחר שהדבר מהווה טובת הנאה. ואולם, ברגע שנתניהו הוקלט במהלך משא ומתן כזה עם מוזס, שלא ברור כמה פעיל היה החלק שנטל בו, יהיה לו מאוד קשה להגיד שהיומון הממומן על ידי מקורבו שלדון אדלסון פועל כמערכת עיתונאית עצמאית ושאין לו השפעה עליה.

במקביל, אמש פנה יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני יצחק הרצוג ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה להרחיק את נתניהו מתפקידו כשר התקשורת. זאת, בעקבות המידע שנחשף על תיק 2000. לפי פנייתו של הרצוג ליועמ"ש, באמצעות עורך דין שמעון בראון, "הפרסומים האחרונים בעניינו מוכיחים כי הוא בעל עניין מובהק ובעל זיקה ישירה לעיתון 'ישראל היום', המחולק חינם בתפוצה גדולה ביותר בישראל".

נוני מוזס בהלווית ז'קלין ליכטנשטיין. ינואר 2016. ניב אהרונסון
"אני אומר לך את זה בצורה הברורה ביותר". מוזס/ניב אהרונסון

מטעמו של ראש הממשלה נמסר בתגובה לפרסום ב"הארץ": "כל הפרשיות כביכול התבררו כעורבא פרח, וכך יהיה גם לגבי הטענות המתפרסמות בתקשורת כעת. אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום – כי אין כלום".

מעורכות הדין המייצגות את מוזס, נוית נגב ואיריס ניב סבאג, נמסר: "אנו מנועים מלהגיב מטעמי החקירה, ולפיכך לא נתייחס לפרסומים השונים, שהיו ושיהיו. אנו מציעים להמתין לסיום החקירה, אז תתבהר התמונה המלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully