וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקואליציה ידונו בסגירת התאגיד: "נשמיע לנתניהו את ההתנגדות"

27.10.2016 / 18:14

לקראת ישיבת ראשי הסיעות ביום ראשון, טענו בכולנו כי רוב המפלגות מתנגדות להצעה של ח"כ דוד ביטן מהליכוד לסגירת תאגיד השידור הציבורי שאמור לעלות לאוויר בינואר הקרוב. ליצמן: "לא יודע מדוע נתניהו לא רוצה את התאגיד". ברק: "נתניהו מוטרד מביקורת חופשית"

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: כנס חירום לתמיכה בהקמת התאגיד, היום)

ביום ראשון הקרוב יעלה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה את הצעת החוק של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד), הקוראת לסגירת תאגיד השידור הציבורי, שאמור להתחיל את שידוריו בינואר 2017. כמו כן, יציג נתניהו יוזמה נוספת שקידמו בשבועות האחרונים בלשכת ראש הממשלה, לרפורמה כוללת בשידור הציבורי שתוביל להקמת גוף חדש שיאחד את רשות השידור, הטלוויזיה החינוכית, התאגיד וגלי צה"ל.

בקרב ראשי סיעות הקואליציה אין הסכמה ברורה לגבי עתיד התאגיד. שר האוצר משה כחלון לא התבטא בנושא בימים האחרונים, ורק יו"ר סיעתו, ח"כ רועי פולקמן, הביע את התנגדות "כולנו" לסגירת התאגיד. פולקמן אף העריך היום (חמישי) כי רוב סיעות הקואליציה מתנגדות להצעתו של ביטן. במקביל, בימים האחרונים הביעו שר החינוך נפתלי בנט ויו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי את התנגדותם לסגירת התאגיד. עם זאת, כל הסיעות מחויבות בסעיף מיוחד בהסכמים הקואליציוניים לתמוך בכל הרפורמות של שר התקשורת נתניהו בנושא.

עוד בוואלה! NEWS:
כנס לתמיכה בהקמת התאגיד: "גסיסה מוחלטת של השידור הציבורי בישראל"
איכות השלטון לאוצר: פרט העלויות הנלוות לחוק ביטן לפירוק התאגיד
תחשיב ביטן: "הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יושקעו בחינוך וברווחה"

יו"ר כולנו משה כחלון עם חברי הסיעה  רועי פולקמן ומירב בן ארי בבית הנשיא, מרץ 2015. טלי מאייר
"יותר ויותר ח"כים מהליכוד שמבינים שההצעה מזיקה". פולקמן לצדם של כחלון ומירב בן ארי/טלי מאייר

"ראש הממשלה עושה נכון שהוא מכנס את ראשי המפלגות ביום ראשון", טען פולקמן בהודעה רשמית. לדבריו, "יש גם יותר ויותר חברות וחברי כנסת מהליכוד שמבינים, כל אחד מסיבותיו הוא, שההצעה של יו"ר הקואליציה מזיקה". לטענתו של פולקמן, שמשמש הדובר המרכזי בסיעתו בנוגע לתאגיד השידור, "אין שום הצדקה כלכלית, מהותית ופוליטית לסגירת התאגיד ולכן טוב שראש הממשלה ישמע זאת בצורה מסודרת".

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר היום בריאיון לרדיו "קול חי" כי "בהסכם הקואליציוני חתמנו שבנושא התקשורת נצביע עם שר התקשורת נתניהו, ולכן בנושא התאגיד נעשה כרצונו. לא יודע מדוע הוא לא רוצה את התאגיד". שר הביטחון לשעבר משה יעלון התייחס אף הוא לנושא היום, ומסר: "‏אני מקווה ששרי הממשלה יגלו אחריות לאומית ולא יתנו ידם למסע ההזוי של הרס השידור הציבורי, ולניסיונות הפגיעה הנמשכים בחופש הביטוי".

משה יעלון – מדבר בוועידת בר אילן. ניב אהרונסון
"מקווה ששרי הממשלה יגלו אחריות לאומית". יעלון/ניב אהרונסון

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התבטא בנושא בטוויטר, וטען כי "ראש הממשלה רדוף, ומתחבר לצדדים האפלים ביותר בחברה הישראלית כדי להימנע מחקירות, כולל על הוצאותיו הפרטיות. ‏מה שקורה עם התאגיד הוא ביטוי אחר למצב החרדה המתמיד שנתניהו נמצא בו. זהו מהלך שתוכנן והובל על ידי הממשלה". לדבריו, "‏התפנית שנוצרה במהלך הדרך היא גחמה פחדנית, שנובעת מכך שביקורת חופשית עלולה להטריד את ראש הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully