וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן השר קרא: "רעידת האדמה באיטליה קרתה בגלל החלטת אונסק"ו"

27.10.2016 / 7:45

חבר הכנסת השוהה בוותיקן אמר כי הרעש אירע בגלל החלטת הארגון נגד ישראל שאותה "האפיפיור מאוד לא אהב", ולטענתו גם "אמר בפומבי שארץ הקודש שייכת לעם ישראל". הוא ביקש להרגיע את משפחות חבריו למשלחת: "סמכנו על הכס הקדוש ששומר עלינו"

עריכה: אביב אירגז

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, ח"כ איוב קרא (הליכוד), אמר אתמול (רביעי) במהלך ביקור בוותיקן כי הוא מאמין שרעידת האדמה באיטליה אירעה בשל החלטת אונסק"ו המתעלמת מהקשר בין העם היהודי לירושלים. לדבריו, "אני בטוח שהרעידה קרתה בשל ההחלטה באונסק"ו שהאפיפיור מאוד לא אהב, ואף התבטא בפומבי שארץ הקודש שייכת לעם ישראל.

"בעקבות רעידת האדמה וכמי שרואה חובה להרגיע את משפחות חבריי למשלחת, אני שמח לבשר ולהודיע שזה היה לא נעים לעבור את החוויה מורטת העצבים בשעה שאנו בוותיקן", אמר קרא, והוסיף כי "סמכנו על הכס הקדוש ששומר עלינו".

עוד אמר קרא כי "חשבתי פתאום שאולי אני חולם אבל למרות הסיטואציה הלא נעימה כולם כאן בסדר, מרגישים בטוחים ואל דאגה - יצאנו המומים מהמקרה אבל גם למדנו כיצד מתנהגים במצבים כאלה, שלא עברנו מימינו".

עוד בנושא:
אונסק"ו אשרר את ההחלטה המתעלמת מהקשר בין היהדות להר הבית
מנכ"לית אונסק"ו מבהירה: הר הבית קדוש גם ליהודים
במחאה על החלטות אונסק"ו: נתניהו ישיב את השגריר להתייעצויות

ח"כ איוב קרא, הפגנת מועצת יש"ע מול משרד ראש הממשלה נגד ההסתה. 21 בפברואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"יצאנו מהמקרה המומים אך גם למדנו איך מתנהגים". קרא/תצפית TPS, הלל מאיר

אתמול, שבועיים לאחר ההחלטה מעוררת המחלוקת של אונסק"ו בנוגע לירושלים, אישרה ועדת המורשת העולמית של ארגון קשרי החינוך והתרבות של האו"ם בהצבעה חשאית בפריז, הצעת החלטה המגנה את ישראל על פגיעה במקומות הקדושים בירושלים. עשר מדינות תמכו, שתיים התנגדו, שמונה נמנעו ונציג אחד נעדר. בעקבות ההחלטה החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב ארצה את שגריר ישראל בארגון, כרמל שאמה הכהן, להתייעצות.

בדומה להצעת ההחלטה שעברה בוועד המנהל של אונסק"ו מוקדם יותר החודש, גם החלטה זו עוברת מדי שנה בשנים האחרונות בוועדת המורשת העולמית, וכוללת גינויים נרחבים לחפירות ארכיאולוגיות ישראליות באזור העיר העתיקה ולפעולות של כוחות הביטחון הישראלים בהר הבית. לקראת ההצבעה הפיצו ירדן והפלסטינים נוסח מרוכך של הצעת ההחלטה.

ההחלטה הנוספת שאושרה מוקדם יותר החודש וקודמה על ידי הפלסטינים ומדינות ערב מגנה את ישראל בשלל סוגיות הקשורות לירושלים ולמקומות הקדושים. היא אינה מתייחסת כלל לקשר ההיסטורי היהודי להר הבית, ומשתמשת רק בשמות המוסלמיים אל-אקצא, חראם אל שריף, ואל-בוראק – לתיאור האתר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ישיבה של אונסק"ו במטה הארגון בפריז. אי-פי, AP
הסיבה לרעש? מטה אונסק"ו בפריז/AP, אי-פי

אתמול פקדו שתי רעידות אדמה את מרכז איטליה, והורגשו בין היתר בבירה רומא. רעש בעוצמה 6.0 אירע כ-70 קילומטרים ממזרח לעיר פרוג'יה, הנמצאת במחוז אומבריה, 137 קילומטרים ממזרח לבירה. שעה קלה לפני כן אירע רעש בעוצמה 5.4 בסמוך לעיירה ויסו הנמצאת במחוז מארקה שבמזרח המדינה, בעומק של עשרה קילומטרים. לפי עדי ראייה, כמה מבנים ישנים באזור מוקד הרעש התמוטטו, ונזק נגרם לבתי מגורים. כמו כן דווח על הפסקות חשמל ועל כבישים שנחסמו כתוצאה ממפולות. עד כה דווח על פצועים בודדים בלבד, ללא הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully